Ako se Božji rob bori sam protiv sebe, sve dok ne dođe do stepena kad mu nije stalo do toga da ga ljudi hvale, te se u potpunosti posveti obožavanju Svemogućeg Allaha, on će biti od onih potpuno iskrenih ljudi, čije je svako djelo, riječ, ljubav i mržnja jedino i isključivo u ime Allaha. Unutrašnja i vanjska djela takve osobe su isključivo u ime Allaha, dž.š. Oni ne traže nikakvu nagradu niti hvalu od ljudi niti traže neki dobar položaj među njima, niti poseban status u njihovim srcima, niti žele izbjeći njihova optuživanja. Ako postanete takva osoba, bit ćete najmoćnija osoba jer će vas čuvati Allah, dž.š., koji je izvor sve snage i moći. Kad dođete do ovog stepena, bit ćete od časnih ljudi na ovom svijetu i na ahiretu.
Posvećivanje djela Svemogućem Allahu, u potpunoj iskrenosti ima mnoge plodove. U narednom dijelu teksta dotaknut ćemo neke od njih kako bi nas to potaklo da sa još više iskrenosti posvetimo svoja djela i riječi isključivo Svemogućem Allahu. Trebamo znati da je jedan od plodova iskrenosti i činjenica da djela ne mogu biti primljena osim ako su učinjena s iskrenošću. Bez obzira što je djelo dobro, ako nije učinjeno isključivo u ime Svemogućeg Allaha, bit će bezuspješno. Ebu Umame r.a. prenosi hadis koji kaže: “Allah, dž.š., nikad ne prihvata bilo kakvo djelo osim ono koje je učinjeno isključivo u Njegovo ime.” (En-Nesai) Isto vrijedi i za riječi. Poslanik, s.a.v.s., je rekao, opisujući najsretniju osobu koja će zavrijedit njegovo zastupanje (šefa’at) na Sudnjem danu: “Onaj koji je rekao ‘La ilahe illallah’ (nema boga osim Allaha) iskreno iz srca.” (El-Buhari)
Među ovim plodovima je i to što iskrenost jača srce, čini čovjeka prisebnim i sposobnim da nosi teret služenja Bogu i islamskih dužnosti. Ako pažljivo promatrate iskrene i istinoljubive ljude, ovo ćete jasno primijetiti. Dobar primjer je snaga i prisebnost Poslanika, s.a.v.s., iako mu je život bio u opasnosti; rekao je svom drugu Ebu Bekru r.a. dok su bili u pećini (kur’anskim riječima): “Ne žalosti se, uistinu Allah je uz nas.” (Kur’an 9:40) Uistinu, iskrenost i istinoljubivost prema Svemogućem Allahu omogućava nam da podržavamo pravdu i da se borimo protiv nepravde, bez obzira na njenu snagu. Hud, a.s., nije imao mudžize kao ostali poslanici. On je pozvao ljude da obožavaju Svemogućeg Allaha i da prestanu obožavati sve osim Njega. Njegov narod se raspravljao s njim i rekao – kako nas Svemogući Allah obavještava u Svojoj svetoj Knjizi:
“‘O narode moj, molite Gospodara svoga da vam oprosti, i pokajte Mu se, a On će vam slati kišu obilnu i dat će vam još veću snagu, uz onu koju imate, i ne odlazite kao mnogobošci!’ ‘O Hude,’- govorili su oni – ‘nisi nam nikakav dokaz donio, i mi na samu tvoju riječ nećemo napustiti božanstva naša, mi tebi ne vjerujemo. Mi kažemo samo to da te je neko božanstvo naše zlom pogodilo.’ ‘Ja pozivam Allaha za svjedoka’ – reče on – ‘a i vi posvjedočite da ja nemam ništa s tim što vi druge Njemu ravnim smatrate.'” (Kur’an 53-55)
Također, od plodova iskrenosti je i to da nam omogućuje da se riješimo zamki i šejtanski sašaptavanja. Svemogući Allah obavijestio nas je šta je Iblis rekao kad je tražio da mu kazna bude odgođena, da će zavoditi ljude do Sudnjeg dana “osim među njima Tvojih robova iskrenih.” (Kur’an 15: 40)
Iskrenost također uklanja zlo i nemoral. Svemogući Allah kaže:
“I ona je bila poželjela njega, a i on bi nju poželio da od Gospodara svoga nije opomenu ugledao – tako bi, da odvratimo od njega izdajstvo i blud, jer je on uistinu bio Naš iskreni rob.” (Kur’an 12:24)
Osim toga, mala količina iskrenih djela može biti uzrok za postizanje zadovoljstva Svemogućeg Allaha, kako je navedeno u hadisu Poslanika, s.a.v.s.: “Bojte se vatre, makar sa pola hurme (milostinje).” (El-Buhari) Dakle čak polovinom hurme koju damo iskreno kao milostinju, možemo se zaštititi džehennemske muke, ogromnom velikodušnošću Najdarežljivijeg Darovatelja. Međutim, tone i tone hurmi koje se daju kao milostinja koje ljudi poklanjaju da bi se pokazali pred svijetom, da bi se čulo za njihovu darežljivost, šalje ih u najniže dubine Džehennema, kako Uzvišeni Allah kaže:
“Licemjeri će na samom dnu Džehennema biti i ti im nećeš zaštitnika naći.” (Kur’an 4:145)
Još jedna prednost je u tome što će Allah, dž.š., pomoći Svog iskrenog roba. U tom smislu, Mus’ab ibn Sa’d pričao je da je Sa’d ibn ebi Vekas r.a. mislio da je bolji od drugih ljudi, ali Poslanik, s.a.v.s., je rekao: “Allah pomaže ovaj ummet zbog slabih ljudi, njihove dove, njihovog namaza, i njihove iskrenosti.” (En-Nesai) Djela obožavanja ne mogu imat prednost na osnovu njihove forme ili broja, već prema namjeri koja je u srcu.
Tako opis dva djela može biti isti, međutim razlika između njih može biti poput razdaljine između neba i zemlje. Dvojica ljudi mogu stajati na namazu u istom saffu, ali razlika u njihovoj nagradi i njihovom stepenu je kao razdaljina između neba i zemlje. Ammar ibn Jasir r.a. je rekao: “Čuo sam Poslanika, s.a.v.s., da kaže: Uistinu, čovjek može dovršiti svoj namaz a da za njega nije zapisano ništa osim jedne desetine, jedne devetine, jedne osmine, jedne sedmine, jedne šestine, jedne petine, jedne četvrtine, jedne trećine ili jedne polovine.” (Ebu Davud)
Izvor: islamweb.net
Prijevod i obrada: IslamBosna.ba