Hajde da pronađemo odgovore na ova pitanja i druga važna pitanja o prirodi Isusa u kršćanstvu i islamu.

Pogled u Knjige

Za početak, navest ćemo neke primjere poredeći učenja svetih knjiga Svemoćnog Boga.

Sura 39:
Reci: ‘O robovi moji koji ste se prema sebi ogriješili, ne gubite nadu u Allahovu milost! Allah će, sigurno, sve grijehe oprostiti; On, doista, mnogo prašta i On je milostiv. (53. ajet)

Također, sura 4:
Onaj ko kakvo zlo učini ili se prema sebi ogriješi pa poslije zamoli Allaha da mu oprosti – naći će da Allah prašta i da je Milostiv. (110. ajet)

Sura 2:
O ljudi, klanjajte se Gospodaru svome, koji je stvorio vas i one prije vas, da biste se kazne sačuvali. (21.ajet)

Sura 58:
Ne treba da ljudi koji u Allaha i u onaj svijet vjeruju budu u ljubavi sa onima koji se Allahu i Poslaniku Njegovu suprotstavljaju, makar im oni bili očevi njihovi, ili braća njihova, ili rođaci njihovi. Njima je On u srca njihova vjerovanje usadio i svjetlom Svojim ih osnažio, i On će ih uvesti u džennetske bašce kroz koje će rijeke teći, da u njima vječno ostanu. Allah je njima zadovoljan, a i oni će biti zadovoljni Njime. Oni su na Allahovoj strani, a oni na Allahovoj strani će, sigurno, uspjeti. (22. ajet)

Novi Zavjet, Biblija

Evanđelje po Marku 6:
10 Zašto me zovete dobrim? , odgovori Isus : Niko nije dobar osim Boga samog!

Evanđelje po Mateji 5:
17 Ne mislite da sam došao ukinuti Zakon ili Proroke. Nisam došao ukinuti, nego ispuniti. 18 Zaista, kažem vam, dok ne prođe nebo i zemlja, ne, ni jedno slovce, ni jedan potezić iz Zakona neće proći, dok se sve ne zbude. 19 Tko dakle ukine jednu od tih, pa i najmanjih zapovijedi i tako nauči ljude, najmanji će biti u kraljevstvu nebeskom. A tko ih bude vršio i druge učio, taj će biti velik u kraljevstvu nebeskom.

Mateja 7:
21 Neće u kraljevstvo nebesko ući svaki koji mi govori: ‘Gospodine, Gospodine!‘, nego onaj koji vrši volju Oca mojega, koji je na nebesima. 22 Mnogi će me u onaj dan pitati: ‘Gospodine, Gospodine! Nismo li mi u tvoje ime prorokovali, u tvoje ime đavle izgonili, u tvoje ime mnoga čudesa činili?’ 23 Tada ću im kazati: ‘Nikad vas nisam poznavao! Nosite se od mene, vi bezakonici!

Pojedini sveštenici su tvrdili : Ovo se vjerovatno odnosi na mormone ili nekoga drugog. Ne brinite zbog toga.

Marko 1:
35 Gabrijel kaže da će Isus biti „nazvan Božijim sinom“ i da „će mu biti dat Tron Davidov“ da „ bi vladao kućom Jakobovom zauvijek.”

Evanđelje po Luki 3:
38 Enoš je bio sin Šetov, i Šet je bio sin Adamov, i Adam je bio sin Boga.

Primjedba: Adam je nabrojan u genealogiji Isusa kao sin Božiji, a ne Isus.

Kasnije, sveštenici pitaju Isusa a.s. da li on tvrdi da je Božiji sin. On im odgovora da su oni ti koji to tvrde: Vi kažete da jesam.

Evanđelje po Ivanu sadrži najveći broj referenci na „Božiji sin“.

Isus, govoreći u trećem licu govori o „Božijem Sinu“.

U Evanđeljima:
Ivan 3:17
Ivan 5:24
Ivan 11:4
Ivan 11:27

Marta, jedna od sljedbenica, naziva Isusa a.s. „Mesija, Sin Božiji“.
Ivan, 20:31, on je nazvan „Mesija, Sin Božiji“.

