U trgovačkim lancima manje od 20 posto domaćih proizvoda

0

kupovina_nedjeljom_05Admir Kapo, predsjednik Udruženja “Kupujmo i koristimo domaće”, tvrdi da je domaćih proizvoda u trgovačkim lancima manje od 20 posto, piše Dnevni avaz.


Najveći problem pri plasiranju domaćih proizvoda predstavljaju ugovori koji su van pameti, s rabatima za sve i svašta
, kaže Kapo, tvrdeći da su ugovori za domaće i strane proizvođače nesrazmjerni.

Domaći proizvođači su podstanari u vlastitoj kući, kaže Nermin Čolić, direktor i vlasnik tuzlanske kompanije za proizvodnju sokova “Bony”.

Tako objašnjava položaj domaćih proizvođača kada se radi o plasmanu proizvoda u strane trgovačke lance u BiH.

Možemo prodavati svoju robu u trgovačkim lancima, ali uslovi su takvi da su bliži odbijanju nego prihvatanju. Mi smo imali sreću da smo u te trgovačke lance ulazili u onom trenutku kada su otvarani. Ali, poslije toga, bilo koji novi proizvod vrlo teško, skoro nikako, ne može se plasirati, kaže Čolić.

Da slučaj “Bonyja”, koji, prema riječima vlasnika, lakše plasira svoje artikle na vrlo referentno švicarsko tržište nego u vlastitoj zemlji, nije usamljen, potvrđuje nam Zlatan Ivanović, direktor firme “Brojler – Zlatno pile”.

Vrlo je teško dospjeti na police trgovačkih lanaca. I kada dospijete, morate platiti kojekakve rabate. Primjera radi, od nas se traži rabat na cijenu od šest posto, i to s rokom plaćanja od 60 dana, iako svježu piletinu prodaju istog dana.

Zatim, hoće kataloški rabat od pet do deset posto ako se vaš proizvod nađe u njihovom katalogu, na akciji. Izmislili su i “rabat za dobru saradnju” od 1,7 posto, zatim bezuslovni bonus na kraju godine od dva posto, rabat na skalu rasta ako je promet bio veći, rabat za opštu saradnju, kazao je Ivanović, piše Dnevni avaz.

MOJportal

Leave a Reply