Muslimani izumili mašinu koja se pokreće na zrak
IslamBosna.ba– Kako se svijet suočava sa nedostatkom nafte i još prisutnim povećavanjem cijene fosilnih goriva, bilo bi pogodno kad bi vozila mogla raditi na vodu ili zrak, umjesto na naftu.
Grupa od četiri studenta završne godine Odsjeka za mehanički inžinjering na Muttakham Jam (MJ) koledžu za inžinjering i tehnologiju u Hyderabadu (Indija) pokušava da naše snove pretoči u realnost. Tim je došao na ideju sa dizajnom za 4-otkucajnu kompresovanu zračnu mašinu (CAE) koja zamjenjuje konvencionalnu mašinu sa unutrašnjim sagorijevanjem (ICE).
Bez goriva
Mašina ne zahtijeva konvencinalna ili fosilna goriva kao što su benzin, dizel, kompresovani prirodni gas, ukapljeni naftni plin ili čak vodik, nego se pokreće samo na zrak. Za razliku od konvencionalnog SUS-a, unutrašnje sagorijevanje se ne odvija u kompresovanom zračnom motoru.
Dr. Mesud Tajjab, predavač na MJ koledžu i nadzornik tima, je rekao: “U vremenu kad se svijet suočava sa ozbiljnom energetskom i naftnom krizom, te problemom zagađenja, bilo koja tehnologija koja donosi rješenje ovoj neprilici također donosi uzdah velikog olakšanja za čovječanstvo.”
On vjeruje da je izumio “izlaz koji, ne samo obećava rješenje problema nestašice nafte, već i zaustavljenje/obuzdavanje trenutnog zagađenja”.
Muhammed Feroz, jedan od studenata i voditelja istraživačkog tima, je rekao da im je Tajjab pokazao blok dijagram mašine, te zahtijevao od njih da je konstruišu u potpunosti, od početka.
“Ipak smo djelimično modifikovali ideju da pojednostavimo opterećenje i umjesto konstrukcije svih djelova, koristili smo neke dijelove postojećeg motora sa unutrašnjim sagorijevanjem kod bicikla te smo uspješno razvili kompresovanu zračnu mašinu” objasnio je Feroz za IOL.
Ferozov otac je vlasnik servisne radionice za dvokotače, što je bilo pogodno za Feroza i omogućilo mu eksperimentisanje i nabavku različitih dijelova motora. Također je koristio ovaj izvor kao pomoć od svog oca za aktivnosti van koledža.
Interesantno, ovaj motor se pokreće samo na kompresovani zrak, a ne na mješavinu zraka i nafte. U tradicionalnim motorima, zrak zajedno sa naftom: benzin, dizel ili kompresovani prorodni gas se koriste za sagorijevanje i za pogon mašine.
Kako kaže Tajjab, korištenje kompresovanog zraka u pneumatskim programima nije ništa novo. Kompresovani zrak se koristi u zračnim motorima, pneumatskim aktuatorima (uređaji koji transformiraju ulazni signal u pokret), kao i u drugim različitim pnumatskim opremama. Također se koristi u nekim motorima za poticanje početnog obrtaja (početno uvijanje sila neophodno za postavljanje mašine u pogon).
Tajjab je objasnio da motor njegovog tima radi kao dizel mašina. Motor počinje raditi kada se uključi električni signal i pritisak koji reguliše ventil se otvori. Mašini je tada dat početni okretni moment da bi je pokrenuo i visoki zračni pritisak je ubačen u cilindar. Kad zrak uđe, on se širi i mašina ubrzava pokrete. Količina zraka koja ulazi u cilindar se mjeri skalom za mjerenje ulaska zraka.
Višestruke prednosti
Kompresovana zračna mašina obećava da će donijeti mnogostruke prednosti. Pored činjenice da mašina ne zahtjeva uopće naftu, kompresovani zrak je mnogo jeftiniji nego nafta koja se koristi za pokretanje motora.
Kompresovani zrak nije ništa drugo do obični zrak, kompresovan pod visokim pritiskom. Kada se kompresovani zrak proširi, hladi se na veoma niskoj temperature, hladeći okolni prostor.
Dakle, mašina ne emituje dim, nego umjesto toga emituje hladan zrak koji ne prouzrokuje zagađenje okoline.
Osim toga, prošireni hladan zrak dolazi kao dodatak i može biti korišten kao hladeći sistem u automobilima, stoga eliminirajući potrebu za klimom, drugim zagađujućim i skupim uređajem. U SUS motorima, hladeći sistem kontroliše temperaturu mašine, dok u ovim motorima nema takve potrebe.
Tajjab kaže da postoji najmanje dva slična u toku razvoja projekta, jedan razvija Media Development International u Francuskoj i drugi se radi u Južnoj Koreji, gdje razvijaju novu vrstu automobila koji će raditi na kompresovani zrak.
Osim nekoliko nedostataka, ovaj projekat je održiv za automobilsku industriju. Jedina briga koju Tajjab ima je veličina zračnog cilindra koja je otprilike velika koliko i teška. On vjeruje da mašina može biti dobro iskorištena u četverokotačima sa malim modifikacijama na strukturi pošto oni imaju određeni prosto za smještanje mašine. Ali Feroz vjeruje da ova verzija motora može biti korištena u dvokotačima također, pošto može biti smještena ispod sjedišta.
Studenti su spremni da pristupe auto industriji sa svojim prototipom i da dorađuju svoj projekat za dalje usavršavanje. Drugi članovi tima su: Muhammed Gajazuddin, Muhammed Irfan i Tausif Ahmed.
Tim je osvojio prvu nagradu na Techshownance, tehničkoj izložbi sa takmičenjem održanim u Osmania University u Hyderabadu.
Napisao: Sjed Sujid Ahmed, softverski inžinjer za međunarodnu IT kompaniju u Hyderabadu, India.
Izvor: IslamOnline.net
Prijevod i obrada: IslamBosna.ba