Ali, stih ne prenosi tačan iskaz : Isus je Sin Božiji i kao takav on je božanstvo ili Bog.

Kur’an

kuran_portSura 4:
O sljedbenici Knjige, ne zastranjujte u svome vjerovanju i o Allahu govorite samo istinu! Mesih, Isa, sin Merjemin, samo je Allahov poslanik, i Riječ Njegova koju je Merjemi dostavio, i Duh od Njega; zato vjerujte u Allaha i Njegove poslanike i ne govorite: “Trojica su!” Prestanite, bolje vam je! Allah je samo jedan Bog – hvaljen neka je On! – zar On da ima dijete?! Njegovo je ono što je na nebesima i ono što je na Zemlji, i Allah je dovoljan kao svjedok. (171. ajet)

Obratite pažnju u Bibliji na učestalo povezivanje između položaja Isusa a.s. kao Mesije i „božanstva“.

Termin „Božiji Sin“ ne može  se sam po sebi smatrati dovoljnim da bi proglasilo nešto posebno u vezi sa Isusom a.s., jer je i uopće ovaj termin upotrebljavan za mnogo drugih ljudi kroz Stari i Novi Zavjet.

Vidjeti:
Evanđelje po Luki 3:38

Također, Isaija 62:8 u kojem se na cijeli  Izrael odnosi izraz  „Sinovi Božji“.

Rimljani 8:14
Pavle nam govori o onima koji su vođeni duhom: Zbog onih koji su vođeni Duhom Boga su sinovi Boga.

Riječ „Mesija“ označava položaj osobe za koju je predviđeno da se pojavi i predvodi narod u pobjedi na ovom svijetu.

Oxford Companion u vezi sa Biblijom tvrdi da su se Jevreji prije Isusa a.s. nadali obećanom vladaru, koji će vladati u vječitoj pravdi, miru i bezbijednosti za „Sinove Izraela“.

Biblija

Isaija 11:
1 Isklijat će mladica iz panja Jišajeva, izdanak će izbit’ iz njegova korijena. 2 Na njemu će duh Jahvin počivat’, duh mudrosti i umnosti, duh savjeta i jakosti, duh znanja i straha Gospodnjeg. 3 Prodahnut će ga strah Gospodnji.

Jeremija 33:
14 Evo, dolaze dani – riječ je Jahvina – kad ću ispuniti dobro obećanje što ga dadoh domu Izraelovu i domu Judinu; 15 U one dane i u vrijeme ono podići ću Davidu izdanak pravedni; on će zemljom vladati po pravu i pravici. 16 U one dane Judeja će biti spašena, Jeruzalem će živjeti spokojno. A grad će se zvati: ‘Jahve, Pravda naša’. 17 Jer ovako govori Jahve: “Nikada Davidu neće nestati potomka koji će sjediti na prijestolju doma Izraelova. 18 I nikada neće levitima i svećenicima nestati potomaka koji će služiti preda mnom i prinositi paljenice, kaditi prinosnice i prikazivati klanice u sve dane.19 I dođe riječ Jahvina Jeremiji: 20 Ovako govori Jahve: Ako možete razvrći savez moj s danom i savez moj s noći, tako da ni dana ni noći više ne bude u pravo vrijeme.

Ezekiel 37:
24 I sluga moj David bit će im kralj i svima će im biti jedan pastir. Živjet će po mojim zakonima, čuvajući i vršeći moje naredbe. 25 Boravit će u zemlji koju dadoh sluzi svome Jakovu, u kojoj življahu oci vaši: u njoj će stanovati oni i njihovi sinovi, i sinovi sinova njihovih dovijeka. I moj sluga David bit će im knez dovijeka. 26 Sklopit ću s njima savez mira; bit će to Savez vječan s njima. Utvrdit ću ih i razmnožiti i postavit ću Svetište svoje zauvijek među njih. 27 Moj će šator biti među njima i ja ću biti Bog njihov, a oni narod moj! 28 I kad Svetište moje bude zauvijek među njima, znat će svi narodi da sam ja Jahve, koji posvećujem Izraela.

Postanak 49:
10 Od Jude žezlo se kraljevsko, ni palica vladalačka od nogu njegovih udaljiti neće dok ne dođe onaj kome pripada – kome će se narodi pokoriti.

