Halal kozmetika – novi svjetski trend

Halal kozmetika podrazumjeva i da proizvodi nisu testirani na životinjama.
Glavni distributer kozmetičkih centara u Dubaiju Charlotte Proudman, nada se da će svoju ponudu uspjeti da licencira kao halal kozmetiku.
„Vjerujem da halal kozmetika ima budućnost. Mislim da muslimani i muslimanke ne treba da prave kompromise sa svojim vjerskim ubeđenjima po pitanju njege tijela i kose“, kaže Proudmanova.
Halal kozmetika našla je brojnu klijentelu, kako na Bliskom istoku, tako i u evropskim zemljama u kojima živi veliki broj muslimana. Kozmetički preparati sa oznakom halal donose 500 miliona dolara od dva triliona dolara cjelokupnog halal tržišta.
„Amys Group“ iz Maroka pokrenula je proizvodnju halal kozmetike u planinama Atlas u blizini Marakeša, jer je uvidjela prednosti parfema i sredstava za uljepšavanje bez alkohola i životinjskih sastojaka. Njihovi egzotični sapuni od eukaliptusa i ulja slatkog badema već su osvojili srca žena na sjeverozapadu Afrike.
Jedan od problema širenja halal kozmetike je što ne postoji jedinstveno svjetsko tijelo koje izdaje licencu, već od države do države postoje lokalne, regionalne i nacionalne agencije koje izdaju potvrde.
To ne sprječava neke proizvođače da sami prikače halal etiketu svom proizvodu bez zvaničnog odobrenja.
U svijetu postoji 138 različitih agencija za izdavanje certifikata. „Veoma je teško uspostaviti jedinstvene, globalne standarde. Postoje različite interpretacije svetog teksta i moderne tehnologije“, ukazao je izvršni direktor Međunarodnog halal saveza u Maleziji Darhim Hashim.
Među svjetski priznatim firmama, koje su uvele halal pečate na svoje proizvode je i Colgate-Palmolive, koja u svojoj ponudi ima halal paste za zube i tečnosti za ispiranje usta, kao i kompanija „Nestle“ kojoj oko 5.2 milijardi dolara, odnosno pet odsto godišnje prodaje, čine halal proizvodi (hrana i piće).
Po svemu sudeći budućnost halal kozmetike je zagarantovana.
Source.ba