Francuski Le Figaro: Zašto omladina na Zapadu prihvata islam?

IslamBosna.ba-Francuski časopis Le Figaro objavio je izvještaj pisca Claude Sicard, koji je od ranije poznat po svom pisanju o islamu, o razlozima prihvatanja islama od omladine sa Zapada. Inače, autor izvještaja je i autor dvije knjige koje tretiraju muslimansko-kršćanske odnose.
U izvještaju se ističe da su posljednje godine svjedočile velikom broju prihvatanja islama od strane omladine iz zapadnjačkih drštava “i pred ovom realnošću, Zapad ne posjeduje ništa, osim pitanja šta je to što je uzrokovalo ovakav iznenadan izbor i, s aspekta zapadnjačkog društva, nerazumljiv odabir.” Prema autorovom mišljenju, “to je jedino što ovo društvo, koje je još u 18. vijeku kategorički rasčistilo s vjerom, ili kako je filozof Marcel Gauchet istakao, izašlo iz vjere, može uraditi.”
Ono što je, prema autorovom mišljenju, jedan od razloga “privlačnosti islama” jeste i to što čovjek žudi za plemenitim idealima, za ciljevima radi kojih će se boriti. Također žudi za životom u kojem će biti uvažavan i gdje će se znati njegova uloga.
Nažalost, težnje savremenog društva su usmjerene prema materijalnom, prema onom što će zadovoljiti čovjekov egoizam i donijeti mu individualnu sreću. U ovakvom individualističkom materijalističkom društvu, omladina nije u stanju zadovoljiti svoje duhovne potrebe i ciljeve.
Opisujući zapadno društvo, autor teksta ističe da Zapad odgaja generacije na lijenosti i nežrtvovanju i pravo je čudo što se ta omladina odlučuje žrtvovati i truditi kada prihvati islam. U prethodnim vijekovima, ljudi su se borili i žrtvovali za vjeru i kralja, kasnije za otadžbinu, kada su formirane države u današnjem smislu te riječi, ali sada, ne postoji niti jedan faktor koji može čovjeka natjerati na borbu i žrtvu. Autor se, zatim pita: “Možemo li nagovoriti našu omladinu da se žrtvuje za savremene sisteme, kao što je sekularizam, naprimjer?”
Odgovorivši na svoje, prethodno postavljeno pitanje, šta to omladina Zapada nalazi u islamu pa ga tako aktivno prihvata, autor kaže: “Islam je nužno shvatiti kao živu, obnovljivu vjeru, koja alarmira i podstiče, hrabri, ljude. Islam se ne zadovoljava samo time što će ljude pozvati u monoteizam i obredoslovlje, već traži od svojih sljedbenika da poruku islama dostave svim krajevima svijeta i tako služe čitavom čovječanstvu. Muhammed, koji je bio jako mudra i strateški pronicljiva ličnost, uspio je uspostaviti takve principe vjere zbog koje je islam odolio sve ove vijekove i proširio u svim krajevima svijeta.”
Autor ističe kako “muslimanski učenjaci islam nazivaju umjerenom i uravnoteženom vjerom i islam jeste doista takav, jer je prihvatio čovjekove porive, uskladio ih i odredio im granice. To je ono što je kršćanstvo izgubilo.”
Govoreći o muslimanskoj podjeli svijeta, autor kaže da muslimani svijet dijele na darul islam, oblast kojom vladaju muslimani i darul džihad a to su mjesta na kojima nema islamske vlasti. Prema ovoj podjeli, navodi autor, muslimani po automatizmu svoju civilizaciju smatraju naprednijom i vrijednijom od zapadne, jer je ona izgrađena na materijalizmu i ljubavi prema materijalnom, dok je islamska izgrađena na ljubavi prema Bogu.
Iz tog razloga, navodi on, zapadna omladina prihvata islam, jer islam je sposoban dati joj odgovor na sve ono što tišti um tih mladih ljudi.
Na kraju rada, autor svaljuje odgovornost na zapadne intelektualce što kršćanstvo nema snage ispuniti prazninu koju nova generacija omladine ima iako je crkva kroz stoljeća bila temelj zapadne civilizacije.
IslamBosna.ba