IslamBosna.ba– Svakog dana, kada se rodi novo jutro, vjernik kaže onako kako ga je podučio voljeni Poslanik, s.a.v.s.: „Hvala Allahu koji nas je oživio, nakon što smo bili mrtvi, i Njemu je povratak.“
Vjernik zahvaljuje svome Gospodaru jer mu je dao dodatnu šansu u dunjalučkom životu da Ga veliča, spominje i zahvaljuje Mu. A da nije bilo toga, u tom trenutku čovjek bi umro, njegova duša bi bila istrgnuta, a tijelo bi bilo uništeno. Ali, Uzvišeni Allah je baš njega odabrao da mu produži život do drugog roka, kojeg samo On poznaje. I, doista, Uzvišeni Allah zaslužuje hvalu i zahvalnost zato što je čovjeka nakon sna, male smrti, oživio. Zbog toga je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: Kada neko od vas osvane zdravog tijela, siguran u svojoj kući i sa hranom dovoljnom za taj dan, kao da je njegov čitav dunjaluk.
Blagodat zdravlja, sigurnosti i opskrbe jednak je posjedovanju čitavog dunjaluka. Da, tako mi Allaha, a to znaju samo dobri Allahovi robovi i oni koji su izgubili ove blagodati. To su blagodati koje od čovjeka zahtijevaju da bude zahvalan Allahu, da Ga veliča i spominje i poveća činjenje ibadeta.
Uzvišeni Allah je rekao: A da su stanovnici sela i gradova vjerovali i grijeha se klonili, Mi bismo im blagoslove i s neba i iz zemlje slali, ali, oni su poricali, pa smo ih kažnjavali za ono što su zaradili. (El-A’raf, 95)
Ibn Abbas, r.a., kaže: „Jednog dana sam bio iza Poslanika, s.a.v.s., na jahalici, pa mi on reče: O dječače, poučiću te nekim riječima: Čuvaj Allaha, On će tebe čuvati, čuvaj Allaha naći češ Ga ispred sebe, kada moliš, moli Allaha, a kada budeš tražio pomoć, traži je od Allaha, i znaj da se sav ummet sakupi da ti donese neku korist ne bi ti donijeli osim ono što ti je Allah zapisao, a kad bi se sakupili da ti nanesu neku štetu ne bi ti nanijeli štete osim onoliko koliko ti je Allah propisao, podignuta su pera a osušile su se stranice. (Prenosi ga imam Tirmizi i kaže da je hadis hasen sahih)
Kako Uzvišeni Allah čuva čovjeka? Postoje dvije vrste zaštita koju Uzvišeni pruža čovjeku, prva zaštita jeste zaštita njegovih ovosvjetskih interesa, a druga zaštita je veličanstvenija od ove i ogleda se u čuvanju njegove vjere i imana.
Prva vrsta zaštite ogleda se u tome da Uzvišeni Allah štiti čovjekove dunjalučke interese, kao što je njegovo tijelo,djeca, porodica i imetak. Uzvišeni Allah kaže: Uz svakog od vas su meleki, ispred njega i iza njega – po Allahovu naređenju nad njim bdiju. (Er-Ra’d, 11) Dakle, svaki čovjek ima meleke, ispred i iza sebe, zadužene da ga, po Allahovoj odredbi, štite.
Ibn Abbas, r.a., kaže: To su meleki, koji po Allahovoj odredbi bdiju nad čovjekom, a kada dođe nešto od Allahove odredbe, oni se sklone, kako bi ga zadesilo ono što mu je Allah odredio.
Jedna od Poslanikovih, s.a.v.s., dova, bila je: Allahu moj, molim te za oprost i zdravlje na dunjaluku i Ahiretu molim te za oprost i zdravlje u vjeri i dunjaluku, u porodici i imetku. Allahu moj, pokrij moje sramote, ukloni moje strahove. Zaštiti me ispred i iza mene, i sa desne i sa lijeve strane, a i iznad mene. Tvojom veličinom tražim zaštitu da budem napadnut ispod mene.