Brojevi 24:
17 Vidim ga, ali ne sada: motrim ga, al’ ne iz blizine: od Jakova zvijezda izlazi, od Izraela žezlo se diže. On Moabu razbija bokove i svu djecu Šetovu zatire! 18 Edom će njegovim postati posjedom, a Seir zemljom osvojenom. Razvija snagu svoju Izrael, 19 Jakov vlada nad neprijateljima i uništava preživjele iz Ira.

Bog otjelotvoren? NE OVDJE

Biblija

2 Semjuel 7: Natan poslanik (sin Solomona)
12 I kad se ispune tvoji dani i ti počineš kod svojih otaca, podići ću tvoga potomka nakon tebe, koji će se roditi od tvoga tijela, i utvrdit ću njegovo kraljevstvo. 13 On će sagraditi dom imenu mojem, a ja ću utvrditi njegovo prijestolje zauvijek. 14 Ja ću njemu biti otac, a on će meni biti sin. (Novi Zavjet Poslanica Hebrejima se ovdje završava.)

Samuel dalje nastavlja:
14 Ja ću njemu biti otac, a on će meni biti sin: ako učini što zlo, kaznit ću ga ljudskom šibom i udarcima kako ih zadaju sinovi ljudski. 15 Ali svoje naklonosti neću odvratiti od njega, kao što sam je odvratio od Šaula koga sam uklonio ispred tebe.

Poslanica Hebrejima 1:
5 Ta kome od anđela ikad reče: Ti si sin moj, danas te rodih; ili pak: Ja ću njemu biti otac, a on će meni biti sin.
Da li ovo podržava učenje da je Isus a.s.  „rođeni Božiji Sin“?

Stari Zavjet Biblija

Psalmi 2:
David govori šta je Bog objavio u vezi Davidovog odnosa sa Bogom:
7 Obznanjujem odluku Jahvinu: Gospodin mi reče: Ti si sin moj, danas te rodih.

Primjedba: Nova Međunarodna verzija kaže da bi se ovaj stih trebao prevoditi na engleski ili grčki jezik ili kao „postao tvojim Ocem“ ili kao „rodio te“.

Novi Zavjet Biblija

Evanđelje po Marku 1:
35 Rano ujutro, još za mraka, ustane, iziđe i povuče se na samotno mjesto i ondje se moljaše
On će biti zvan Sinom Božijim.

Primjedba: Ovdje se ne tvrdi da je „on“ sin, već da će on biti „zvan“ sinom Boga.

Ili da li je on „ onaj koji je miropomazan da propovjeda Dobre Vijesti siromašnima“, kao što je predvidio Isaija, i Mesija, koga je proglasio Gabrijel, sljedbenici Isusa a.s., Isus sam po sebi i ostaci Novog Zavjeta, no on očigledno ne može biti Bog.

Novi Zavjet Biblija

Evanđelje po Ivanu 8:
58 Reče im Isus: “Zaista, zaista, kažem vam: prije negoli Abraham posta, Ja jesam!

“Ja jesam” je termin koji je upotrebljavao Mojsije a.s. da bi označio Boga. 

Novi Zavjet Biblija

Evanđelje po Ivanu 3:
16 Uistinu, Bog je tako ljubio svijet te je dao svoga Sina Jedinorođenca da nijedan koji u njega vjeruje ne propadne, nego da ima život vječni.

Ovo zapravo ne određuje Isusa a.s. kao Boga, niti kao Mesiju, niti kao Poslanika.

Primjedba: Ovaj stih zapravo je modifikovan kod Džeroma u 4. vijeku.

ARIUS (Rana istorija Crkve) popularnog vođe iz Aleksandrije, Egipat.

On je dokazivao da je Isus a.s. stvoren, a da nije „rođen“.
Optužen je za herezu i njegovi sljedbenici su bili strahovito ugnjetavani od strane Crkve.
Nakon što je stvar „odlučena“ i „potvrđena“ od strane Koncila u Nikeji 325. godine,, kada se usaglašavaju oba vjerovanja, Džerom mijenja izvornu verziju Evanđelja po Ivanu 3:16., mijenjajući riječ “monogenes” (jedinstveni) u “ingenious” (prvorođeni).

