Kompletan željeznički saobraćaj u Federaciji BiH od jučer je potpuno zaustavljen!
Rješenje kojim je u utorak navečer generalni direktor “Željeznica FBiH” (ŽFBiH) Nedžad Osmanagić suspendirao predsjednika Sindikata mašinovođa-strojovođa u FBiH Vernesa Buljugiju bilo je kap koja je prelila čašu.
Krivične prijave
Više od 300 mašinovođa u FBiH, ali i otpravnici, koji su im se pridružili nakon slične suspenzije jednog njihovog kolege u Bihaću, potpuno su obustavili rad. Kažu da im je dogorjelo do nokata. Ne žele nikakve pregovore. Osim vraćanja Buljugije na posao, imaju samo jedan zahtjev – smjena Nedžada Osmanagića i kompletne Uprave ŽFBiH.
Predsjednik Sindikata mašinovođa-strojovođa za sarajevsku regiju Mirsad Husković upozorava da je obustava rada rezultat višemjesečnog mobinga Osmanagića i Uprave nad radnicima ŽFBiH.
– Radnici samo traže smjenu Uprave i direktora. Šest od sedam članova Uprave ima krivične prijave još za vrijeme prethodnog direktora, a sam Osmanagić ima četiri prijave. Svi smo odlučni da ne želimo pokrenuti proizvodnju dok ne odu – kaže Husković.
On poručuje da su radnici svjesni da je Uprava spremna na ovakve scenarije te da su primili tridesetak mašinovođa uz pomoć kojih će pokušati pokrenuti saobraćaj. Ostali radnici, kaže, neće pokrenuti vozove bez obzira na pritiske Uprave.
Da je Osmanagić odlučan da se obračuna s Buljugijom, pokazuje i zahtjev za pokretanje disciplinskog postupka protiv predsjednika Sindikata, i to zbog “teže povrede radnih obaveza”. U obrazloženju se navodi da je Buljugija “grubo i naročito drsko vrijeđao ugled Društva i Uprave neovlaštenim saopštavanjem podataka i omogućavanjem dostupnim isprava iz domena poslovne tajne Društva…”
No, sekretar Sindikata Jasmin Kurić, koji je jučer učestvovao u spontanom okupljanju mašinovođa u Zenici, kaže da su smiješne optužbe da je Buljugija smijenjen zbog odavanja poslovnih tajni, jer on nema pristup bilo čemu.
Nema pregovora
– Smijenjen je jer je kazao ono što znaju i ptice na grani – da je Osmanagić oprostio “Gikilu” dug od pet i po miliona KM, da je povećao plaće Upravi i sebi, a radnicima smanjio, i da je probio tender od milion i po KM u Čapljini. To mu je zasmetalo. Zato na ovaj gebelsovski način pokušava riješiti problem s Buljugijom – kaže Kurić.
Mašinovođe u Zenici, ali i Sarajevu, Bihaću, Čapljini i ostalim gradovima u FBiH, poručuju da neće pokrenuti vozove dok Osmanagić i kompletna Uprava ne odstupe. S ovim rukovodstvom, poručuju, ne žele nikakve pregovore.
Mašinovođe u Mostaru neće pokrenuti vozove
Mašinovođe na Željezničkoj stanici u Mostaru jučer su se solidarizirale sa svojim kolegama u drugim gradovima FBiH. Kažu da neće pustiti u promet nijedan voz sve dok ne bude povučena suspenzija predsjednika Sindikata mašinovođa-strojovođa FBiH Vernesa Buljugije.
Mašinovođe s kojima smo razgovarali, iako ne žele izaći u javnost s identitetima, ističu da nije problem samo suspenzija Buljugije nego i godinama gomilani problemi u ŽFBiH, koji su kulminirali spiskovima za otkaze. Potpuna obustava saobraćaja, navode oni, bila je logičan potez u borbi za radnička prava.
Radnici stali iza Buljugije
Iz Sindikata mašinovođa-strojovođa FBiH jučer su poručili da iza svake Buljugijine izjave stoje svi čestiti radnici “Željeznica FBiH”, kojima je stalo da se konačno prestane s nepoštivanjem vladavine prava i konstantnim gaženjem elementarnih prava i dostojanstva radnika ove kompanije.
– Vernes Buljugija nije u svojim istupima iznio nijedan podatak niti činjenicu koja nije već bila predmet sudskih postupaka ili krivičnih prijava kojima su zatrpani sudovi u Sarajevu, Mostaru, Čapljini, Bihaću – navode iz tog sindikata.
Buljugija: Žele slomiti mene i Sindikat
Buljugija je za naš list kazao da iza njegove smjene stoji pokušaj Uprave da slomi njega i Sindikat mašinovođa, nakon čega više neće imati problema u kompaniji, jer se niko drugi ne usuđuje suprotstaviti strahovladi.
– Ovo čeka svakog radnika koji se usudi progovoriti. Zato su se radnici i usprotivili. Da bi dali podršku meni, ali i jer znaju šta ih čeka. Samo je jedan voz tokom dana pokrenut. Sve je stalo. To govori koliko je nezadovoljstva – kaže Buljugija.
Obustava saobraćaja je nezakonita!
Obustava saobraćaja od jednog dijela mašinovođa je nezakonita i vođena je ličnim interesima pojedinaca, poručio je jučer Nedžad Osmanagić, generalni direktor “Željeznica FBiH” (ŽFBiH) na vanrednoj konferenciji za mediji, kojoj su prisustvovali i predstavnici Nadzornog odbora kompanije i resornog ministarstva.
Uprava je zadužila direktore područja infrastrukture i prometno poslovnih područja da odmah organiziraju nesmetan željeznički saobraćaj.
– Uprava nema ništa protiv Sindikata mašinovođa-strojovođa u FBiH, već balvan-revolucija putem kojih pojedinci žele ostvariti lične interese. Kompanija dobro radi i mi kao normalni ljudi ne možemo shvatiti šta se događa – rekao je Osmanagić.
Odgovarajući na novinarsko pitanje, Osmanagić je kazao da neće biti hapšenja, ali će protiv odgovornih za obustavu saobraćaja biti poduzete sve zakonske mjere. Direktor nije mogao precizirati kada će biti normaliziran saobraćaj, ali je poručio da, ako neki ne žele raditi u ŽFBiH, na njihovo će mjesto biti dovedeni drugi uposlenici.
Predsjednik Nadzornog odbora ŽFBiH Pavo Boban podržao je stav Uprave da je ovakva vrsta obustave saobraćaja nelegalna, nezakonita i štetna. On je kazao da očekuje od Uprave da poduzme sve zakonske mjere kako bi se saobraćaj ponovo normalizirao.
Pomoćnik federalnog ministra prometa i komunikacija Izet Mehinagić rekao je da resorno ministarstvo i Vlada FBiH osuđuju nezakonit prekid saobraćaja te je pozvao sve odgovorne mašinovođe na rad, kako se ne bi suočili sa zakonskim posljedicama.
Sramotno niske plaće u Upravi – oko 4.000 KM!?
Direktor Osmanagić potvrdio je jučer da je Uprava nedavno pojačala vozni park “passatom” za potrebe Uprave. Saznajemo da je automobil plaćen 65.000 maraka.
Istovremeno, on je negirao da je potrošio 50.000 KM željezničkih para na avionske karte, od kojih je većina bila za London.
– Bio sam u Londonu samo jednom, kod kćerke, a put samo finansirao svojim parama – kazao je Osmanagić i dodao da Uprava ima sramotno niske plaće, u prosjeku oko 4.000 maraka.
(dnevniavazba)