Alejkemu selam! To je uobičajena forma samoveličanja koja se koristi na mnogim mjestima u Kur’anu. Ova forma samoveličanja prisutna je i u načinu korespondencije i diskursu suverena (najčešće kraljeva) i istaknutih osoba. Kod nekih, manje značajnih, koristi se iz razloga skromnosti. U Kur’anu se koristi iz razloga samo (veličanja). (Izvor www.rijaset.ba, Pitanja i odgovori).

Obavljanje namaza za osobom koja neispravno uči Kur’an

U našem mesdžidu namaz predvodi stariji čovjek, kojem doduše pripadaju velike zasluge u izgradnji i održavanju mesdžida, ali je problem u tome što on pogrešno uči Kur’an, a ni držanje hutbe mu ne ide baš od ruke. Posebno zabrinjava to što prilikom učenja izvrće kur’anske riječi i mijenja njihov smisao i značenje, kao i to da u njegovom skromnom vokabularu ima nemali broj uvredljivih riječi, zbog čega većina džematlija osjeća antipatiju prema njemu. Da li je ispravno klanjati za njim i kako se uopće postaviti prema njemu?

Sulejman ibn Abdullah el-Madžid, sudija glavnog suda u Rijadu
Hvala Allahu i neka je mir i spas na posljednjeg poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem.

Nije dozvoljeno postaviti za imama mesdžida osobu koja neispravno uči Kur’an, ako među džematlijama postoje kompetentne osobe za obavljanje ove časne dužnosti, koje prije svega znaju učiti Kur’an i poznaju propise imameta, no to ipak ne bi trebalo utjecati na ispravnost namaza obavljenog za takvim imamom ukoliko njegove greške nisu namjerne i način na koji uči Kur’an predstavlja vrhunac njegovih sposobnosti. U tom slučaju njegov namaz je ispravan, a i namaz muktedija. (Pravilo je da je ispravno klanjati za osobom koja kada bi sama klanjala, namaz bi joj bio ispravan.) Na propis također ne utječe to da li se radi o redovnom ili vanrednom imametu, niti da li imam pravi greške u učenju Fatihe ili neke druge sure. Ono čime su se rukovodili pravnici koji namaz obavljen za takvim imamom smatraju ispravnim, ukoliko greška nije namjerna, jeste činjenica da se ono što uči i dalje smatra Kur’anom, kao i to da nema vidne razlike između njegovog imameta i imameta dječaka koji je dostigao stepen razumnog postupanja (sedam i više godina), njegov imamet je ispravan prema mišljenju većine učenjaka. Nasuprot tome, ako imam namjerno griješi u učenju Kur’ana (tj. sposoban je ispravno učiti Kur’an, ali to ipak ne radi), nije dozvoljeno za njim klanjati, jer se on na taj način izigrava sa Kur’anom, što bez sumnje kvari namaz. Što se tiče vašeg odnosa prema njemu, moja vam je preporuka da ga savjetujete na lijep način, i da tu obavezu po mogućnosti preuzme neko čiju riječ on poštuje i može u pozitivnom smislu utjecati na njega. (Izvor: www.islamtoday.net)

Nošenje perike

Selam! Da li ja kao musliman smijem nositi periku napravljenu od ljudske a ne vještačke dlake i da li je to dozvoljeno? To bih radio radi uljepšavanja.

Dr. Enes Ljevaković, fetva-i-emin
Hvala Allahu i neka je mir i spas na posljednjeg poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem.
Alejkemu selam! Stavljanje perike nije dozvoljeno. Postoje danas terapije pomoću kojih se može utjecati na ponovni rast kose, a ako to nije moguće, hrabro se suočite sa svojim izgledom. Ćelavost nije nikakva sramota koju bi trebalo pokriti niti bolest koju treba kriti.

Bijelo pranje kod žene

Poznato mi je da bijelo pranje kvari abdest, no imam nejasnoća u vezi s tim da li je žena, zbog bijelog pranja, obavezna uzimati abdest za svaki namaz, i da li mala količina vlažnosti koju osjetim na tjelu kvari namaz?

Muhammed ibn Salih el-Munedžid
Hvala Allahu i neka je mir i spas na posljednjeg poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem.

