Odluka se odnosi na linije kompanija sa sledištem u EU, odnosno na avione koji polokeću ili slijeću na nekoj od evropskih destinacija.

U odluci Suda nisu specifikovane okolnosti koje su dovele do kašnjenja ili otkazivanja leta, kao niti da li je kašnjenje prouzrokovano krivicom avioprevoznika. Navodi se samo da je odluka u skladu sa važećim propisima EU iz 2004. godine.

Mada je standardna praksa avioprevoznika da se putnicima na letovima koji kasne ponudi neka vrsta kompenzacije, analitičari smatraju da bi nove mjere mogle da utiču na povećanje cijena avionskih karata.

Na odluku EU da su kompanije dužne putnicima na letovima koji kasne da obezbijede hranu i smještaj, čak i u slučaju “više sile”, kao naprimjer vulkanske erupcije, najveći evropski nisko budžetni prevoznik “Ryanair” zaprijetio je uvođenjem dopunskih taksi.

Evropska potrošacka organizacija smatra da bi Evropska komisija trebalo da učini više na zaštiti potrošackih prava. Prema riječima generalnog direktora ove organizacije Monik Gojens, Komisija bi trebalo da ovu i slične regulatorne mjere učini čvrstom zakonskom osnovom za budući razvoj i dorade potrošačkog zakonodavstva u EU.

(RSE)

By teha5

Leave a Reply