U BiH osnovno obrazovanje ne pohađa 6.000 djece
U BiH 6 000 djevojčica i dječaka nisu u mogućnosti da pohađaju osnovno obrazovanje, podaci su nevladine organizacije “Spasimo djecu” i UNICEF-a. Direktor Centra za obrazovne inicijative /COI/ “Korak po korak” Radmila Rangelov-Jusović istakla je da je ovaj podatak strašan i dodala da se ne smije zanemariti ni broj djece koja napuste osnovnu školu, kao ni ona djeca koja ne pohađaju srednje obrazovanje.
“Procentualno to nije puno, ali je strašno, jer obrazovanje ne smije biti uskraćeno ni jednom jedinom djetetu, a na žalost, sve što se dešava u posljednje vrijeme se reflektuje na obrazovni sistem”, naglasila je Radmila Rengelov-Jusufović na prezentaciji koncepta škole po mjeri djeteta. Prema njenim riječima, mnoge osnovne škole u BiH su uradile sve što je u njihovoj moći, ali kada je riječ o djeca i njihovom obrazovanju, trebalo bi da se angažuje cijeli sistem.
Ona je naglasila da je u ovom momentu dat akcenat na učitelje, jer su oni temelj obrazovne reforme u BiH, te da se zato u ovom trenutku COI i UNICEF bave podrškom i profesionalnim razvojem nastavnika razredne nastave.
“Škola po mjeri djeteta treba da radi u njegovom najboljem interesu. Obrazovno okruženje mora biti sigurno i zdravo, škola mora imati obučene nastavnike, adekvatne resurse”, istakla je Radmila Rangelov-Jusović na konferenciji za novinare i dodala da se osnovne vrijednosti usađaju do 10 godine života, a to je u BiH najazapostavljeniji temelj obrazovanja.
Vođa programa “Učešće za dobru upravu” pri UNICEF-u Azemina Vuković smatra da je obrazovni sistem u BiH u odnosu na prije 10 godina dobar, ali ako bi ga poredili sa zemljama koje su razvijene, koje imaju mnogo veće mogućnosti nego BiH, onda sigurno nije ni dovoljno dobar, ni dovoljno reformisan.
“U našoj zemlji je neke stvari mnogo teže primijeniti, jer ima mnogo ministarstava, programa, ali je evidentno da je BiH u razvojnim procesima uvijek prepoznavala obrazovanje kao ključni elemenat na koji se treba obratiti pažnja”, naglasila je Vukovićeva.
Prema njenim riječima, u praksi događa ono što i u svim drugim segmentima života, ali je bitno da su se u mnogim stavrima stvorile pretpostavke da se obrazovanje u BiH reformiše.
Vođa programa obrazovanja pri UNICEF-u Sanja Kabil podsjetila je da je prošlo šest godina od kada je započeto provođenje metodologije škole po mjeri djeteta u 74 osnovne škole u BiH.
Ona je najavila da će promocija knjige “Priče o stvaranju škola po mjeri djeteta”, koju su novinari imali priliku vidjeti, biti održana sutra u 18.00 časova, u fojničkom hotelu “Akvareumal”.
Prema njenim riječima, knjiga predstavlja zbirku priča o provođenju koncepta i metodologije škola po mjeri djeteta i biće dostavljena svim osnovnim školama u BiH.
Srna