IslamBosna.baRekla sam, ‘Bože, pokaži mi pravo razumijevanje za ovo ili mi pokaži nešto drugo’, Sturm, danas 34 godine, prisjeća se tog popodneva skoro prije 20 godina u gradu Tulsa, Oklahoma.
“Onda sam znala da me ovaj put vodi u vatru, iako sam imala samo 15 godina.”
Nakon pet godina Allah se smilovao na njezine molitve i pokazao joj put prema islamu.
“To je bilo kao lagano svitanje,” kaže ona. Danas radi u jednoj računarskoj firmi kao computer systems analyst u saveznoj državi Texas. “Nije bilo toga da se jedne noći probudim i kažem ‘to je to’. Prelaskom na islam, Sturm je postala dio rastuće zajednice Amerikanaca koji su prešli na vjere koje su donesene u USA.

I kao mnogi konvertiti, Sturm kaže da nova vjera daje smisao veće duhovnosti i boljeg shvatanja Boga.
Ona kaže da joj je islam s početka bio stran, ali vremenom joj je postajao sve bliži. Njezino zbližavanje s islamom teklo je i na univerzitetu u Oklahomi, gdje je upoznala mnogo studenata iz islamskih zemalja.

Islamska američka udruženja potvrđuju da se u USA nalazi više od 6 miliona muslimana, i time ih ima više nego članova nekih kršćanskih crkvi.

Ne postoji duga ceremonija prelaska na islam. Onaj ko hoće da postane musliman mora samo da posvjedoči vjeru u jednog Boga i da prihvati Muhammeda (s.a.v.s.) kao poslanika, objašnjava Sturm.

“Put pozivanja u islam je važan dio vjere, pogotovo za one muslimane koji žive u neislamskim državama,” navodi Yvonne Haddad, profesor islamske povijesti na Georgetown univerzitetu. “Islam je misionarska vjera,” navodi ona. “U 20. stoljeću prelazak na islam igra sve važniju ulogu u društvima.” U mnogim mjestima u USA muslimani su ne samo imigranti iz islamskih zemalja, nego i američki konvertiti.

Za Cherie Lyle, odluka da pređe na islam iz “Seventh-day Adventist” crkve bila je uslovljena posjetom jednoj hutbi u džamiji u Arlingtonu, Texas.
“Vidjela sam to more muslimana čije su kože bile crne kao noć i bijele kao snijeg. Prvo što sam tada pomislila jeste ‘Ovako mora da je u Džennetu,'” kaže Lyle. Njezino putovanje prema islamu počelo je kada je na TV-u vidjela emisiju o 5 stubova islama: izgovaranje šehadeta, molitva pet puta na dan, udjeljivanje imetka (zekat), post za vrijeme mjeseca ramazana, i hodočašće Kabi. Lyle, koja je nedjeljom u crkvi učila o kršćanstvu, kaže da joj Kur’an nudi bolji način da razumije Allaha i daje joj upute kako da živi kao musliman. Biblija, a posebno učenja Pavla, bila su puna suprotnosti. “Izučavala sam Bibliju veoma temeljito, ali sam uvijek osjećala da teža pitanja nisu bila odgovarana,” navodi Lyle, koja je završila za advokata, a sada predaje na Islamskoj školi u Ft. Worth-u, Texas.

Čitanjem Kur’ana, Sturm je nalazila odgovore na pitanja koja su je tištila. Islam ne traži od pojedinca da vjeruje da je Isus (a.s.) Božji sin i put do spasa, objašnjava ona. “Čovjek ulazi u džennet samo Allahovom milošću, ali u islamu pojedinac nosi veću odgovornost,” kaže ona. “To je za mene bilo važno.” Pored važnosti odgovornosti, svidjelo joj se i učenje o važnosti porodice i moralno učenje islama.

Njezinom ocu nije odgovaralo to što mu je kćerka prešla na islam. Ali na kraju je prihvatio njezinu odluku kada je vidio kako ona, njezin muž i dvoje djece žive u novoj vjeri. “Kada je slijedila katoličko vjerovanje, moja kćerka je bila dobra osoba,” kaže Charles Sturm, “ali ja sada ne sumnjam da je ona i dalje dobra kada slijedi islam.”

Iako Carole Sturm učenja islama smatra tačnima, njihovo slijeđenje nije uvijek jednostavno. Lyle i Sturm kažu da su se borile sa tim — na različitim razinama — s tim da islam traži od žene da pokrije kosu. Nakon što je postala muslimanka, Lyle, 43-godišnjakinja, odmah je počela da nosi dugu i neupadljivu odjeću i da pokriva kosu.

Na vjenčanju njezine sestre nije nosila mahramu; poslije toga bilo je teško vratiti se islamskom načinu odijevanja. Danas, ona ponekad na poslu ne pokriva kosu. Slično njoj, i Sturm ne nosi mahramu na poslu kada ima kontakta sa mušterijama, iako njezino preduzeće nudi dobru radnu klimu za muslimane. “Ne osjećam se dovoljno jakom da se suočim sa pitanjima i pogledima ljudi. Ljudi te smatraju drugačijim.” Uprkos poteškoćama s odijevanjem, Lyle i Sturm podvlače da odluka o odijevanju mora biti isključivo ženina. Njih dvije odbacuju mišljenja da islam tlači žene. Ti primjeri su lokalne prirode. U stvari, islam nudi više prava ženi što se tiče upravljanja vlastitim novcem ili svojim imenom. Zahtjevi za prikladnu odjeću odnose se i na žene i na muškarce, kaže Sturm.

Njih obje navode da im je islam pokazao put kako da razumiju Allaha.

“To je bilo kao da Ga vidiš direktno,” navodi Lyle.

 Prijevod i obrada za IslamBosna.ba- Abu Sumejja

By teha5

Leave a Reply