Redefiniranje islamske odjeće: Styleislam kolekcija
IslamBosna.ba– Styleislam kolekcija odjeće ima jednu glavnu poruku ‘Biti musliman i biti moderan mogu skupa’. Druga poruka je tolerancija. Bilo da je u kancelariji, na ulicama Frankfurta ili na muzičkoj pozornici, reper Fuad As-Idi nema grižnje savjesti što nosi majicu s posebnom porukom: “Terorizam nema vjeru.”
“Motivi su super i za muslimane i nemuslimane”, kaže Idi, poznatiji pod svojim umjetničkim imenom, Sejfudin. “To je poruka upućena svima.” Majice su proizvod Styleislama, novog brenda muslimanske mode koji uzima maha ulicama Evrope. Miješanjem islamskih tema s hip-hop kulturom Styleislam želi, predstavljajući kolekciju od 35 majica, primjeraka svakodnevne odjeće i pribora za muškarce i žene, poručiti “Biti musliman i biti moderan mogu skupa”.
“Majice su most koji znači uspostavu dijaloga s postojećim društvom”, kaže Melih Kesmen, kreator Styleislama, čiji roditelji su napustili Tursku 1960-ih, kako bi pomogli Njemačkoj u obnovi infrastrukture nakon trauma Drugog svjetskog rata.
“Naš cilj je jačanje identiteta evropskih muslimana, kao i da kažemo da smo dio ovog društva već dugo vremena. I da biti musliman može biti u fazonu”, kaže Melih iz Wittena, industrijskog grada na sjeverozapadu Njemačke.
Styleislam je rođen iz Kesmenovog ogorčenja objavljivanjem karikatura Muhameda, sallallahu ‘alejhi ve sellem, u Danskoj prije tri godine. “Nisam mogao vjerovati da u ime slobode izražavanja svijet ‘udara’ po vjeri”, kaže Kesmen. “Ma ne može tako da smo uvijek u poziciji da se pravdamo, kada je samo 1 odsto muslimana radikalno”, dodaje on.
Za razliku od hiljada muslimana koji su izašli na ulične proteste kako bi izazili svoju frustraciju, Kesemen je iskoristio svoju kreativnost te dizajnirao majicu s natpisom “Volim svog Poslanika”.Čim je izašao na ulicu s vlastitom kreacijom, ljudi su počeli da ga zaustavljaju, postavljaju pitanja, uvjeravaju da moda ima moć da podstakne ljude da razmišljaju, i da postoji tržište za njegove kreacije.
Danas, njegova ideja je evoluirala u dizajn kompaniju s osam stalno zaposlenih koji prodaju ‘muslimanski modu’ s islamskim temama. Pojedine majice su namjenjene samo ženama. Naprimjer, jedna se odnosi na hidžab: “Hidžab – moje pravo. Moj izbor. Moj život”. Druge zagovaraju toleranciju: “Isus i Muhamed, braća po vjeri”.
Styleislam je sponzorirao prvi turnir Košarkaškog udruženja muslimana u Frankfurtu predprošle godine. Igrači su nosili majice s natpisom “Loptom protiv rata!”.
“Ali za nas je važnije kad obični ljudi nose majice i šetaju – kad ih nose u podzemnoj željeznici, na ulicama, kad svoje prisustvo učine vidljivim u društvu”.
“Borimo se protiv mentaliteta ‘Oni i mi’. Glupost je reći ‘Oni, muslimani i mi, Evropa’. Moja poruka je da ne postoji kotradikcija biti u isto vrijeme Evropljanin, Njemac i musliman.”
Nedavno u Frankfurtu, saradnici repera Sejfudina izašli su na binu u Styleislam majicama, također kao i on. Na njima je velikim crnim slovima ispisano ‘Selam’.
IslamBosna.ba