Čini li vlasništvo čovjeka sretnim?

0

konvertibilne_markeIslambosna.ba – Naučnici i istraživači kupovnih navika su u raznim ispitivanjima izmjerili zadovoljstvo ljudi i povezali ga s ekonomskim rastom i bruto domaćim produktom.

Rezultat: ekonosmki rast čini sretnim samo ukoliko se radi o prvim, većim, egzistencijalnim koracima (npr.: auto umjesto bicikla, kuća umjesto stana itd.). Povećana potrošnja, koja uslijedi obično nakon poboljšanja ekonomskog stanja, ne pojačava osjećaj sreće kod ljudi.

Relativno je svejedno da li ćemo kupiti haljinu iz Bagatele ili marke Chanel, Golf dvojku ili Porsche. Iako tehnologija u današnjim, konzumirajućim društvima ne zna za granice, električno otvaranje prozora automobila ili otključavanje bez ključa, ne čine sretnijim i zadovoljnijim nego li ručno otvaranje prozora ili „obični“ ključ. Isti je slučaj i sa uređajima u domaćinstvu.

“Pretjerano izražena potrošnja čak negativno djeluje na nas: potiskuje druge aspekte ispunjenog života, kao što su međuljudski odnosi, vjera, kreativnost, osjećaj zajedništva i priroda“, navode profesori Welzel i Lehmann s Univerziteta Würzburg (Njemačka).

Zaključak naučnika je sljedeći: iako si ljudi u posljednjih trideset godina mogu do tri puta (u Japanu čak i šest puta) više priuštiti, zadovoljstvo i sreća nisu rasli srazmjerno navikama konzumacije raznih dobara. 

Islambosna.ba

Leave a Reply