Ehlul-bejt je čist od razvrata (2 dio)
Odgovor na neistine koje je o mut`a braku iznose šiitski autoriteti koji djeluju među Bošnjacima – “Teško toga dana lažljivcima.” (El-Mutaffifun) Ibn Mes‘ud, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Iskrenost vodi dobroti, a dobrota vodi u Džennet. Zaista čovjek iskreno govori (i radi) sve dok kod Allaha konačno ne bude upisan siddikom (potpuno iskrenim vjernikom). A laž vodi u pokvarenost, a pokvarenost i griješenje vode u Džehennem. Čovjek koji stalno laže, kod Allaha bude upisan teškim lažljivcem.” (Muttefekun alejhi)
Oprečnost šiitskih predaja o mut`a braku
Interesantno je zastati kod šiitskih predaja koje govore u mut`a braku i primijetiti strahovitu kontradiktornost za koju ne postoji nikakvo objašnjenje izuzev to što se pozivanju na tukju (pretvaranje) časnih imama ehlul-bejta kada su davali svoje izjave.
Navest ćemo nekoliko šiitskih predaja koje bodre na mut`a brak i iznose njegovu vrijednost.
a) Veliki šiitski mudžtehid i autoritet El-Medžlisy u svom djelu “Biharu el-envar”, tom 100/306 , u poglavlju “9- Vrste brakova i u njemu potvrda mut`a i njegova nagrada…”, navodi 55 hadisa od kojih izdvajamo sljedeće:
19 – Sa ovim isnadom od Ahmeda ibn Muhammeda ibn Isa’a, od Muhammeda ibn El-Hasana, od Muhammeda ibn Abdullaha ibn Saliha ibn Ukbe, od njegovog oca, prenosi se da je on rekao Bakiru:
“Onaj koji praktikuje mut’a ima nagradu?“
Reče:
“Ako to čini radi Uzvišenog Allaha i kako bi oponirao tom i tom/fulana (misli se na sunnije), neće joj reći nijedne riječi a da mu Allah za to neće upisati jedno dobro djelo. Kada joj se primakne, Allah mu zbog toga oprosti jedan grijeh. A kada se okupa, Allah mu oprosti toliko grijeha koliko je puta voda prošla kroz njegovu kosu.“
Rekoh: “Koliki je broj njegovih dlaka?”
“Da”, reče on, “koliki je broj dlaka na kosi.”[1]
b) 21 – Sa ovim isnadom od Ahmeda ibn Alije prenosi se da je Bakir, a.s., rekao:
Rekao je Resulullah, s.a.v.s.:
Kada sam bio na Israu i Miradžu, susreo me Džibril pa je rekao:
“O Muhammede, Uzvišeni Allah kaže: ‘Već sam oprostio ženama koje praktikuju mut’u!’”[2]
Dotičnu predaju bilježi i šejh Es-Saduk u svom poznatom djelu “Men la jahduruhu el-fekih”.[3]
c) Šejh Es-Saduk u djelu “Men la jahduruhu el-fekih”, 3/466, poglavlje “El-Mut`a”, bilježi:
4613 – Preneseno je “da mu´minu neće biti upotpunjen iman sve dok ne izvrši mut´u”.
Dakle, i iman nije potpun bez mut`a braka. I kako onda da oni željni “hajrata i budućeg svijeta” ne pohrle ovoj ogavnoj praksi?!
d) 22 – Rekao je Ebu Abdullah, a.s.:
“Nema tog čovjeka koji se naslađuje ženom (temette`a), a zatim se okupa, a da Allah od svake kapljice koja kane neće stvoriti sedamdeset meleka koji će činiti istigfar za njega sve do Sudnjeg dana te do Sudnjeg dana proklinjati onoga ko ga (tj. mut`u) izbjegava.”
I ovo je samo malo od mnogog u ovom značenju.[4]
Obratimo sada malo pozornost na nagrade koje se obećavaju onima koji praktikuju mut`u:
– za svaku riječ ima nagradu,
– oprost grijeha koliki je broj dlaka,
– ženama koje praktikuju mut`u već je oprošteno,
– od svake kapljice koja kane sa onog koji se okupa nakon spolnog odnosa iz takve veze, Allah stvara sedamdeset meleka koji do Sudnjeg dana mole za njega i do Sudnjeg dana proklinju onog ko ne praktukuje mut`u.
Šta reći za sve one koji mut`u nisu praktikovali i one koji je ne praktikuju?!
Pouzdano se zna da mut`a brak nisu praktikovali ni imami ehlul-bejta, a ni njihove žene (majke, sestre, kćeri).
Nijedan imam ehlul-bejta nije dijete rođeno iz mut`a braka.
