Kontrola neba: Srbija i Hrvatska nam već 15 godina uzimaju novac

0

Susjedne zemlje uzimaju novac kontrolirajući bh. nebo, a BiH daju 20 posto profita

Zbog nemara nesposobne vlasti, BiH će uslijed kašnjenja s preuzimanjem kontrole svog neba izgubiti više od 300 miliona maraka.

Ovo je za „Avaz“ izjavio Edhem Taći, ekspert iz oblasti civilnog zrakoplovstva, koji kaže da BiH godišnje gubi oko 60 miliona maraka, a još 2007. godine trebalo je započeti preuzimanje kontrole neba od Srbije i Hrvatske (ATM strategija).

Crna rupa

Taći kaže da ništa od planirane ATM strategije nije urađeno. Samo je određen novi datum preuzimanja kontrole neba, i to mart 2011. No, on sumnja i da je ovaj termin realan te je uvjeren da se to neće dogoditi prije 2012.

– Problem je što je menadžment Direkcije civilne avijacije BiH (BHDCA) politički uspostavljen i njegov zadatak je da pravi opstrukcije, jer je interes Srbije i Hrvatske da kod nas ništa ne uspije. Radi se o tri čelna čovjeka, koji su došli iz SDA, HDZBiH i SNSD-a. Oni su tu po političkoj liniji i u biti nisu osposobljeni da se bave avijacijskim poslovima – tvrdi Taći.

Da se još ništa nije uradilo, pokazuje i pismo direktora Evropske agencije za sigurnost zračne plovidbe (Eurocontrol), koji je upozorio da će ovim tempom BiH uskoro postati crna rupa na Balkanu i nesiguran zračni prostor.

– Preuzimanje kontrole neba iznad vlastite državeustavno je pravo, što znači da nam već više od 15 godina Srbija i Hrvatska uzimaju novac. Uzmimo samo podatak da dnevno imamo oko 1.100 aviona koji prelijeću iznad teritorije BiH. Svaki avion plati prelet oko 300 eura dnevno. Zamislite samo koji je to novac – upozorava Taći.

Postojeći resursi

Interesantno je da Srbija i Hrvatska nemaju dodatnu opremu, nego kontroliraju bh. nebo postojećim resursima. Jednostavno, susjedne zemlje uzimaju novac kontrolirajući bh. nebo, a BiH daju 20 posto profita. Dodatni problem stvara i činjenica da je veliki broj stručnjaka, u čiju su edukaciju uloženi milioni maraka, već napustio BHDCA. Razlog je premještanje sjedišta Direkcije iz Sarajeva u Banju Luku, iako se 90 posto prometa ostvari u FBiH, od čega čak 90 posto na Međunarodnom aerodromu u Sarajevu.

Bošnjaci se ništa ne pitaju

Taći kaže da je potrebno što prije napraviti reviziju ATM strategije, odrediti na koji način će se braniti interesi BiH, ali i pozvati na odgovornost one koji su doveli do kašnjenja u provedbi strategije.

– Problem je što dvojica čelnika Direkcije rade zainterese Srbije i Hrvatske, a uvijek se nađe neko u Bošnjaka ko će raditi prljavi posao. Iako se 90 posto avioprometa odvija u FBiH, te je najveći broj kadrova iz reda Bošnjaka, u procesima odlučivanja uopće nema Bošnjaka – tvrdi Tači

Avaz

Leave a Reply