15 aviokompanija i dalje zavarava potrošače

0

avionPetnaest zračnih kompanija i dvadesetak internetskih stranica koje prodaju zrakoplovne karte i dalje nastavljaju zavaravati potrošače, unatoč zahtjevima Europske komisije da se to promijeni, objavljeno je u četvrtak u Bruxellesu.

Problemi s kojima se suočavaju putnici pri kupnji zrakoplovnih karata putem interneta su zavaravajuće ili nejasne tarife, nepravilnosti u klauzulama ugovora ili nemogućnost pristupa ponudama.

“Europski zakon predviđa da svi putnici imaju pristup realnoj cijeni, kako bi plaćali u punoj transparentnosti”, upozorila je Komisija prošle godine, pozivajući kompanije na suradnju.

Istraga Europske komisije o prodaji zrakoplovnih karata počela je u septembru 2007., kada je inicijalna studija pokazala da je trećina ljudi koji karte kupuju internetom na neki način bila zavarana.

Prvo izvješće objavljeno u maju 2008. pokazalo je da je 137 web stranica, odnosno jedna trećina, krivo navodila potrošače na cijene ili ih na neki drugi način zavaravala.

Godinu dana kasnije, 115 od 137 web stranica ispravilo je pogreške, ali još uvijek su ostale dvadeset i dvije.

Što se tiče kompanija, istraga je pokazala da su 52 od 67 kompanija usklađene sa zahtjevima ili su se obvezale to učiniti uskoro. Ostaje dakle još 15 “problematičnih”.

Bruxelles je zadovoljan Iberiom, SAS-om, TAP-om, Finnairom, Air Maltom i Taromom, a među onima koje su se angažirale riješiti postojeće probleme su između ostalih Lufthansa, Alitalia, Air Lingus, Austrian Airlines, Lot, Brussels airlines, Swiss, Ryanair i Easyjet. Kompanije Air France-KLM i British Airways ne nalaze se ni na jednom popisu a da se ne zna razlog.

Kako primjerom postojeće probleme objašnjava agencija France presse, let Pariz-Montreal po promotivnoj cijeni u četvrtak trebao bi stajati 423,49 eura na stranici jedne velike europske zračne kompanije, ali on zapravo stoji 937 eura u trenutku kada se transakcija završi, odnosno kada se pridodaju pristojbe i ostali troškovi.

Izvor: Hina

Leave a Reply