Ni po cijenu ostavke neću popustiti hrvatskim pritiscima
– Postavio bih kontrapitanje: odstupanje od koje trase? Ako misle na idejno rješenje Ministarstva saobraćaja i komunikacija BiH, ono nije nikada odobreno niti jednom odlukom niti zakonom na Vijeću ministara ili Parlamentu BiH, osim izvještaja koje je podnosilo Državno ministarstvo o svom radu na koridoru 5C. To znači da ne postoji idejna trasa, jer je ona protivzakonita i nije odobrena od nadležnog organa – rekao je Obhođaš.
On je potcrtao da je Federalno ministarstvo prostornog uređenja jedino nadležno za izradu prostornog plana koji treba usvojiti Parlament FBiH i da jedino to ministarstvo može izdati urbanističku saglasnost i odobrenje za gradnju autoputa. Naveo je i da je jedino Federalna direkcija za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta nadležna za izradu projektnih zadataka za izgradnju autocesta u FBiH.
– A što se tiče izmjena na trasi autoputa kroz Hercegovinu, one su minorne u odnosu na idejno rješenje Državnog ministarstva saobraćaja. Izmjene su napravljene da bi bili zaštićeni Blagaj i Počitelj, koje je Komisija za očuvanje nacionalnih spomenika BiH proglasila nacionalnim spomenicima te odredila posebne mjere zaštite, kao i režim građenja, što uopće nije poštivano pri određivanju idejne trase. Dakle, nikako ne stoje tvrdnje da je izmijenjena trasa autoputa. On se i dalje završava u Bijači. Uopće se ne zaobilazi, kako je prikazano u javnosti, teritorija gdje su Hrvati većinsko stanovništvo – istakao je Obhođaš.
Borba za zaokruživanje teritorije
Obhođaš je mišljenja da fama u vezi s trasom autoputa apsolutno ima veze s kupljenom zemljom u Hercegovini.
– Ne moraju parcele nekih moćnika biti baš na području kuda prolazi autoput. Mogu one biti i u blizini trase da bi se zbog toga vodila i politička borba. Zna se koliko vrijedi to zemljište kraj autoputa. S druge strane, borba za autoput je borba za zaokruživanje teritorije, pa možda nekima i ne odgovara da se očuvaju Blagaj i Počitelj – zaključuje federalni ministar prostornog uređenja.
Avaz