Ko god bude čuvao Allaha i Njegove propise u mladosti i punoj snazi, Uzvišeni Allah će ga zaštiti u starosti i trenucima slabosti. Dat će mu da uživa u blagodatima sluha, vida, snage i razuma. Uzvišeni Allah može čuvati dobrobit nekog Svog roba i nakon njegove smrti tako što će mu štiti djecu i potomke.
Sve dok čovjek čuva svoj namaz i pokoran je Uzvišenom Allahu, Uzvišeni će čuvati njegovo potomstvo, pa i nakon njegove smrti.
Ovo je najveća potvrda sigurnosti djece i potomstva, to nije imetak koji im ostavlja otac, niti nekretnine niti dunjalučka bogatstva. To je bogobojaznost, a Uzvišeni Allah kaže: I neka se pribojavaju, kao kad bi sami iza sebe ostavili nejaku djecu za koju strahuju, i neka se boje Allaha i neka govore istinu. (En-Nisa, 9)
Omer b. Abdulaziz je rekao: Koji god vjernik preseli, Allah će preuzeti brigu o njegovim sinovima i unucima.
Ibn Munkedir je kazao: Allah će čuvati dobrome čovjeku njegovu djecu i djecu njegove djece, kao i one oko njega, tako da će neprestano biti pod Njegovom zaštitom.
Se’id b. el-Musejjib je kazao svome sinu: “Povećat ću svoj namaz zbog tebe, nadajući se da ćeš njime biti zaštićen.” Zatim je proučio ajet: Njihov otac je bio dobar čovjek.
Jedno od nadnaravnosti Allahovog čuvanja jeste i to da i životinje promijene svoju prirodu, čuvajući ga od uznemirenja. Primjer toga je pripovijest o Sefini, r.a, Poslanikovom, s.a.v.s., ashabu i oslobođenom robu, koji je plovio morem i doživio brodolom. Voda ga je izbacila na neko ostrvo, gdje je zatekao lava, kojem se obratio: Oče lavčeta, ja sam ashab Allahovog Poslanika, s.a.v.s. Lav je krenuo sa njim, pokazujući mu put, pa kada je stigao do kraja puta, zaurlao je, opraštajući se od njega i vratio se. Ovo predanje bilježe Taberani i Hakim, koji ga smatra sahihom, a sa njime se slaže i Zehebi.
Onaj ko se nemarno i sa nipodaštavanjem odnosi prema Allahovim propisima, Uzvišeni Allah će mu uskratiti Svoju zaštitu, tako da će iz onoga iz čega se nadao nekakvoj koristi zadobiti uznemirenje i problem. Fudajl b. Ijjad je govorio: Svaki put kada pogriješim prema Allahu, tragove tog grijeha vidim u svome slugi ili jahalici.
Dakle, svaki put kada bi nešto prema Allahu pogriješio, posljedice tog grijeha bi pronašao u problemima s kojima bi se susreo kod svoje jahaće životinje, a također i sluga bi postupao drugačije od onoga kako mu je naređeno.
Što se druge zaštite tiče, ona se odnosi na zaštitu čovjekove vjere. Uzvišeni Allah ga štiti od sumnji koje odvode u zabludu, od zabranjenih strasti i čuva ga u vjeri sve dok u takvom stanju kao vjernik ne preseli Uzvišenom Allahu.
Katade je kazao: Ko se bude Allaha bojao, Uzvišeni će biti uvijek sa njim, a sa kime bude Uzvišeni Allah, sa njime je Onaj koji nije nikada poražen, zaštitnik koji ne spava i upućivač koji ne odvodi krivim putem.
Čuvaj Allaha, On će tebe čuvati! Budi Mu pokoran, On će te usrećiti, približavaj Mu se onim djelima koja su Njemu draga, to će ti biti zaštita od svakog zla. On ti šalje meleke koji te štite i čuvaju. On čuva tvoju snagu, čula i razum tokom čitavog tvog života.
Nemoj zaboraviti da podijeliš hair!
Napisao: Muhammed b. Sa’d Alu Zu’ajr
Prijevod i obrada: IslamBosna.ba