Otvoren Muslimanski koledž na Cambridgeu
IslamBosna.ba – Britanski muslimani koji nastoje integrisati svoju vjeru sa svojim zapadnjačkim životom često nailaze na poteškoće u pronalaženju vjerskih vođa koji poznaju kulturu zemlje, a da također imaju i razumijevanje za ‘zemlju domaćina’ budući da je veći dio njih studirao u inostranstvu, često u manje liberalnim muslimanskim i arapskim zemljama, a tu su i problemi nedostatka praktične obuke.
Droga, duševne bolesti, prava manjina i vođenje džamija su goruća pitanja za savremene evropske imame, ili učenjake, koji često ne uspijevaju da se usklade s mladim grupama.
Puno je mladih britanskih muslimana koji studiraju u muslimanskom svijetu i ono što oni ne uče na tim mjestima jeste kako da sprovedu svoju tradicionalnu mudrost na stvarnost ulica u gradovima Britanije, izjavio je šejh Abdal Hakim Murad, također poznat kao Timothy J. Winter.
Murad, britanski povratnik u islam, osnovao je novi koledž koji nudi pristup islamu namijenjen za evropske muslimane, nadajući se da će na taj način premostiti prepreke.
Najnoviji u seriji sličnih evropskih inicijativa, Cambridge muslimanski koledž (CMC) jeste prvi program u V. Britaniji koji nudi britanskim imamima i diplomcima tradicionalnih islamskim medresa, ili škola, obuku praktične primjene islamskog znanja.
Više od 90% britanskih imama rođeno je i osposobljeno u inostranstvu, kako izvještava Quilliam anketa iz 2008. godine. Imamima sa znanjem iz tradicionalne islamske nauke često nedostaju kulturne vještine koje treba primjenjivati u britanskom kontekstu, izjavio je Murad.
Od 2.4 miliona britanskih muslimana, više od 50% imaju ispod 25 godina i veća je vjerovatnoća da će V. Britaniju zvati svojom domovinom prije nego zemlje odakle su im roditelji emigrirali.
Model promjene
Murad je istakao otvorenu politiku koledža prema studentima s različitim islamskim porijeklom.
Primamo ljude bez obzira na njihove poglede, mezhebe i dajemo im mogućnost da nauče uporedbu između tradicionalnog islamskog društva i učenja i stvarnosti modernog svijeta, tako da oni mogu naučiti kako se to dvoje može integrisati, rekao je Murad.
Škola će se otvoriti u oktobru s početnim razredom od 15 studenata, i svaki od njih je rođen ili odgojen u Evropi. Tokom programa u trajanju od jedne godine, imat će 18 predmeta i dobit će nacionalno priznatu diplomu visokog obrazovanja.
Predmeti uključuju islamsko savjetovanje i rješavanje sporova, koji se fokusira na upotrebu droga, konflikte i duševne bolesti među muslimanskom omladinom i predmet o britanskim zakonima i vladi s naglaskom na manjinske grupe. Predmeti o britanskom islamu i religijskom pluralizmu istražuju identitete evropskih muslimana i historiju multireligijskog i multikulturnih društava u islamu.
Nudimo im mogućnost primjene onoga što znaju u modernom zapadnjačkom kontekstu u kojem žive, objasnio je Murad.
S generacijom mladih muslimanskih imama koji će moći komunicirati sa civilnim društvom i vladom, muslimanska zajednica će na mnogo bolji način moći da se bori protiv socijalne isključenosti i diskriminacije, izjavio je Murad.
Škola se nada da će njen pristup izučavanju islamske nauke unutar konteksta moderne evropske kulture i društva obezbijediti model za druge institucije koje traže načine kako integrisati tradicionalno učenje sa izazovima modernog doba.
Studenti također imaju praktične predmete kako voditi džamiju, raditi s mladima i rješavati probleme poput nasilja u porodici, razvoda i prisilnog braka. Islamske nauke se jednako izučavaju kao i astronomija, kozmologija, informacione tehnologije, ekološke studije i njihovi odnosi prema vjeri.
Cambridge je dobro mjesto za to, jer imate prednost da vam predaju najbolji naučnici na svijetu i dolazit će na CMC da drže predavanja, rekao je Murad.
Murad je istakao da se nastavni plan i program ne miješaju u tradicionalno islamsko učenje.
Svrha nije da podučavamo, naprimjer fikh (sudstvo), jer to su stvari koje prijavljeni studenti moraju prethodno poznavati, dodao je on.
Ukoliko će biti stvarni preporod islamske misli u ovom dobu, onda nam je potrebno imati imame sa širokim spektrom oblasti o kojima mogu pouzdano govoriti. Oni moraju imati tradicionalno islamsko znanje i dobro shvatiti kako ono može biti primjenjeno na svakodnevne probleme i pitanja koja se tiču muslimanske zajednice, izjavio je Murad.
Karika koja nedostaje
U Velikoj Britaniji već postoji oko 20 muslimanskih koledža, gdje svake godine oko 300 studenata završi s diplomom tradicionalnih islamskih nauka.
Postoji također veći broj sličnih inicijativa u Evropi. Novi eksperimentalni Buhara Institut u Berlinu, naprimjer, podučava arapskom jeziku i muslimanskoj teologiji zajedno s nastavom njemačkog i naukom o građanskim pravima. U Francuskoj, koledž za imame osnovan 2004. godine ima slične ideje ohrabrivanja svojih studenata da učestvuju u društvenom i kulturnom životu.
Ono što ovaj koledž odvaja od drugih jeste da studenti dobijaju diplomu koja je priznata od postojećih britanskih univerziteta tako da se diplome islamskih institucija mogu prenijeti i na druge redovne univerzitete.
Problem muslimana Britanije je što pohađaju medrese i druge islamske škole kako bi dobro naučili arapski jezik i dobro upoznali islam ali to se završava tome, ne dobivaju nikakve diplome koje bi redovni univerziteti priznali, izjavio je James Brown Abdal Aziz, izvršni asistent na CMC-u.
Univerziteti ne mare ukoliko ste dobri u tedžvidu i poznajete dobro usuli fikh, tako da obrazovanje mora početi nanovo i morate dobiti srednjoškolske kvalifikacije da biste išli na univerzitet, izjavio je Brown. Ovo je program premošćavanja, te samim tim jedan aspekt koji drugi muslimanski koledži nemaju.
Izvor: Alarabiya
Prijevod i obrada: IslamBosna.ba