Sada ćemo navesti predaje iz šiitskih originalnih knjiga u kojima se zabranjuje mut`a brak:
a) Poznati šiitski autoritet šejh Tusi u svom djelu “El-Istibsar” navodi sljedeći njihov hadis:
Prenosi Zejd ibn Alijj od svojih očeva da je Alija, r.a., rekao:
“Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio je meso domaćih magaraca i mut’a, (naslađivanje) sa ženama. ”
Kaže El-Tusi:
“Pojašnjenje ove predaje jeste da je shvatimo u svojstvu tukje (pretvaranja) jer se ona podudara sa mezhebima el-aame (tj. ehlis-sunne).”[5]
b) Sličnu predaju isti ovaj autor navodi i u svom djelu “Tehzibul-ahkam”:
“Na dan Hajbera Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio je meso domaćih magaraca i mut’u, (naslađivanje) sa ženama.”
Nakon što je naveo ovaj hadis, šejh Tusy kaže:
“Ova predaja je navedena na mjestu tukje i shodno onome što zastupaju šiitski neistomišljenici. A sigurno je znanje kod svakog onog ko čuje izvješća da je od vjere naših imama, a.s., dozvoljenost mut`a te nema potrebe pretjerivati u tome.”[6]
c) Njihov pečat mudžtehida alame El-Medžlisi u svom kapitalnom djelu “Biharul-envar” navodi sljedeću predaju:
34 – Od Abdullah ibn Sinana prenosi se da je rekao:
Pitao sam Ebu Abdullaha, r.a., o mut’i, pa je rekao;
“Ne prljaj sebe (svoju dušu) njom.”
U istom tom djelu, istom poglavlju i na istoj stranici, u predaji 36. stoji da je Hišam ibn Hakem prenio od Ebu Abdullaha, r.a., da je rekao:
“To (tj. mut`u) kod nas ne praktikuje niko osim razvratnici (al-fevadžir)”. [7]
Za ove predaje njihovi autoriteti ne kažu da nisu autentične, već samo konstantuju da su to imami govorili pretvarajući se.
Gdje je dosljednost, principijelnost i iskrenost?
Zanimljivo je primijetiti kako se imamima časnog ehlul-bejta pripisuje nedosljednost u propisima i kako su svoje sljedbenike držali u podređenom položaju i kao one koje su samo eksploatisali za svoje strasti. I ne samo to, oni mut`u brak nisu željeli ni svojim ženama, sestrama, kćerima… Jedna predaja koju bilježe najpoznatiji šiitski autoriteti najbolje oslikava prethodno rečeno.
Al-Tusy u “El-Tehzibu” navodi da je Abdullah ibn Umejr el-Lejsy vodio diskusiju o mut´i sa imamom Ebu Džaferom, r.a., u kojoj mu je ukazao da je emir mu´mina Omer ibn El-Hattab, r.a., zabranjivao mut´u.
Nakon što je odbio takvo obrazloženje i pozvao se da to nije zabranio Resulullah, s.a.v.s., imam Ebu Džafer bio je izložen i drugom pitanju od ovog Abdullaha:
1081 – “A raduje li te da to rade tvoje žene, tvoje kćeri, tvoje sestre i tvoje amidžične?”
Tada, kada su spomenute njegove žene i njegove amidžične, Ebu Džafer, a.s., se okrenuo (i otišao)“. U predaji kod El-Kulejnija stoji: “…pa se okrenuo od njega”.[8]
Ovo je zaista razvrat
Jedna od zastrašujućih stvari kod mut`a braka jeste i ta što mut`a brak muškarcima može biti halal i sa udatim ženama. Bez imalo stida, bez dostojanstva i bez strahopoštovanja prema Uzvišenom Allahu, Njegovom Poslaniku i Poslanikovom ehlul-bejtu šiiti u svojim originalnim knjigama čuvaju ove užasne potvore i laži.
Pogledajmo nekoliko primjera:
El-Medžlisi bilježi i ovo:
49 – Prenosi Eban ibn Tagleb da je Ebu Abdullah, a.s., upitan o lijepoj ženi koja se sretne na putu, a ne zna se ima li muža ili ne, i ne zna se je li bludnica, pa je rekao: “To nije tvoja obaveza. Na tebi je da joj vjeruješ o onome što ti ona kaže o sebi.”[9]
50- Prenosi Džafer ibn Muhammed ibn Ubejd el-Eš`arijj od svoga oca da je pitao Ebu Hasana, a.s., o mut`a braku.
Rekoh: “Da li mi je dozvoljeno općiti sa njom ako posumnjam da možda ona (ne)ima muža (da je već udata)?”
Pa je on, a.s, rekao: “Šta misliš kada bi je ti pitao za dokaz da ona nema muža? Da li bi to mogao?”
Kulejni nam bilježi ovo
2 – (10001) – Prenosi Mejser i kaže:
Rekao sam Ebu Abdullahu (a): “Sretnem ženu u zemlji gdje nikoga nema te joj kažem: ‘Imaš li muža?’, a ona kaže: ‘Ne.’ Da li da je oženim?”
