Izetbegović podnio Ustavnom sudu BiH zahtjev za ocjenu ustavnosti Zakona o katastru RS
Cilj donošenja Zakona o katastru očigledno nije da se omogući kontrola korištenja imovine u skladu sa općim interesima, odnosno da se osigura naplata poreza ili drugih doprinosa ili kazni, već da se liši imovine svaka osoba koja nije u posjedu te imovine. Zakon ostavlja prostora javnim vlastima, a ne sudovima, da cijene svaku konkretnu situaciju. Zakonom se uvodi pravna nesigurnost kao manir ponašanja državnih organa što je potpuno u suprotnosti sa pozitivnom obavezom države da zaštiti imovinu, a ne da svojim djelovanjem potire prava i proizvodi potpuno novo faktičko stanje.
PRIVATNA IMOVINA
Republika Srpska je odlučila da liši imovine sve one ljude koji nisu u posjedu svoje imovine u momentu njenog popisa i omogući trenutnim posjedicima da se upišu kao vlasnici pa čak i kada nemaju nikakav pravni osnov za posjedovanje te imovine. Pri tome čak i ne koristi službene evidencije o nekretninama i njihovim vlasnicima, osim kada nije moguće na bazi faktičkog stanja evidentirati tu imovinu. S obzirom na činjenicu da van zemlje živi više od 1.350.000 osoba koje vode porijeklo iz BiH, gotovo da je suvišno pominjati koliki uticaj i na koliki broj stanovnika, državljana BiH koji imaju imovinu u Republici Srpskoj se ovaj zakon može negativno odraziti.
DRŽAVNA IMOVINA
Poznata je činjenica da Bosna i Hercegovina nije nikada donijela Zakon o državnoj imovini, a osporenim Zakonom se omogućava da sva imovina Bosne i Hercegovine jednostavno bude preknjižena na Republiku Srpsku. Objekti, koji su trenutno u posjedu javnih vlasti Republike Srpske, a koje se u zemljišnim knjigama vode kao imovina Bosne i Hercegovine ili nekog drugog subjekta (kao što su kasarne koje su bile u vlasništvu bivše SFRJ i njenih organa, a koji su u skladu sa Anexom G Sporazuma o sukcesiji, postali imovina Bosne i Hercegovine) bez ikakve pravne procedure biti će preknjiženi na Republiku Srpsku.
ENTITETSKA LINIJA
Osporeni Zakon predviđa premjer i vođenje registra entitetske linije, kao i obilježavanje granica katastarske opštine koje se nalaze na entitetskoj liniji, postavljanjem geodetskih biljega. Ovo podrazumijeva i označavanje entitetskih linija, što je izričito zabranjeno Anexom 2. Daytonskog sporazuma. Potpuno se zanemaruje činjenica postojanja arbitražnih odluka za Brčko Distrikt BiH i za utvrđivanje entitetske linije na Dobrinji. Iako je poznata činjenica da Ustavni sud BiH, u postupcima ocjene ustavnosti utvrđuje da li je zakon u skladu sa Ustavom BiH, a ne i sa Anexima Daytonskog mirovnog sporazuma, ukazujem na ovo grubo krešenje Daytonskog sporazuma jer fizičko označavanje entitetskih linija može izazvati uznemirenost građana i time dovesti do narušavanja poretka utvrđenog Ustavom Bosne i Hercegovine.
PRIVREMENA MJERA
Obzirom da se osporeni Zakon primjenjuje od marta 2011. godine zahtijeva se od Ustavnog suda da donese privremenu mjeru kojom će obustaviti primjenu ovog Zakona do okončanja postupka pred Ustavnim sudom BiH i time spriječi nastajanje nenadoknadive štete za hiljade ljudi koji bi nesumnjivo bili pogođeni njegovom primjenom.
sda.ba
(sdaba)