IslamBosna.ba– Možemo li reći da su česte pojave prirodnih nepogoda poput poplava i ciklona (uragana) manifestacije Allahove ljutnje nad pojedinim narodima i da ih On kažnjava sa ovim katastrofama? Kao što se vidi iz Kur’ana, kada Allah odluči da kolektivno kazni neki narod, postoji određeni razlog zbog kojeg je poslata kazna. Možemo li smatrati takvim kažnjavanjem ono što se događa ovih dana? Ako ne, možemo li ovakve katastrofe smatrati Allahovim gnjevom?
Odgovor: Allah spominje u Kur’anu da je On kaznio faraona i njegov narod prirodnim katastrofama, uključujući poplave i najezde skakavaca i drugih insekata. On,s.v.t., je te događaje opisao kao jasne i detaljne znakove Njegove moći, ali faraon i njegov narod su nastavili da i dalje budu arogantni i nastavili su sa svojim zločinima.Važno je napomenuti da su ti događaji opisani u Kuranu kao ‘jasni i detaljni znakovi’. Znak koji je poslan ljudima kako bi ih podsjetio na postojanje i moć Allaha te kako bi povjerovali u Njega. Mi ne možemo izjednačavati znak sa onim što ste vi nazvali ‘gnjevom’ ili kolektivnim kažnjavanjem koje se dešava pojedinim narodima. Znak je poslan kako bi ljudi pozitivno reagovali. Dakle, tražio se pozitivan odgovor. Kolektivno kažnjavanje onemogućuje tu namjeru, posebno ako uništi cijelu zajednicu. U Kur’anu je također spomenuto da je Allah uništio cijele narode prirodnim katastrofama ili drugim oblicima kažnjavanja, jer su bahato odbili da slijede poslanike i vjerovjesnike koji su im poslati. Nuhov narod, na primjer, je uništen poplavom; narod Ad je uništen vjetrovima, a narod Semud zemljotresom i strahovitim glasom. Činjenica je da Allah spominje ove kazne da bi nam poslužile kao podsjetnik da je On, s.v.t, u stanju da nam nanese slične kazne ukoliko prkosimo Njegovim naredbama i ustrajemo u tome bez kajanja. Trebamo uvijek biti u strahu od Allaha i nastojati da On bude zadovoljan sa nama. Takvi napori će nas sigurno poštedjeti kolektivne kazne. Imajući to u vidu, moram pojasniti da vulkani, cikloni, poplave i drugi oblici prirodnih katastrofa koje se dešavaju su rezultat prirodnih zakona koje je Allah uspostavio. Oni mogu nastati kada se prirodna ravnoteža, koju je Allah uspostavio u svemiru, poremeti. Međutim, kada ciklon pogodi pojedina područja, mi ne možemo reći da su stanovnici tog područja zaslužili takvu kaznu od Allaha. Kako to možemo reći? Uostalom, cikloni redovno pogađaju dijelove Bangladeša a ljudi koji tamo žive su sigurno bolji od onih koji žive u nekim drugim dijelovima svijeta. Allah je najpravedniji sudija. Ukoliko On kazni određeni narod, On ih pravedno kažnjava. To ne znači da su oni jedini koji zaslužuju kaznu. Allah je možda odlučio da odgodi kažnjavanje drugih do Sudnjeg dana. Niko ko je neposlušan Allahu ne može izbjeći kaznu, osim ukoliko On odluči da im oprosti. Stoga, trebamo uvijek biti u strahu da ne izazovemo Allahovu ljutnju, da nas Njegova kazna ne zatekne nenadano.
Poslanik,s.a.v.s., je dovio Allahu da ga zaštiti od prirodnih nepogoda. Na primjer, kada bi Poslanik, s.a.v.s., čuo grmljavinu ili grom, on je običavao da kaže: “Allahu, ne usmrti nas svojom srdžbom, ne uništi nas Svojim gnjevom, nemoj nas uništiti Svojom kaznom i prije toga nas spasi.“ Ukratko, trebamo uvijek održavati ravnotežu između spoznaje da Allah upravlja svim prirodnim zakonima i On nam može lahko uputiti bilo koju vrstu kazne koju On izabere. Njegova kazna je uvijek pravedna. S druge strane, ne čini nas sretnim kad vidimo da je bilo koja zajednica pogođena prirodnim katastrofama, čak iako se radi o zajednici nevjernika. Kao muslimani, mi bismo više voljeli da ta zajednica odgovori Allahovom pozivu nego da bude pogođena Njegovim gnjevom. Ono čega se trebamo čuvati jeste da budemo sudije drugima, tvrdeći da određena zajednica zaslužuje Allahovu kaznu dok druga nije dostigla tu fazu. Samo Allah sudi ljudima u skladu sa onim što On zna o njihovoj situaciji i njihovim namjerama.
Izvor: islamicity.com
Prijevod i obrada: IslamBosna.ba