Šta su druge „interpretacije“ uradile da raniji Crkveni Oci izmisle kako bi zadovoljili svoje tvrdnje o božanstvu Isusa a.s.?

Dobro pitanje!

Novi Zavjet Biblija

Ivan 10:
38 Ali ako činim, sve ako meni i ne vjerujete, djelima vjerujte pa uvidite i upoznajte da je Otac u meni i ja u Ocu.

Ivan 14:
10 Ne vjeruješ li da sam ja u Ocu i Otac u meni? Riječi koje vam govorim, od sebe ne govorim: Otac koji prebiva u meni čini djela svoja.

Ali, dalje čitajući isto poglavlje stoji:

Ivan 14:
20 U onaj ćete dan spoznati da sam ja u Ocu svom i vi u meni i ja u vama.

Pa kako on živi u svojim učenicima i kako oni žive u njemu? I ako je tako, da li su oni, takođe, Božiji sinovi ili Bogovi?

Drugo dobro pitanje!

1 Ivan 2: (ovo je poslanica koju je pisao drugi Ivan ne Ivan iz Evanđelja ili Ivan Krstitelj)
5 A tko čuva riječ njegovu, u njemu je zaista savršena ljubav Božja. Po tom znamo da smo u njemu. 6 Tko veli da u njemu ostaje, valja mu ići putom kojim je on hodio.

Primjedba: Ovo pokazuje, da življeti „u Bogu“ znači „ poslušnost Božijim zapovijestima i slijeđenju Puta Isusa a.s.

Dva puta je u Novom Zavijetu, Isus a.s. govorio svojim sljedbenicima da se mole govoreći:Kada se molite, recite ovo…

I riječi su vrlo jasne:Božija Volja će biti kako na zemlji tako i u raju.

Biblija

Ivan 17:
22 I slavu koju si ti dao meni ja dadoh njima: da budu jedno kao što smo mi jedno – 23 ja u njima i ti u meni, da tako budu savršeno jedno da svijet upozna da si me ti poslao i ljubio njih kao što si mene ljubio.

Riječ koja je upotrebljavana kroz poglavlja 10 i 17, za jedinstvo ili jedan je ista, “heis”, sa značenjem broja jedan. Postoji druga riječ “hen” koja znači jedinstvo u suštini. Ipak, “hen” nije nigdje pronađena u ovim poglavljima.

Zaključak je da ovo je molitva od Isusa a.s. Bogu da svi njegovi sljedbenici imaju isti odnos prema Njemu kakav je on (Isus) imao.

Razumijevanje riječi „jedan“ znači razumjevanje načina na koji je upotrebljena. Naprimjer, čovjek i žena postaju „jedno“ kada stupe u brak. Neko bi mogao reći: „Nadaju se uspijehu„ ili „Jedno smo u sporazumu“.

Predpostavlja se da je Isus a.s. govorio: Ako ste vidjeli mene, vidjeli ste Oca. U samoj Bibliji nalazimo stih gdje Isus a.s. kaže svojim slijedbenicima da ako prihvataju malo dijete, onda su oni takođe prihvatili Isusa a.s. Naravno, on nije mislio na dijete kao Boga ili da je on to dijete.

Kršćani su naučeni još u ranom dobu da čineći dobra djela i služeći druge oni zapravo dozvoljavaju drugima da vide Isusa u njima.

Zašto se tako čvrsto držimo doktrina i nakon spoznaje o neispravnosti i lažnom učenju?

Još jedno dobro pitanje!

Biblija jasno uči da je Isus a.s. čovjek, rođen od žene bez oca, ojačan Duhom Božijim (Gabrijel), koji je poslan od Boga da podučava Djecu Izraela ispravnom shvatanju vjere i ispravnom slijeđenju Njegovih zapovjesti, koje će Bog kao takve prihvatiti od njih i koje su kao takve njihov „put spasenja“.

Još jednom:

Biblija

Ivan 1:
1 U početku bijaše Riječ i Riječ bijaše u Boga i Riječ bijaše Bog. Ona bijaše u početku u Boga. Isus a.s. je bio samo „Riječ Božja“.

