U iduće dvije godine 56 km autocesta

0

U iduće dvije godine 56 km autocesta

Priče da su urađeni projekti za 297 kilometara novih autocesta na koridoru 5c su lažne. U Federaciji BiH izgrađeno je 37 kilometara novih cesta, a urađeni su projekti za još svega 40 kilometara.

Drugim riječima, kada bi ovog trenutka i bile osigurane milijarde eura, ne može se izgraditi više od tih 40 kilometara, piše Dnavni list.

Sredinom marta bit će “napadnuto nekoliko pravaca” i nije pretjerivanje već sada najaviti da će FBiH od ovog proljeća postati veliko gradilište, ma koliko se to u ovom trenutku činilo nerealnim.

Premijer Nermin Nikšić najavljuje početak izgradnje četiri nove dionice, a Vlada je iz svog budžeta već osigurala 20 miliona maraka koje će na upravljanje dobiti javno preduzeće Autoceste. Nikšić kaže da će taj novac poslužiti za osiguravanje povoljnih kredita, a to će opet omogućiti da se osigura najmanje 100 miliona eura za gradnju novih cesta.

Federalni ministar prometa i veza Enver Bijedić je precizan – prioritet su koridor 5c, autocesta od Žepča, preko Tuzle i Brčkog do Orašja u dužini od 140 kilometara, zatim cesta Lašva – Donji Vakuf i ona od Bihaća prema središnjoj Bosni. Kako stvari stoje, Vlada će izdati koncesiju za autocestu Žepče- Tuzla – Brčko – Orašje i nekoliko moćnih zapadnoevropskih kompanija je zainteresirano, a neke su Ministarstvu prometa i veza već dostavile svoja pisma namjere. Detalji se još ne otkrivaju javnosti, a razgovori su u toku i, kako saznajemo, daleko su odmakli.

Do kraja junabit će završena izgradnja ceste Bijača – Zvrovići u dužini od deset kilometara i ona će koštati ukupno 2,3 miliona eura, a ove i iduće godine u izgradnju novih cesta u Hercegovini bit će uloženo oko 60 miliona eura. Posebno je bitno da će se u cestovnom smislu Međugorje potpuno otvoriti prema svijetu.

Trenutno se radi na izgradnji cesta od Kaknja do Drivuše u dužini 16 kilometara i  tunel Vijenac. Osim toga izrađuju se  projekti za dionice Lašva – Travnik u dužini od 24 kilometra, Tuzla – Brčko – Orašje dužine 67 kilometara, Žepče – Tuzla (60 kilometara) i za dionicu od Tarčina do Konjica. Također, u toku su tenderske procedure za dionice Vlakovo – Tarčina ( 20 kilometara), Svilaj – Odžak (deset kilometara) i za zeničku zaobilaznicu Drivuša – Banlozi (11 kilometara).

Prema sadašnjim procjenama stručnjaka, kada se završe nova projektiranja i tenderska procedura, u iduće dvije godine u Federaciji BiH će biti izgrađeno ukupno 56 kilometara cesta na pravcu koridora 5c koji prolazi kroz BiH u ukupnoj dužini od 330 kilometara. Računa se da će izgradnja tih 56 kilometara plus deset kilometara sarajevske zaobilaznice koštati oko 500 miliona eura.

Treba posebno istaknuti da je Evropska banka za obnovu i razvoj još 2009. godine odobrila Federaciji BiH 180 miliona eura za izgradnju novih cesta. Pola grace razdoblja je već iskorišteno i na teret FBiH palo je dva miliona maraka troškova koje mora platiti. Isključivi krivac za taj nepotrebni milionski trošak, bolje reći štetu nanesenu poreznim obveznicima, su bivše vlasti. Naime, Evropska banka za obnovu i razvoj kao kreditor postavila je uvjet da se formira preduzeće Autoceste, bivša Vlada je na to pristala, ali se nije mogla dogovoriti o sjedištu te tvrtke. Tako je upropašteno, odnosno u vodu bačeno, milion eura.

Također i Evropska investicijska banka od 2009. godine odobrila je 166 miliona eura za izgradnju novih cesta u Federaciji BiH. Grace razdoblje u ovom slučaju nije korišteno, a do sada je potrošeno oko 35 miliona eura.

(indikatorba)

Leave a Reply