O vjerovanju IX (Sabahuddin ef. Sijamhodžić)

0

Hvala Uzvišenom Allahu, salavat i selam na Muhammeda s.a.v.s.
1. POGLAVLJE O VJEROVANJU ( Kitabu-l-iman)
HADIS 9.
U džennet će ući samo vjernici (mu’mini)

Prenosi se od Ebu Hurejrer.a. da je Muhammed s.a.v.s. rekao: „(Tako mi onoga u čijoj je ruci moja duša) Ne?ete ući u džennet sve dok ne budete vjerovali, a nećete ispravno vjerovati sve dok se ne budete međusobno voljeli. A hoćete li da vas uputim na djelo ako ga budete činili međusobno ćete se voljeti. Širite i nazivajte selam jedni drugima.“

Komentar:

Imami Nevevi kaže da se riječima „Nećete ući u džennet sve dok ne budete vjerovali“ misli na potpuno i ispravno vjerovanje, poboljšanje vlastitih života i ukupnog naćina življenja.
Poslanik s.a.v.s. ukazuje na metod kako postići ispravno i potpuno vjerovanje. Ove riječi također znače ukazuju da u džennet neće ući niko do li vjernici. Muhammed s.a.v.s. nam ukazuje i na način kako ćemo upotpuniti svoje vjerovanje (iman).
To je jačanjem bratstva i međusobne ljubavi među muslimanima. Međusobna ljubav i potpomaganje među muslimanima, čini muslimane jačim i sigurnijim.

Musliman ne može živjeti sam. Bez igdje ikog. Musliman ne može ispravno vjerovati, a biti van zajednice muslimana (džema’at).
Nije bez razloga muslimanima propisan namaz u džematu kao svakodnevni susreti jedne manje zajednice, kod nas uokvirene u džemat. Tada se muslimani vide i izmijene iskustva i informacije stečena toga dana. Dogovaraju zajedničke poslove.
Muslimanima je propisana džuma-namaz kao sedmični susret svih punoljetnih i pametnih muslimana jedne sredine.
Na tim susretima se ljudi zajedno obraćaju Uzvišenom Allahu da im bude od pomoći u njihovim poslovima.
Prije ili poslije džume-namaza se sklapaju ugovori, dogovori, planiraju aktivnosti za narednih sedam dana. Sličnu društvenu ulogu imaju i bajrami.

I konačno, svake godine, predstavnici muslimana iz svih područja dunjaluka se sakupljaju na godišnji višemilionski kongres u gradu Mekki.
To je hadždž. Na hadždžu se trebaju sretati ministri, predsjednici muslimanskih zemalja i menadžeri najvećih firmi iz muslimanskog svijeta.

Koji je prvi korak da se među muslimanima javi međusobna ljubav i uvažavanje?
Allahov poslanik s.a.v.s. nam kaže da je to nazivanje selama. U komentaru se kaže da se selam naziva onome koga znamo i koga ne znamo.

Selam znači mir i s tim želimo osobi koju pozdravljamo mir i spas. Pa zar ima boljeg pozdrava i riječi upućenih nekome na početku razgovora ili pri susretu od riječi mira i spasa!?

Kako se mi odnosimo prema selamu? Veoma loše. Selam nazivamo onome koga znamo i to koga znamo veoma dobro. Drugi muslimani koji su oko nas možda nemaju pravo da sa naših usana čuju riječi selama! Znamo da su oko nas sve muslimani, a ipak ih ne selamimo. A ako nas neko i selami onda mu se često zbog žurbe odgovori samo sa „Merhaba“ ili „Selam, merhaba“.
Zašto? Zar mi to ne želimo mir i dobro našoj braći koja žive oko nas? Zar im čak ne možemo uputiti lijepi islamski pozdrav? Kako bi im tek pritekli u pomoć ako im je potrebna. Je li to naš iman toliko slab. Najbolja vaga za to je hadis o kojem smo danas govorili.

PRAKTIČNI SAVJET:

Ako primjetiš da su neki ljudi u očima svijeta mali i niski, da ih ljudi ne cijene onda im ti kao iskreni vjernik daj prednost i svojim primjerom pokaži da su oni u tvojim očima veliki i da im se lijepo obraćaš, naravno ako su oni sami vjernici i ako zaslužuju tvoju pažnju.

 

Pripremio: Sabahuddin ef. Sijamhodžić

Leave a Reply