Krivci nisu niti Lagumdžija, niti Tihić: Republika Srpska postepeno izumire!?
Oni navode da je to demografski problem i posljedica dugogodišnjeg negativnog prirodnog priraštaja u zemlji, pišu “Nezavisne novine”.
Naime, prema podacima ovog istraživanja, u BiH se broj učenika u četvorogodišnjem periodu smanjio za skoro šest posto u osnovnom i oko 11 posto u srednjem obrazovanju, dok se broj nastavnika povećao za 10 posto, a troškovi obrazovnog sistema za 11 posto.
U istraživanju je navedeno da ovakvo stanje nije praćeno poboljšanjem kvaliteta obrazovanja, pa učenici pokazuju relativno loše rezultate u međunarodnim okvirima, dok na ovaj način sistem osnovnog i srednjeg obrazovanja postaje sve skuplji.
Mirko Banjac, direktor Republičkog pedagoškog zavoda RS, kazao je da broj učenika svake godine bude smanjen za gotovo jednu prosječnu školu.
“Osnovni razlog takvog stanja je socijalno-ekonomska kriza i mi veoma brzo idemo ka jednom vrlo teškom stanju u ovoj oblasti”, rekao je Banjac za “Nezavisne”.
On je naglasio da je bitan faktor i pad nataliteta, posebno u RS, i da sve, kako je rekao, upućuje na to da postajemo nacija koja postepeno izumire.
“Neka od rješenja su stimulisanje brakova na rađanje, a potrebno je i raditi na zaštiti djece uz još mnogo drugih mjera”, rekao je Banjac.
Komentarišući podatke ovog istraživanja, Dževad Hadžić, predsjednik Sindikata srednjeg i visokog obrazovanja, odgoja, nauke i kulture BiH, kazao je za “Nezavisne” da je osnovni razlog takvog stanja “bijela kuga” koja je u BiH veoma prisutna.
“Dakle, dugogodišnji negativan prirodni priraštaj je glavni razlog smanjenja broja učenika u srednjim i osnovnim školama u BiH, ali ima ih još”, rekao je Hadžić.
Prema njegovim riječima, glavni razlog smanjenog broja učenika srednjih škola je u tome da određen broj svršenih osnovaca ne upisuje srednje škole zbog toga što im je daleko, moraju putovati i plaćati skupe mjesečne karte za prevoz.
U Zavodu za statistiku FBiH kazali su za “Nezavisne” da se na početku ove školske godine broj osnovnih škola i razrednih odjeljenja nije bitno mijenjao u odnosu na proteklu školsku godinu, dok je broj učenika manji za 5,7 posto.
Rezultati istraživanja o sprovođenju razvojnih politika u sektoru razvoja ljudskog kapitala u BiH pokazali su da obrazovni sistem ima brojne slabosti, te da opadanje broja učenika u školama nije isključivo demografski problem. Isto istraživanje je pokazalo da je prošle školske godine u BiH skoro 2.500 učenika ponavljalo neki od razreda u osnovnim i srednjim školama.
(24sata.info)