Ove godine se navršava dvije stotine godina od masakra Karađorđevih ustanika nad sjeničkim muslimanima Bošnjacima.
V. Radunović u svom djelu „Upad Srba u Sandžak 1809. godine", Glasnik jugoslovenskog profesorskog društva, Beograd, 1934. godine, str. 514-524, navodi: „Do bitke za Sjenicu došlo je na Đurđevdan, 6. maja, i u njoj je celo mesto bilo spaljeno. U samoj varošici spaljeno je bilo podgrađe, a Turci (Bošnjaci) su se sklonili u varoški kastel dok su srpski ustanici zauzeli Sjenicu. Ceo mesec dana trajalo je učvršćivanje ustaničkih snaga u sjeničkoj kasabi, jer su se prisutni Turci (Bošnjaci) neprestano branili."
Muslimani u Sjenici su se junački borili za odbranu svog vatana, ličnih života i života svojih porodica. Na kraju se odlučuju na časnu i vitešku predaju. U ime sjeničkih muslimana Bošnjaka predaju grada je dogovorio Ali-beg Čović. Njemu su srpske vođe "čvrsto i na vjeru garantovale" da će dopustiti stanovništvu miran i bezbjedan izlazak iz utvrđenja. Međutim, dogodilo se sasvim suprotno – sjenički muslimani, žene, djeca i starci, redom su pobijeni, masakrirani, njih skoro 3.000 glava.
Antonije Protić je napisao 1809. godine da su „Srbi prekršili časnu obavezu i po predaji grada dobrovoljno razoružane ljude, goloruke žene i nejač, plotunima pobili odmah po izlasku iz grada, a glave im natakli na vrbovo kolje."
Sjeničaci i danas citiraju riječi nekog popa koji je bio u Karađorđevim „osvetnicima": „Dvije ‘iljade turskijeh glava nabismo na kolje. Glava je bilo još, al’ kolja nestade… Potom Vožd krstaš bajrak na tvrđavu iznese…"
O ovom stradanju muslimana u svojim "Istorijskim spisima" govori nam Vuk Karadžić: "Kad Turci u određeno vrijeme otvore šanac i pođu kroz srpsku vojsku, koja im je sokak načinila, i dok ih još pola nije bilo izašlo iz šanca, Srbi prednje stanu ubijati i pleniti. Kad to vide Turci koji su još bili u šancu, oni šanac zatvore i stanu se braniti i Srbe koriti što tako na vjeru rade."
Jonathan Knight, sa Univerziteta Buffalo, The State University of New York, u svom djelu „Serbia’s Sandzak: Still forgotten", kaže: „Tokom 1809. godine, u vrijeme Prvog srpskog ustanka, Karađorđe Petrović je spalio Novi Pazar, a saopšteno je da je zaklano priblizno 3.000 Bošnjaka u Sjenici…"
Ovo su samo neki navodi i činjenice o onome šta se dogodilo sjeničkim muslimanima prije 200 godina. Ovaj genocid nad nedužnim sandžačkim Bošnjacima samo je jedan u nizu genocida koji se dogodio napaćenom bošnjačkom narodu. Akteri su isti u svim genocidnim radnjama. Poznato je ko su ubice, a ko žrtve, od Sjenice pa do Srebrenice.
Čudi činjenica da sandžački intelektualci šute o ovom sramnom događaju koji je desetkovao muslimansku populaciju u Sjenici. Zašto se niko nije sjetio da bar na skroman način oda poštu bošnjačkim žrtvama koje podlegoše kamama Karađorđevih ustanika? Zar u Sjenici i Sandžaku nijedna institucija ne želi da o ovom genocidu govori? Zašto šute naši političari, nevladine organizacije i udruženja, naši istoričari? Ako dozvolimo da ovaj genocid nad sjeničkim muslimanima padne u zaborav, može nam se desiti još neki sličan, ili još gori i teži, kao onaj u Srebrenici, naprimjer.
Ubijanja na ovim prostorima više nema. Bar ne u pravom smislu te riječi. Ali je na snazi tiho, perfidno i podmuklo „ubijanje" muslimanskog ponosa i dostojanstva. Muslimani se napadaju, optužuju, premlaćuju, ponižavaju, omalovažavaju, na njih se gleda kao na građane drugog reda.
Struktura zaposlenih u državnim institucijama ne odgovara stvarnoj slici rasporeda stanovništva u sandžačkim opštinama. Ekonomija u Sandžaku je u totalnom rasulu. Putna infrastruktura liči na onu iz ranih godina dvadesetog vijeka.
Korupcija, mito, kriminal svake vrste u Sandžaku cvjetaju, dok državni organi nijemo šute i mirno prate situaciju na terenu, kao da svojom pasivnošću pospješuju i hrabre ove nečasne radnje. Pešterska visoravan kao ekološka baza i lokalitet sa ogromnim potencijalom za razvoj stočarstva, proizvodnje sira i ostalih mliječnih proizvoda sistematski se uništava. Na Pešteri nema asfaltnih puteva, a o ostaloj infrastrukturi da i ne govorimo. Sandžak je svojevrsni džep iz kojeg mnogi uzimaju, ali ništa u njega ne ulažu.
Masovno ubijanje sjeničkih muslimana, žena, djece i staraca jeste genocid. Njihovi sunarodnici iz Sjenice i Sandžaka su protjerivani i danas se iseljavaju. To protjerivanje nad muslimanima je etnocid. Pošto ni genocid ni etnocid nisu dali dovoljno dobre rezultate, onima koji ih čine ostalo je da nad muslimanima vrše urbicid i kulturocid.
Znači, da se rušeni ili se još ruše kuće, kulturno-istorijski spomenici i vjerski objekti, te sve ono što podsjeća na narod koji je živio ili živi na ovim prostorima.(desetine džamija, mesdžida, mekteba, hamama, hanova u sandžačkim gradovima je porušeno).
Bošnjački narod je preživio deset genocida, etnocida, urbicida i kultorocida. Sve je to preživio i prebrodio napaćeni sandžački Bošnjo. Pored toga on je ostao uspravan i ponosit, čvrst kao morska stijena koja odolijeva udarima vremena i uzburkanog mora. Bošnjo u Sandžaku i Sjenici živi svojim životom napaćenog, ali časnog insana koji zna „da je svako rođen da jednom umre, a da bruka i sramota žive dovijeka".
Rijaset