Ko su najveće grupe internet korisnika u BiH?

0

internet_tastaturaRezultati internet istraživanja gemiusAudience, koje se pod okriljem kompanije Valicon i u partnerstvu sa poljskom kompanijom Gemius provodi u Sloveniji i Hrvatskoj, dostupni su i za bosansko-hercegovačko tržište.

Podaci projekta trenutno su generisani sa 32. bh. internet stranice, dok je učestvovanje novih stranica u porastu. Kako razvoj regionalne internet medijske industrije slijedi očekivane svjetske trendove porasta korištenja interneta, za očekivati je i porast moći interneta u BiH. Najveća prednost interneta naspram tradicionalnih medija jeste njegova interaktivnost. Online potrošač je predefinisan sa samoinicijativnim traženjem informacija, dok odluke prima izbirljivo i brzo, zbog čega su oglašivači primorani da još bolje upoznaju svoju potencijalnu publiku, kako bi znali sa atraktivnim pristupom pobuditi njihovu pažnju.

Prema analizi gemiusAudience istraživanja, baziranim na podacima za april 2009. godine, prosječan BiH internaut (korisnik interneta) je proveo 5h i 50 min “surfajući” na internetu i u prosjeku je zabilježio 431 prikaz stranica na mjerenim internet stranicama. U ukupnoj populaciji internet korisnika u BiH, posmatranoj tokom aprila, žene predstavljaju 46,2%, dok je udio muškaraca nešto veći i predstavlja 53,8% od svih bh. internauta. Prema gemiusAudience istraživanju muškarci su prosječno na internetu proveli 6h i 3 min, i tom periodu pregledali 449 web stranica. Dok su žene prosječno na internetu provele 5h i 35 min, i pregledale 411 stranica. Kada govorimo o starosti onih koji su aktivni na “svjetskoj mreži”, rezultati istraživanja otkrivaju i sljedeće: 72% svih internet korisnika je u dobi od 18 do 34 godine, i oni su tokom aprila, u prosjeku na internetu proveli 7h, 01 min i 37 sek, za koje vrijeme su posjetili 522. stranice.

Kada je riječ o profesiji internet korisnika, od posmatrane aprilske populacije, većina su bili zaposlenici u privatnom sektoru (26%), zatim u javnom sektoru (24%) te studenti (20%). To su tri najveće grupe internet korisnika prema kriteriju profesije. Nakon toga dolazi i grupa učenika srednje škole, kojih je bilo 10% od svih internet korisnika.

Inače, zaposleni u privatnom sektoru, njih 26%; se prosječno na internetu zadrže 3h i 35 min i u to vrijeme naprave 241 prikaz stranica. Zaposleni u javnom sektoru, kojih ima 24%, se u prosjeku zadrže na internetu 2h i 58 min i pregledaju 204 prikaza stranica. Studenti, njih 20%, se u prosjeku zadrže na internetu 8h i 17 min i pregledaju 593 prikaza stranica. Najaktivnija grupa internet korisnika tokom aprila u Bosni i Hercegovini su bili učenici srednjih škola, njih 10%, kada internet korisnike razdvajamo prema zanimanju, koji su u prosjeku na internetu 14h i 39 min te pregledaju 1172  prikaza stranica, što ih čini ubjedljivo najaktivnijom grupom internet korisnika,.

Kada je riječ o obrazovanju, u posmatranoj populaciji, 38% svih internet korisnika ima višu ili visoku školu. Oni u prosjeku na internetu provedu 3h i 12 min, za koje vrijeme naprave 208 prikaza stranica. Sljedeća grupa su oni koji su završili četverogodišnju srednju školu, i njih ima 28%. Ova grupa na internetu provede 6h i 41 min, za koje vrijeme u prosjeku za jedan mjesec pregledaju 527 stranica. Onih koji pohađaju školu ili fakultet, od svih internet korisnika, ima 25%, i ako posmatramo internet korisnike kroz stepen obrazovanja, to je grupa koja je u prosjeku provela najviše sati na internetu, 8h i 17 min, tokom kojih su napravili 602 prikaza stranica.

Jako je interesantno, da se internet korisnici u BiH češće spajaju na internet od kuće (81%) nego li sa posla (28%) , škole/ fakulteta(2 %) ili internet caffee-a (2%).

Istraživanje gemiusAudience daje široko znanje o korisnicima interneta u BiH. Istraživanje nudi najažurnije informacije o njihovim godinama, zanimanju, primanjima, interesima i više od toga. Svi podaci, prezentirani za generalnu populaciju internet korisnika, dostupni su i na nivou pojedinog mjerenog internet medija.

Zbog jedinstvenih karakteristika, jednostavnog pristupa i najbitnije njegove pouzdanosti gemiusAudience je poznat kao standard Internet mjerenja na području centralne i istočne Evrope, a postavlja svoje temelje i na području balkanske regije.

Izvor: 24sata.info

Leave a Reply