Novcem za dijelove GRAS mogao kupiti 320novih autobusa
Do kraja 2011. godine ukupan gubitak preduzeća bit će 125 miliona KM, a gubitak iznad visine kapitala iznosit će 31 milion maraka
Autor S. MUHIĆ | Objavljeno 20.12.2011. u 01:10
Kada bi prodali svu svoju imovinu, GRAS-u bi nedostajao čak 31 milion maraka da vrati dugovanja radnicima, dobavljačima i državi! To je, samo drugim riječima, napisao direktor Haris Kadić u materijalu za predstojeću tematsku sjednicu Skupštine KS o problemima preduzeća, a koji je usvojila i Vlada KS.
Troškovi radnika
– Do kraja 2011. godine ukupan gubitak iznosit će 125.000.000 KM, a gubitak iznad visine kapitala bit će 31.000.000 maraka. Svaki mjesec pravimo gubitak od 1,5 miliona KM zbog male visine prihoda, nepovoljnih subvencija i neodržive visine troškova radnika – navedeno je u materijalima.
Prema tim navodima, za ogromne gubitke GRAS-a u posljednjih 10 godina krive su i tadašnje uprave, koje su “nedomaćinski poslovale nekontroliranom nabavkom rezervnih dijelova i goriva, nesistematskim zapošljavanjem…”.
– Od 2000. do 2005. godine za rezervne dijelove potrošeno je 62.772.000 KM. Toliko novca bilo je dovoljno da se nabavi novih 320 autobusa!? Dakle, ništa nije trebalo popravljati, već samo kupovati i servisirati – istaknuto je u izvještaju.
Gotov novac
Uprava GRAS-a predložila je Vladi Kantona da, između ostalog, u budžetu za 2012. godinu planira sredstva za pokriće gubitaka da bi preduzeće moglo izmiriti dio obaveza prema državi.
Osim toga, naveli su da je potrebno dogovoriti redovno ovjeravanje zdravstvenih knjižica radnicima. Traže i to da Vlada svim budžetskim korisnicima i javnim preduzećima naloži da radnicima ne daju gotov novac za prijevoz nego GRAS-ove kupone.
Za plaće godišnje potrebno gotovo 44 miliona KM
– Prosječna neto plaća radnika 2000. godine iznosila je 468 KM, u 2005. 552, a u 2010. godini 957 maraka. Za plaće i topli obrok radnika godišnje je potrebno izdvojiti 43.757.500 KM.
Tramvaji stari 30, a trolejbusi 23 godine
Prosječna starost tramvaja koji prevoze Sarajlije, prema podacima iz izvještaja, jeste 30 godina! Što se tiče trolejbusa, u prosjeku su stari 23 godine, minibusi 12, dok je prosjek starosti autobusa u kojma se građani voze 13 godina.
Avaz