Habib el-Džifri opravdava masovne pokolje u Egiptu

IslamBosna.ba- Habib Ali el-Džifri, jedan od poznatih daija bliskih bivšem egipatskom muftiji Ali Džum’i je u gostovanju na jednoj arapskoj televiziji govorio o svom odnosu prema vojnom udaru u Egiptu i prema pokretu Muslimanske braće. Govoreći o vojnom udaru, on je zaključio “da demokratija podrazumijeva sponu između izabranog i onih koji biraju. U takvom odnosu, izabrani prihvata volju onih koji ga biraju i obavezuje se da ako određen broj ljudi izađe na ulice, tražeći da se povuče, on će se povući jer je to uvjet koji je postavio sebi.” Naime, el-Džifri “vidi” problem u tome što se, navodno miješa politika i vjera u Egiptu. “Mi se nalazimo u situaciji kada se Muslimanska braća igraju vjerom” – kazao je on, jer navodno, prema Zapadu nastupaju kao demokrate, a prema islamskom Istoku kao ljudi koji potenciraju šerijatski legitimitet.
Na pitanje novinara kako postupiti u situaciji kada vojnik dobije naredbu da puca i ubije demonstrante, el-Džifri kaže: “Ljudi moraju znati sve okolnosti, mi imamo slike ubijenih na Rabi’i, ubijenih pred zgradom Nacionalne garde, spaljena tijela, slike vojnika koji pucaju civile, ali ljudi ne znaju šta je uzrok toga. Ne znaju šta je tome prethodilo niti šta se nakon toga dogodilo. Ko god vidi takve prizore, ne može a da ne osjeti bol i da se pokrene. Ali također imamo i video snimke na kojima se, prije svega toga, prikazuju ljudi koji su na Rabi’i kako pucaju na prisutne ljude. Gledao sam snimke na kojima ljudi na Rabi’i pale velike vatre kako bi se pokazao veliki dim i kako bi na taj način to predstavili kao suzavce koje navodno baca vojska. Vidjeli ste one predstavnike koji su na Rabi’i, na početku razbijanja demonstracija govorili ljudima da ostanu čvrsti. Zato, potrebno je pojasniti detalje, mi ne znamo šta se dešavalo na Rabi’i, mi ne znamo detalje. Bez ovoga je nemoguće razumjeti one koji kažu da su imali pravo ubijati ljude toga dana oslanjajući se na kur’anski ajet da se ne pretjeruje u ubijanju, jer je to pravo vladara u takvim situacijama. Stav se mora izgraditi na osnovu onoga što se ranije dešavalo. E sada, imate one koji su učestvovali u demonstracijama i bili mirni demonstranti, ali su učestvovali u povorci iz koje je neko pucao. Šerijatski stav u ovome je jasan, nema odmazde, nema krvarine, jer ne znate ko ga je ubio i ne znate je li ubijen metkom iz svojih redova ili redova policije.”
IslamBosna.ba