FIAT, Ford i Renault predvode pad prodaje u Evropi

0

FIAT, Ford i Renault predvode pad prodaje u
Evropi

Volkswagen stekao korist od oporavka prodaje u Njemačkoj

Svjetski automobilski giganti FIAT, Ford i Renault predvode posrtanje evropske prodaje po 11. put u posljednjih 12 mjeseci s obzirom na to da kupci izbjegavaju kupovinu vozila čija je isporuka u regionu opadala skoro svakog mjeseca.

Registracija novih automobila u martu je u Evropi opala za 4,7 posto, na 1,6 miliona. Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA) navodi da je prodaja FIAT-a opala za 20, Forda za 16, a Renaulta za 14 posto…

Negativne posljedice

Analitičari su jedinstveni u ocjeni da je do smanjivanja prodaje najvećim dijelom došlo zbog ukidanja podsticajnih mjera “staro za novo” za nabavku automobila, a negativne posljedice najviše su se osjetile u martu.

Utjecala je i smanjena potrošnja građana u Evropi, suočenom s dužničkom krizom, koja je dovela do pada prinosa vladinih obveznica Grčke i Portugala na najniži nivo u posljednjih nekoliko godina.

S druge strane, vodeći evropski proizvođač Volkswagen stekao je ogromnu korist od oporavka prodaje u Njemačkoj, čija je privreda zabilježila najveći rast u Evropi. Prodaja VW grupacije povećana je prošlog mjeseca za 4 posto na godišnjem nivou, na 347.000 vozila.

Rekord u Španiji

Italijanski FIAT, koji upravlja i američkom grupom Chrysler, nastavio je gubiti tržišni udio (sa 7,9 na 6,7 procenata). Izvršni direktor Serđo Markione (Sergio Marcchione), koji ističe da FIAT integracijom Chryslera gubi previše vremena, tvrdi da će kompanija odgoditi lansiranje novih modela za drugo polugodište, kada se očekuje oporavak evropskog tržišta.

Evropska prodaja Forda u martu je u Evropi opala na skoro 143.000 jedinica, a Renaulta na skoro 142.000, dok je Peugeot-Citroen, drugi evropski proizvođač, isporučio 204.000 vozila, 6,9 posto manje nego lani.

U Evropi, registracija automobila najviše je opala u Španiji, za čak 29 posto. U Njemačkoj je prodaja porasla za 11, a u Francuskoj za 6,1 posto. Ukupno gledajući, prodaja na kontinentu u posljednje tri godine bilježi pad.

Profitiraju luksuzni brendovi

Suprotno FIAT-u, Fordu i Renaultu, proizvođači luksuznih automobila, među kojima su VW-ov brend Audi te Mercedes i BMW, računaju na rekordnu prodaju ove godine bez obzira na to što nisu imali veće koristi od vladinih subvencija prilagođenih, uglavnom, kompanijama koje izrađuju manje i energetski efikasnije modele.

Evropska registracija Audija u martu je povećana za 7,4, a BMW-a za 3,5 posto, dok je prodaja Mercedesa u istom periodu smanjena za 0,6 posto.

(dnevniavazba)

Leave a Reply