BiH kupuje nagibne vozove koji su se pokazali tragičnim u Hrvatskoj

0

vlak_nesreca1U BiH se već nekoliko godina na velika zvona najavljuje uvođenje nagibnih (talgo) vozova. Jedan od takvih jučer je u Hrvatskoj bio uzrok nesreće sa šest poginulih i pedeset ranjenih. Iskustva iz Hrvatske govore da, najavljeni kao vrlo brzi i naročito skupi, nagibni vozovi većinu vremrna provode na servisima a do sada je zabilježeno više nesreća iako se iz HŽ tvrdilo da se radi o manjim poteškoćama i nezgodana, piše Biznis.ba.

Nagibni vozovi uskoro će stići i u BiH. Samo dan prije nesreće u Hrvatskoj, iz Republike Srpske je najavljeno da bi u septembru trebalo da bude potpisan ugovor s Vladom Španije za nabavku četiri garniture talgo vozova “Željeznicama Republike Srpske”, čija je vrijednost 33 miliona evra.

Ministar saobraćaja i veza RS, Nedeljko Čubrilović rekao je da je s predstavnicima španske vlade razgovarao i o kreditnoj liniji iz koje će se finansirati nabavka vozova koju je ova zemlja odobrila za BiH.
– Nakon potpisivanja ugovora, potrebno je i odobrenje međuministarske komisije u Vladi Španije.

Strahovali smo da se projekat neće ostvariti zbog ekonomske krize koja se osjeća i u Španiji, ali smo naišli na njihovo veliko razumijevanje. Dogovoreno je da, čim se uspostavi sporazum, počnu aktivnosti oko isporuke vozova, da ne bismo mnogo kasnili u odnosu na Federaciju BiH, koja će prve garniture dobiti početkom 2010. godine – rekao je Čubrilović i dodao da očekuje da će prve garniture u RS stići do kraja naredne godine.

Uslovi kredita kod španske vlade podrazumijevaju grejs period od devet godina i otplatu duga na 19 godina, uz mogućnost da se grejs period produži za još devet godina.

– Nadam se da za produženjem grejs perioda neće biti potrebe i da će “Željeznice RS” do tada postati konkurentne i funkcionalne. Nabavkom vozova “Željeznice” će se osavremeniti i stvoriće ae uslovi za brži i ugodniji željeznički saobraćaj u RS – napomenuo je Čubrilović.

Ovim vozovima, čija je brzina i do 220 kilometara na sat, “Željeznice Srpske” bi išle rame uz rame s ostalim željeznicama u Evropi, istakao je Spasoje Andan, zamjenik izvršnog direktora za poslove prevoza u “Željeznicama RS”.

Popravka talgo vozova je vrlo skupa, nakon nekih nezgoda, cijena je astronomska pa neki od njih u Hrvatskoj već završavaju na rezanju zbog visoke cijene popravka.
Hrvatski Lider je prije mjesec dana pisao da željeznička infrastruktura u Hrvatskoj nije prilagođena nagibnim vlakovima te da se da se oni često kvare jer ne postoje adekvatni rezervni dijelovi zbog čega je sigurnost putnika upitna. Te navode Lidera Uprava HŽ nazvala je neutemeljenima, prenosi Biznis.ba.

 

Izvvor: Svevijesti.ba

Leave a Reply