Pod bijelim pranjem misli se na  bezbojnu tekućinu (izlučevinu, iscjedak) koja izlazi iz materice (njime se materica čisti). Žene se uglavnom razlikuju u količini i stepenu učestalosti bijelog pranja. U Pravnoj enciklopediji (El-mevasu’atu el-fikhijje, 32/85), bijelo pranje definiše se kao: ”Bijela tekućina koja izlazi iz spolnog organa i varira između mezja (tekućine koja izlazi prilikom spolnog nadražaja) i znoja.” Većina islamskih pravnika smatra da bijelo pranje kvari abdest, osim da izlazi u kontinuitetu, tada je propisano da žena uzme abdest za svako namasko vrijeme i obavi namaz, ne osvrćući se na eventualnu mogućnost izlazka ili ponavljanja ove vrste pranja u toku namaza. Nasuprot ovom mišljenju je mišljenje Ibn Hazma el-Endelusija, po kojem bijelo pranje ne kvari abdest. Uzmemo li mišljenje većine, onda trebamo znati da bijelo pranje kvari abdest samo ukoliko je žena sigurna da se ono desilo. Ako bi u vezi s tim postojala bilo kakva sumnja ili nedoumica, da li se radi o pranju ili znoju, u tom slučaju žena nije dužna ponoviti abdest, na osnovu pravila o pretpostavci kontinuiteta, tj. zadržavanja (trajanja) osnovog stanja dok se ne desi nešto što mijenja to stanje. U našem slučaju, osnova je zadržavanje stanja pravne čistoće (abdesta) sve dok dotična osoba ne uradi nešto što je kvari. A Allah najbolje zna! (www. islam-qa.com).

Podizanje glasa na roditelja

Imam 27. godina i živim sa roditeljima. Nije rjedak slučaj da dođe do nesporazuma između mene i moga oca, pa i podizanja tona, zbog njegovog odnosa prema meni. Naime, moj otac koristi svaku priliku kako bi me kritikovao, često zbog banalnih stvari, i često u prisutvu drugih ljudi. To kod mene izaziva kontrarekaciju pa i ja ponekad, više spontano nego namjerno i svjesno, podignem glas na njega, ali se brzo pokajem zbog toga i kasnije mi bude teško. Razumijem da su u pitanju godine, i da vremenom živci popuste i solabe, te da je moj otac takav po naravi, ali jednostavno nekad ne mogu otrpjeti njegove uvrede i omalovažavanje. Da li sam grješan zbog toga?

Kolegij za fetve portala www.islamweb.com (merkezul-fetava), br. fetve 142 517
Hvala Allahu i neka je mir i spas na posljednjeg poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem.
Islam je roditeljima dao veliko pravo i privlegovao ih je u odnosu na druge ljude. Naredio je čovjeku da im čini dobročinstvo i lijepo se ophodi prema njima, makar bili i nevjernici i nastojali ga odvratiti od pravog puta. To je samo jedan od pokazatelja veličine njihovog prava. Ovo je veoma važna činjenica koju ne smijemo ispuštati iz vida niti jednog momenta, a bitnije od toga je da na njoj mora počivati i temelejiti se naš odnos prema roditeljima. Ako je tvoj otac uistinu onakav kakvim si ga opisao, ponižava te i vrijeđa pred drugima, takvo njegovo ponašanje je za svaku osudu, i ne može se ničim opravdati, ali i pored toga savjetujem ti da ostaneš dostojanstven i strpljiv. Sam si spomenuo da je tvoj otac u godinama, pa bi i taj faktor trebalo uzeti u obzir. Samo tvoj lijep odnos prema njemu može promijenuti situaciju na bolje. Možda bi bilo dobro da odabereš pogodan trenutak i razgovaraš s njim nasamo o ovom problemu, a da pri tome ne zaboraviš izraziti duboko poštovanje prema svemu onome što je učinio za tebe i ukazati mu na to da ga cjeniš i voliš, i da ti teško pada to što te kritikuje i omalovažava pred drugima. Također, moraš biti oprezan u iznešenju konstatacija i kvalifikacija, da ne bi rekao nešto što će ga povrjediti i iznova uznemiriti. Podizanje glasa na roditelja spada u neposlušnost prema roditelju (a neposlušnost je veliki grijeh), i stoga moraš biti maksimalno oprezan. Čovjek se smatra odgovornim za riječi izgovorene u srdžbi, ukoliko ih je izgovorio svjesno, i dok je i sam sposoban razlikovati šta govori. Ako, recimo, u srdžbi izbjegava psovku i uvredu, to je pokazatelj da nije prestao ispravno rasuđivati i da je ono što je rekao, rekao potpuno svjesno. Čuvaj se srdžbe, jer je ona put ka svakom zlu. Poslanik, sallallahu ‘aljehi ve sellem, je čovjeku koji je od njega tražio savjet, preporučio da se ne srdi, i to je ponovio nekoliko puta. (Buharija).
Možda bi bilo dobro da odabereš pogodan trenutak i razgovaraš s njim nasamo o ovom problemu, a da pri tome ne zaboraviš izraziti duboko poštovanje prema svemu onome što je učinio za tebe ukazati mu na to da ga cjeniš i voliš

By teha5

Leave a Reply