Inteligencija psa jednaka inteligenciji dvogodišnjeg djeteta
IslamBosna.ba- Prema novom istraživanju, psi znaju brojati, razumiju više od 150 riječi i mogu ciljano prevariti druge pse i ljude kako bi došli do poslastice. Prema psihologu i istraživaču pasa Stanleyu Corenu, pseća inteligencija ravna je inteligenciji dvogodišnjaka.
Coren, autor nekoliko knjiga o psima i ponašanju pasa, proučavao je brojne studije o psihologiji pasa te zaključio da su psi sposobni rješavati kompleksne probleme i da više liče ljudima i drugim primatima, nego što se ranije smatralo.
Coren tvrdi da su, prema rezultatima bihevioralnih mjerenja, mentalne sposobnosti pasa blizu mentalnim sposobnostima djeteta u dobi od 2 do 2.5 godine. “Tri su tipa pseće inteligencije koje variraju ovisno o vrsti:: instinktivna (određena razlogom zbog kojeg je pas uzgojen), adaptivna (koliko dobro pas uči iz svoje okoline kako bi riješio probleme) te radna inteligencija i poslušnost (ekvivalent ‘učenju u školi’)”, pojašnjava Coren.
Kinolozi, 208 sudija iz SAD-a i Kanade, koji ocjenjuju poslušnost pasa izjavili su da postoje razlike u radnoj inteligenciji i poslušnosti pasjih sorti. “Graničarski koli zauzimaju prvo mjesto. Druge su pudlice, za kojima slijede njemački ovčari, četvrti su zlatni retriveri, a peti dobermani. Šesti su škotski ovčari, a posljednji labradorski retriveri”, dodaje.
Prema Corenu, prosječan pas može naučiti 165 riječi, uključujući i prateće signale. Psi koji po inteligenciji spadaju u kategoriju najboljih 20% (tzv. “super psi”) mogu naučiti 250 riječi. “Gornja granica pseće sposobnosti učenja jezika djelomično se zasniva na studiji graničarskog kolija nazvanog Rico koji je pokazao znanje 200 riječi i demonstrirao vođeno ‘fast-track’ učenje, za koje se smatralo da je moguće primijeniti samo kod ljudi i majmuna sa sposobnošću učenja jezika”, priznaje Coren.
“Psi mogu brojati do 4 ili 5. Također razumiju osnovna načela aritmetike pa će uočiti pogreške u jednostavnim računima, poput 1+1=1 ili 1+1=3.”
Četiri su studije, koje je Coren proučavao, ispitivale način na koji psi rješavaju prostorne probleme oponašajući čovjeka ili ponašanje drugog psa. Posmatranjem psi mogu naučiti gdje se nalazi vrijedan predmet (npr. poslastica), bolje rute u prostoru (npr. najbrži put do omiljene stolice), kako rukovati aparatima, mašinama (poput brave i drugih jednostavnijih mehanizama) te značenje riječi i njihove simbolike (ponekad samo slučajući govor ljudi i posmatrajući njihove radnje).
“Tokom igre, psi su sposobni namjerno pokušati prevariti druge pse i ljude kako bi došli do nagrade. I u tome su gotovo jednako uspješni kao što su ljudi uspješni u zavaravanju pasa.”
IslamBosna.ba