“Da”, reče on, “njoj se vjeruje o njoj.”[10]
El-Tusi, prenoseći predaje o mut’i, donosi i ovo:
“A kada čovjek hoće da se sklopi mut’a brak, nije mu obaveza istraživati o njoj. Vjerovat će njenim riječima”:
17/1092 – Prenosi Muhammed ibn Ahmed od Alije ibn Senedija, od Usmana ibn Isa’a, od Ishaka ibn Ammara, od Fadla mevle Muhammeda ibn Rašida od Ebu Abdullaha, a.s., i kaže:
Rekao sam: “Ja sam sklopio mut’a brak sa ženom, pa sam onda pomislio da možda ona nema muža. Nakon istraživanja o tome, uvjerio sam se da ona ima muža“.
Reče (tj. Ebu Abdullaha): “A zašto si to istraživao?!”[11]
Je li moguće da su časni potomci Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem, ovakome nečemu naučavali svoje sljedbenike?
Zamislite situacije: kad god vidite neku lijepu ženu, možete joj ponuditi mut`a brak i da je ne pitate je li ona već u braku ili ne.
Treba li većeg razvrata od ovog?!
Čovjek pošalje svoju ženu po neku potrebu u čaršiju i (ne)strahuje hoće li joj se ponuditi koji mut`adžija…!
Može li ovo biti vjera Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem, i njegovog časnog potomstva?!
Ovih ogavnosti nije bio pošteđen ni tako poznati Homeini koji u svojoj knjizi “Tahrirul-vesile” piše:
Mes’ela br. 17.:
“Poželjno je da ona s kojom se ulazi u mut’a brak bude čedna mu’minka. Poželjno (mustehabb) je raspitati se, prije ulaska u taj brak, o njenom stanju; da li ona ima muža i je li u iddetu (pričeku) ili ne.
Ali raspitivati se o tome nakon tog braka je pokuđeno (mekruh). Međutim, raspitivati se o njenom stanju i oko toga istraživati nije uvjet za valjanost (takvog braka)”.[12]
Nastavit će se, inšallah
[1] Ova predaja je i u djelu od šejha Es-Saduka “Mena la jahduruhu al-feqih”, 3/463, u poglavlju: “El-Mut`a”, hadis br. 4600.
[2] Dotično se djelo može naći i ovdje: http://al-shia.org/html/ara/books/?mod=hadith&start=110&end=120
[3] Ovu predaju bilježi i šejh Es-Saduk u svom poznatom djelu “Men la jahduruhu el-fekih”, 3/463, u poglavlju “El-Mut`a”, hadisi br. 4601. Djelo može se naći i ovdje : http://al-shia.org/html/ara/books/?mod=hadith&start=180&end=190
[4] Pogledati: “Biharu el-envar”, tom 100/306, od El-Medžlisija.
[5] “El-Istibsar” u “Poglavljima o mut`i“, tom 3/511. Djelo je dostupno i na ovoj stranici: http://al-shia.org/html/ara/books/?mod=hadith&start=10&end=20
[6] “Tehzibul-ahkam”, 7/251 u poglavlju br. 23 – Vrste brakova, hadis br. 10(1085).
Djelo može se naći i ovdje : http://al-shia.org/html/ara/books/?mod=hadith&start=120&end=130
[7] Pogedati: El-Medžlisi, “Biharul-envar”, 100/318 , u poglavlju br. 10 “Propisi mut`e”.
[8] Pogledati: El-Tusi, “El-Tehzibu”, 7/250 i 251, u poglavlju br. 23 (vrste brakova) – br. hadisa 1081.
Istu predaju navodi i El-Medžlisi u “Biharu el-envar”, 100/317 i 318, br. hadisa 31 ( poglavlje 10 – propisi mut`e), te El-Kulejni u u svom “El-Kafiju” u “Ebvabu el-mut`” 5/449, hadis br. 4-9945.
Oba ova djela mogu se naći ovdje: http://al-shia.org/html/ara/books/?mod=hadith&start=160&end=170
[9] Pogledati: El-Medžlisi, “Biharu el-envar”, tom 100/306 , u poglavlju 9- “Vrste brakova i u njemu potvrda mut`e i njegova nagrada…”
Ovu predaju zabilježio je i njihov najveći hadiski autoritet Kulejni u svom djelu “El-Kafi”, 5/462 poglavlje: “Enneha musaddaqatun fi nefsiha /Njoj se vjeruje o njoj” br. 1 – (10000)
[10] Kulejni u svom djelu “El-Kafi”, 5/462 poglavlje: “Enneha musaddakatun fi nefsiha /Njoj se vjeruje o njoj”
[11] “El-Tehzibu”, 7/253u poglavlju br. 23 (vrste brakova) – br. hadisa 1092.
[12] Pogledati: “Tahrirul-vesile” tom 2, u Kitabun-nikah, “Govor o privremenom braku”. http://www.leader.ir/tree/index.php?catid=13
Piše: Halil ef. Makić
(minberba)