Kur’an

allah-49Sura 4:
O sljedbenici Knjige, ne zastranjujte u svome vjerovanju i o Allahu govorite samo istinu! Mesih, Isa, sin Merjemin, samo je Allahov poslanik, i Riječ Njegova koju je Merjemi dostavio, i Duh od Njega; zato vjerujte u Allaha i Njegove poslanike i ne govorite: “Trojica su!” Prestanite, bolje vam je! (171. ajet)

Vrlo nam je teško priznati da smo dugo godina bili obmannjivani od mnogih vrlo bliskih i nama dragih ljudi. Istina je da nam je neko lagao i to namjerno.

Također je teško razmotriti posljedice gubljenja vjere u doktrinu Crkve, preko straha od gubljenja vjere u Boga potpuno.

Ali postoji čudesna nada, Milost, Samilost i Spas za one koji su došli do ispravnog vjerovanja i koji su slijedili zapovjesti.

Mudrost ili Riječ?

Oxford Companion za Bibliju
Riječi „mudrost“ ili „riječ“ su sinonimi (potpuno iste riječi) kod Jevreja u vrijeme Isusa.

Stari Zavijet  Biblija

Mudre izreke 8:
22 Jahve me stvori kao počelo svoga djela, kao najraniji od svojih čina, u pradoba; 23 oblikovana sam još od vječnosti, odiskona, prije nastanka zemlje. 24 Rodih se kad još nije bilo pradubina, dok nije bilo izvora obilnih voda. 25 Rodih se prije nego su utemeljene gore, prije brežuljaka. 26 Kad još ne bijaše načinio zemlje, ni poljana, ni početka zemaljskom prahu; 27 kad je stvarao nebesa, bila sam nazočna, kad je povlačio krug na licu bezdana. 28 Kad je u visini utvrđivao oblake i kad je odredio snagu izvoru pradubina; 29 kad je postavljao moru njegove granice da mu se vode ne preliju preko obala, kad je polagao temelje zemlji, 30 bila sam kraj njega, kao graditeljica

Mudre izreke 3:
19 Jahve je mudrošću utemeljio zemlju i umom utvrdio nebesa; 20 njegovim su se znanjem otvorili bezdani i oblaci osuli rosom.

Apokrifi (skrivene knjige Biblije)

Knjiga Mudrosti I i II

Knjiga Sirahova (također nazvana i “Ecclesiasticus”) čiji je pisac Isus ben Sir, pobožni Jevrej iz Jerusalima, 200 godina prije Krista.

Ovi tekstovi su bili dio Biblije sve do vremena kalvinista i protestantske reformacije (otuda i riječ protest).

Svici koji su pronađeni u Wadi Kumranu i Masadi potvrđuju da su oduvijek bili dio drevne verzije Biblije, ali očigledno da nisu predstavljali nešto sa čim su Protestanti željeli imati posla.

Mudrost iznijeta u Sirahu 24:
1 Mudrost se sama slavi i sred puka svog se hvali. 2 Usta svoja otvara u zboru Svevišnjeg i pred njegovom se moći proslavlja: 3 Izađoh iz usta Svevišnjeg i pokrih zemlju kao magla. 4 Na visinama nebeskim razapeh šator svoj i prijestol moj bi stup od oblaka. 5 Obiđoh sama krug nebeski i prošetah se dubinama bezdana. 6 U vlasti su mojoj valovi morski, i sva zemlja, i svi narodi i puci. 7 Među svima njima tražila sam počinka i na čijoj baštini da se nastanim. 8 Tada mi zapovjedi Stvoritelj sviju stvari i koji me stvori, odredi mjesto za šator moj i reče: ‘Nastani se u Jakovu i uđi u baštinu Izraelu.’ 9 Prije vjekova, odiskona, on me stvorio i neću prestati dovijeka. 10 Pred njim sam služila u Svetom šatoru i potom se nastanila na Sionu. 11 Dao mi je tako spokoj u milome gradu i vlast mi je u Jeruzalemu. 12 Tako se ukorijenih u slavnom narodu, na dijelu Gospodnjem, u baštini njegovoj.

