Izjave kuvajtskog daije izazvale bijes nakon negiranja džihada i vrijeđanja boraca u Gazi

IslamBosna.ba – Usred egzistencijalne borbe koju Gaza vodi sama, pojavio se još jedan glas iz arapskog svijeta poremećenog kompasa koji napada žrtvu umjesto zalima. Naime, ovaj put kuvajtski daija Lafi el-ʿAzmi negira postojanje džihada u Palestini i omalovažava borce u Gazi, zanemarujući činjenicu da se suočavaju s krvavom vojnom okupacijom, a ne prolaznim političkim sukobom.
Njegove riječi nisu bile lapsus, već direktan napad na jedan od najaktivnijih pokreta protiv izraelske okupacije, u osjetljivom trenutku kada je rat razotkrio prave namjere i skinuo maske s lica novih cionista.
U video-snimku koji kruži internetom, el-‘Azmi je borce u Gazi opisao kao “miševe u svojim rupama“: “Ne postoji džihad u Palestini, a borci tamo su poput miševa u tunelima unutar svojih rupa.”
Napomenuo je da situacija u Gazi ne ispunjava uvjete islamskog džihada kako su navedeni u tradicionalnim knjigama fikha, smatrajući da se radi o neravnopravnom sukobu koji nema potrebne elemente za pobjedu i ne može se opisati kao potpuni šerijatski džihad.
Reakcije su bile brze i oštre, a brojne islamske ličnosti i intelektualci ocijenili su ove izjave kao “uvredu za čast boraca” i “umanjivanje njihove žrtve”, posebno u trenutku kada je Gaza suočena s totalnim ratom još od 7. oktobra.
Među prvima je reagovao kuvajtski daija ʿAdil el-ʿAzmi koji je na platformi X poručio: “Kopanje tunela i utvrđivanje u njima nije kukavičluk, već izuzetna genijalnost. Borci u Gazi nemaju avione ni tenkove, ali su iz ničega stvorili oružje, a iz tame put ka svjetlu. Tuneli su postali sredstvo za nadmoć i postojanost, a ne za bijeg i povlačenje.”
Zatim se direktno obratio Lafi el-‘Azmiju, rekavši: “Pravi miš je onaj koji je napustio podršku ummetu, ograničio se na šaputanja i insinuacije, i posvetio se napadima na najčistije ljude, dok borci predvode safove, dajući svoju djecu i živote Allahu, Gospodaru svjetova.”
Dodao je da “vrijednost boraca poznaju samo pobožni alimi, jer oni u njima vide vrhunac ummeta, u njihovim puškama njenu čast, a u njihovoj krvi njen život. Ne zavarava ih korumpirani medij, niti ih obmanjuju sumnje malih ljudi, jer znaju da su oni elita ummeta, njeni iskreni heroji i simbol njene časti u vremenu očiglednog poniženja.”
Također je naglasio: “Samo istinski alimi poznaju vrijednost boraca – u njima vide vrhunac ummeta, a u njihovoj krvi život ummeta.”
Slično mišljenje izrazio je i daija Fejz el-Kenderi, koji je kratko poručio: “Onaj ko je opisao borce koji brane svoju vjeru, čast i zemlju u Gazi i drugdje kao miševe, taj je više zaslužio taj opis od njih.”
S druge strane, kuvajtski akademik Ali es-Sened je uputio oštru kritiku, ne spominjući direktno el-‘Azmija, rekavši: “Beznačajni ljudi… obukli su se u odjeću šerijatskog znanja i trgovali njime u potrazi za dunjalučkim ciljevima i zadovoljenjem svojih niskih želja… nisu stekli ni znanje ni dostigli slavu.”
Dodao je na svom nalogu na platformi X: “Nisu uspjeli dosegnuti visoke položaje u znanju i vrlini, pa su se okrenuli napadima na borce u Gazi, nadajući se da će ih to učiniti poznatima!”
Nastavio je: “Ljudi ih nikada nisu poznavali po njihovim doprinosima u znanju, niti po njihovoj svijesti, pa kad im je postalo teško da budu spomenuti po vrlini, zadovoljili su se time da budu poznati po osudi, i da se njihovo ime povezuje s prezirom i ismijavanjem.”
Zaključio je rekavši: “Njihov trud je bio uzaludan, nisu podržali vjeru, niti su postigli svjetovne ciljeve, pa su propali i izgubili, i loše je ono što su činili!”
IslamBosna.ba