Gormez- Zabrana ezana znači poricanje islamske prisutnosti u Jerusalemu

IslamBosna.ba- Prvo glasanje izraelskog parlamenta o zabrani učenja ezana preko razglasa je negiranje islama i muslimanskog postojanja na teritoriji, kazao je turski vrhovni vjerski autoritet u četvrtak.
Kometnari Mehmeta Gormeza došli su dan nakon što je Knesset usvojio nacrt o zabrani učenja ezana, Nacrt, koji je donio zabranu učenja ezana u periodu od 23:00 do 07:00 sati, usvojen je sa 55 glasova ¨za¨ i 48 ¨protiv¨. Arapski poslanici u Knessetu su reakciju na usvajanje nacrta iskazali uzvikivanjem tekbira. Kako bi zakon postao pravosnažan potrebno je da bude prihvaćen u još dva glasanja u Knessetu.
Gormez, predsjednik turskog Predsjedništva za vjerske poslove (Diyanet) nazvao je zakon ‘neprihvatljivim’ tokom ceremonije otvaranja Šejh Šamil džamije u distriktu Šahinbej u Gaziantepu. Gormez je istakao da su džamije “srce civilizacije“, a da bi gradovi bez džamija bili hrpe betona i kamena.
“Ukoliko zabranite mujezinima da uče ezan, cijela zajednica toga grada i zemlje postaje mujezinom, uči ezan zajedno i na taj način izražava da ne prihvata zabranu”, naglasio je on.
“Srce se ne može staviti u okov, niti se može srcu nešto zabraniti. Simboli i ikone našeg postojanja, slobode vjerovanja se ne mogu ukinuti“, poručio je Gormez.
Opisujući okupirani Istočni Jerusalem kao jedan od najvećih i najsvetijih islamskim mjesta nakon Mekke i Medine, Gormez je naglasio da takvi znakovi koji simboliziraju postojanje muslimana i slobodu vjere ne mogu biti izbrisani.m ezana nestati islam i muslimani na tom području. Ta zabrana ezana na mjestu koje je nakon Mekke i Medine najsvetije muslimanima je kao da zabranjujete postojanje islama i muslimana na tom historijskom području. To je neprihvatljivo“, poručio je Gormez.”
On je istakao da džamije nisu samo mjesta gdje ljudi obavljaju svoje svakodnevne namaze, već i socijalna područja na kojima se ljudi okupljaju i pomažu jedni drug.
“Pred početak namaza u džamiji imam se okrene vjernicima i pozove ih da pravilno popune safove. Mislim da se taj poziv ne odnosi samo na namaz, već da ljudi ostanu čvrsto jedni uz druge i nakon namaza. U džamiji učimo kako stati u safove, a treba da to primijenimo i van džamija da se brinemo jedni o drugima i popunjavamo nedostake“, kazao je Gormez.
IslamBosna.ba