Knjiga Mudrosti 7:
25 Jer je ona dah sile Božje i čist odvir slave Svemogućeg; zato je ništa nećisto ne može oskvrnuti. 26 Ona je odsjev vječne svjetlosti i zrcalo čisto djela Božjeg, i slika dobrote njegove. 27 Jedna je, a može sve, i, ostajući u sebi, sve obnavlja. Ona prelazi od naraštaja do naraštaja u duše svete i čini od njih Božje prijatelje i proroke.

Da li početak Evanđelja po Ivanu indicira da je Ivan vjerovao da je Bog poslao Duha Isusu a.s., da je to bio Duh Mudrosti, Duh Poslanstva, koji je dolazio svim poslanicima, sa istim zapovijestima i mudrošću?

Zar ne bi trebao Duh Mudrosti da bude sa Bogom od samog stvaranja? Ili je možda Duh bio „Riječ Božija“ koja je objavljenja ili udahnuta od Boga na Početku i onda nastavljena skupa sa Bogom tokom ostatka Stvaranja?

Apokrifna Biblija

Knjiga Mudrosti 7:
22 Mudrosti, Stvaralac svih stvari, me podučio

Da li je Duh Mudrosti mogao biti Sveti Duh koji je razgovarao sa Marijom o začeću djeteta i isti onaj Sveti Duh koji ga je sišao na dan njegovog krštenja?

Biblija

Ivan 1:
32 I posvjedoči Ivan: Promatrao sam Duha gdje s neba silazi kao golub i ostaje na njemu. 33 Njega ja nisam poznavao, ali onaj koji me posla vodom krstiti reče mi: Na koga vidiš da Duh silazi i ostaje na njemu, to je onaj koji krsti Duhom Svetim.

Sve ovo bez sumnje potvrđuje da su pisci Starog Zavjeta i Novog Zavjeta definitivno bili u potrazi za „Mesijom“ ili „izabranim vođom koji će voditi na put spasa u ovom i sljedećem životu“.

Riječ na heberejskom jeziku za „izabranog“ ili „miropomaznog“ je „Mesija“.
Riječ u helenskom grčkom jeziku za „Mesiju“ je „Christos“ (što je postalo Krist).
Riječ u arapskom za isto jeste „Meshiha“.

Da li je Isus a.s. govorio ljudima da se mole njemu ili da se mole sa njim Bogu koji ga je poslao?

Da li je Isus a.s. tvrdio da je Bog?

Da li može termin „Božiji Sin“ zaista da predstavi značenje koje su htjeli da ima pisci Biblije?

Sada sve uporedimo sa saosjećanjem i mudrošću u našim srcima. Koji od dva koncepta ima najviše smisla, Islam ili Kršćanstvo, kada govorimo o Isusu a.s.?

Uporedimo dva učenja i vidjet ćemo šta će nam naša mudrost i zdrav razum reći:

Shodno učenju Islama u Kur’anu i prema riječima posljednjeg Božijeg poslanika Muhameda s.a.w.s., Isus sin Marijin je predskazan. Došao je na zemlju kao beba imajući samo majku, a ne oca. Imao je sposobnost da izvede zapanjujuća čuda sa Allahovom dozvolom, uključujući čak i vraćanje u život mrtvih; on je pokazao svojim sljedbenicima najbolje ponašanje i poslušnost prema Božijim zapovijedima. Prema Bibliji lično se molio i tražio od Svemoćnog Boga da ga spasi sudbine odlaska na križ.

Biblija ukazuje na Isusove molitve na Getsemenu koje su neuslišene, iako je proveo noć u plaču i molitvi: Čašu što mi je dade Otac, zar da je ne pijem?

Ipak, prema Kur’anu, Svemoćni Bog je uslišio njegove molitve. Nije razapet na križ, već je to bila osoba slična njemu, i Svemoćni Bog je sačuvao Isusa a.s., zaštitio ga i on je sa Bogom i vratiće se Posljednjih Dana da predvodi istinske vjernike u pobjedi nad zlom.

Neki su čak i mišljenja da je na križu razapet Juda Tomas Iskariot, isti onaj koji je prodao Isusa i njegove sljedbenike za trideset srebrenjaka.

Izvor: bibleislam.com
Prijevod: IslamBosna.ba

By teha5

Leave a Reply