O vjerovanju IV (Sabahuddin ef. Sijamhodžić)
Hvala Uzvišenom Allahu, salavat i selam na Muhammeda s.a.v.s.
1. POGLAVLJE O VJEROVANJU ( Kitabu-l-iman) HADIS 4. Od Sufjana ibn Abdullaha Es-Sekafija r.a. se prenosi da je rekao: „Rekao sam: ‘O Božiji poslaniče, reci mi o islamu ono o čemu neću poslije tebe nikoga pitati?? Božiji poslanik s.a.v.s. je rekao: „Reci: Ja vjerujem u Allaha. Zatim budi ustrajan u tome.?
Komentar:
Jedna od osobina Muhammeda s.a.v.s. jeste da ga je Uzvišeni Allah obdario izuzetnom rječitošću i preciznim izražavanjem (džewāmi’u-l-kelim). Jedan učenjak, kādī ‘Ijad, kaže da je ovaj hadis primjer ovog posebnog poslaničkog dara. Hadis u značenju slijedi riječi Uzvišenog Allaha iz sure Fussilet 30.ajet (Doista onima koji kažu: „Naš gospodar je Allah“- i potom u tome ustrajni budu, meleki silaze: „Ne bojte se i ne tugujte! I džennetu, koji vam je obećan, radujte se!“)
USTRAJNOST
Ključni termin u ovome hadisu jeste „USTRAJNOST“ (istikāmet). Muhammed s.a.v.s. preporučuje ashabu, a time i svima nama, da kaže da vjeruje u Allaha i da bude u tome ustrajan. Šta to znači? To znači da nije dovoljna vjera na samom jeziku. Nije dovoljno povremeno posjećivanje džamije. Recimo, samo petkom, ili ne daj Bože, samo bajramima. Potrebno je stalno govoriti da vjerujemo u Allaha i svojim djelima to potvrđivati i to ustrajno. Biti stalno pokoran Allahu dž.š. (itā’at). Sve do smrti.
U vezi Allahovih riječi iz 112. ajeta sure Hūd : „Ti pravom Stazom idi (festekim) kako je naređeno tebi“. Abdullah ibn Abbas r.a. kaže da je taj ajet bio najteži Allahovom poslaniku s.a.v.s.. Kada su mu ashabi rekli da je brzo osjedio Poslanik s.a.v.s. je odgovorio da ga je osjedila sura Hūd.
Dr. Enes Karić u prijevodu Kur’ana na bosanski jezik tumačeći značenje termina USTRAJNOST (istikāmet) kaže: Ovaj imperativ znači idenje između dva kraja, čuvanje od krajnosti, odnosno idenje po središnjem putu. To se naređuje i preporučuje Muhammedu a.s. i njegovim sljedbenicima kao uzoriti Put (zapravo islam). Islamski mislilac EL-GAZALI jednom prilikom je opisao islam na sljedeći način: To je kao kada mrava stavite u prostor omeđen užarenim prstenom. Bilo koje izbivanje iz središta dovodi mrava u opasnost. Samo podjednaka udaljenost od svih krajnosti mrava spašava, odnosno samo ga spašava boravljenje u središtu. Islam je pridržavanje središnjeg puta, idenje po tom Putu.
U komentaru ovoga ajeta, jedan od najvećih klasičnih autoriteta u tefsiru, Ibn Kesir, kaže: Uzvišeni naređuje svome poslaniku, svojim vjernim robovima čvrstinu, privrženost i ustrajnost i to je jedan od najvećih oblika podrške u pobjedi nad neprijateljem.
Mnogi muslimani danas su skloni komentirati i kritizirati stavove i djela drugih ljudi. Mnogi poznaju i uočavaju probleme koji nas prate. Tu sve prestaje, sve naše aktivnosti. Veoma mali broj ljudi nastoji nešto promjeniti na bolje. Neki to čine riječima, rijetki su spremni sa drugima učestvovati u akcijama i aktivnostima za opću dobrobit, a opet još rječi su oni koji odvajaju od svojih imetaka, od svog vremena i od svega onoga što posjeduju kako bi učinili dobro djelo za koje neće biti plaćeni ovodunjalučkom nagradom. Šta je problem? Da li mi to procjenjujemo kvalitet i vrijednost djela samo po tome koliko ćemo za to dobiti novaca i koliko hvale i časti; da li su pomrli oni koji su u ime Boga činili dobra djela i pozivali ljude dobru. Na kraju se pitamo:
KOLIKO JE DANAS MUSLIMANA BUŽIMA SPREMNO DA U IME BOGA ČINI DOBRA DJELA i da u tome budu USTRAJNI.
Allahu dragom su draga ona djela koja su naizgled mala, ali koja su ustrajna. Allahu dragom je draga sadaka sviju vas, makar bila i vrlo mala, ali da je stalna i u ime Allaha dž.š..
Islamska braćo i sestre, vjerujte u Allaha dž.š. i budite u tome ustrajni !!!
PRAKTIČNI SAVJETI:
– Ne prekidaj govor drugoga, nego ga lijepo saslušaj.
– Ne došaptavaj se sa jednim ako vas je samo trojica u društvu.
– Nikoga ne špijuniraj i ne slušaj razgovor ljudi koji ne vole da ih čuje?.
U Bužimu, 20. zu-l-hidždže 1421.h.g.
15. mart 2001.godine
Sabahuddin ef. Sijamhodžić