Kiflu “Bin Laden”, koju proizvodi bezbroj pekara i slastičarnica u gradu prozvali su sami kupci jer im je ličila na pecivo koje se tradicionalno pravi na Bliskom istoku, a naziv se odomaćio negdje u vrijeme početka rata u Afvganistanu 2001. godine.
Pekar Mahomed Hanif Valimamde kaže da manje pekare uspevaju da prodaju i do 2.000 “bin Ladena” dnevno. On, međutim, objašnjava da taj naziv ne predstavlja izraz poštovanja ili solidarnosti sa ubijenim liderom el-Kaide.
“Većini se to ime jednostavno dopada. To nema nikakve veze sa politikom, jer su Malavijci mahom zapadno orijentisani”, dodao je Valimamade.
Uspijeh kifli “Bin Laden” podstakao je pekare da i svojim drugim proizvodima nadjevaju imena poznatih političara. Tako su nastala peciva “Džordž Buš” i “Barak Obama”, mada se ona ne prodaju ni približno tako dobro kao “bin Ladeni”.
Valamimade kaže da je davanje ovako kreativnih imena pekarskim i slastičarskim proizvodima izraz jedinstvenog smisla za humor Malavijaca, koji ne propuštaju ni jednu priliku za šalu i zabavu.
(blicrs)