Intervju: Semir Imamović, glavni i odgovorni urednik Saffa
IslamBosna.ba – Neprijatelji islama i muslimana Bošnjaka, ulogu našeg magazina razumiju upravo na način koji smo prethodno opisali, zbog čega je časopis Saff izložen stalnim unutarnjim i vanjskim pristiscima, koji imaju za cilj zaustaviti i onemogućiti ispunjenje navedenih ciljeva. Sjetimo se samo izvještaja u kojima se Saff dovodi u vezu s radikalnim shvatanjima i grupacijama i pokušava mu se imputirati mržnja prema nekoj određenoj naciji ili državi.
Možete li nam reći koji su to ciljevi časopisa Saff, kada je nastao i ko su ciljani čitaoci?
Prije svega, srdačno vam se zahvaljujem na pozivu za ovaj intervju i ukazanom prostoru i povjerenju. Saff ima jasno izraženu koncepciju koja podjednako daje značaja zaštiti i promociji interesa BiH, Bošnjaka i islama. Mi smo jedinstvene novine u BiH ali i u Evropi. Saff se svojim dosadašnjim postojanjem i radom svrstao u vodeće printane medije u BiH. Pošto smo mi, elhamdulillah, bili svjesni važnosti medija, odmah po prestanku agresije pokrenuli smo časopis Saff, samo naši motivi, nijeti i ciljevi, dijametralno su suprotni motivima i ciljevima većine ostalih printanih medija kod nas. Saff je od samog početka zamišljen kao minber Bošnjaka, i njegova koncepcija je informativno-edukativno-odgojna. Za razliku od drugih printanih medija Saff je pred sebe postavio uzvišene ciljeve, kao što su: upoznavanje šire čitalačke populacije s temeljima islamskog vjerovanja, Poslanikovim, sallallahu alejhi ve sellem, likom i djelom, karakteristikama i metodama njegovog da’vetskog poziva, islamskim bontonom, islamskom historijom, najznačajnijim islamskim ličnostima i događajima; podizanje duhovnog i moralnog nivoa bosanskohercegovačkog društva, kako na individulanom tako na kolektivnom planu; širenje svijesti o bitnosti islamskog jedinstva i faktorima koji pomažu u njegovom ostvarivanju, te o obavezi međusobnog poštivanja, tolerancije i uvažavanja; zaštita vjerskih, nacionalnih, ekonomskih i drugih interesa Bošnjaka unutar i van Bosne i Hercegovine, i koliko je to moguće drugih muslimanskih naroda i država; ostvarivanje prisnijih kontakta s pojedincima, organizacijama, asocijacijama i institucijama koje rade u službi prethodno spomenutih interesa; razotkrivanje neprijateljskih planova usmjerenih ka slabljenu našeg vjerskog i nacionalnog bića i identiteta; ispravljanje krive slike koju o islamu plasiraju njegovi neprijetelji. Radeći na ostvarivanju spomenutih ciljeva časopis Saff je na svoja pleća preuzeo krajnje ozbiljan i respektabilan zadatak. Neprijatelji islama i muslimana Bošnjaka, ulogu našeg magazina razumiju upravo na način koji smo prethodno opisali, zbog čega je časopis Saff izložen stalnim unutarnjim i vanjskim pristiscima, koji imaju za cilj zaustaviti i onemogućiti ispunjenje navedenih ciljeva. Sjetimo se samo izvještaja u kojima se Saff dovodi u vezu s radikalnim shvatanjima i grupacijama i pokušava mu se imputirati mržnja prema nekoj određenoj naciji ili državi.
Za one koji nisu dosad čitali časopis Saff: koje su to teme koje Saff tretira i šta smatrate vašim najvećim uspjehom?
Časopis Saff je koncipiran tako da svojim tekstovima obuhvata najvažnija vjerska, politička, društvena i ekonomska pitanja. Sličan koncept možemo naći u svim uglednijim islamskim svjetskim magazinima, na internet portalima i TV kanalima čiji su urednici istaknuti islamski učenjaci, daije i mislioci. Takvi su recimo časopis: El-Bejan, El-Usre, El-Džuma, El-Mudžteme’, Islamul-jevm (islamtoday), El-Furqan; internet-portali: islamtoday. net (Selmana el-Avde), almoslim.net (Nasirul-Umer), islamonline.com; kanali: Medžd, Iqra, Islam-Chanel i dr. Ovaj koncept je ustvari islamski, jer islam svojom širinom obuhvata i svoj sud daje o svim spomenutim pitanjima. U nekim krugovima egzistira jako skučen pogled na ono što se može smatrati vjerskim a što ne. U rezonu tih ljudi vjersko je ono što je u izravnoj vezi sa kur’ansko-sunnetskim tekstom (hutba, komentar ajeta i hadisa, predavanje, islamski bonton, historija islama i sl.), a sve mimo toga izlazi iz tih okvira. Politika, društveni problemi, humanitarno djelovanje, kriminal, korupcija, društvene anomalije, ekonomske analize, zločin nisu obuhvaćeni njihovom definicijom vjerskih tema. Upravo iz tog razloga dolazi do pogrešnog razumijevanja i interpretacije Saffovog koncepta u kome ima mjesta za sve ove teme. O Saffovom uspjehu pisao sam u Uvodniku dvjestotog jubilarnog broja. Evo šta sam tom prilikom napisao: “Poštovani čitaoci, pred vama je 200. jubilarni broj Saffa, a jubileji su uvijek bili pogodna prilika da se nešto više kaže o uspjesima i pobjedama. Ruku na srce, sama činjenica da je iza nas 199 brojeva i deset dugih godina (sa ove vremenske distance to je 271. broj i 13 godina postojanja), dovoljno nam govori o ozbiljnosti, veličini i nadasve uspjehu ovog projekta. Osim toga, uspjeh Saffa mogao bi se posebno promatrati kroz još dva bitna segmenta: relevantnost i koncepciju.
Što se prvog segmenta tiče, slobodno mogu kazati da se Saff svojim objektivnim i pravednim i istinoljubivim pristupom nametnuo kao bitan faktor kreiranja političke, vjerske i društvene svijesti. Mnogi pozitivni procesi u našoj državi inicirani su i pokrenuti zahvaljujući pisanju Saffovih novinara… Drugi segment uspjeha ogleda se u Saffovoj koncepciji koja predstavlja svojevrsno pomirenje i spoj između temeljnih islamskih principa i dostignuća savremenog novinarstva i medijskog pristupa i djelovanja, što se može smatrati zlatnom sredinom između onih koji su žrtvovali islamske vrijednosti kako bi pokazali svoju privrženost ”modernitetu” i ”progresu”, i onih koji uopće nemaju osjećaja za realnost u kojoj žive, i koji su često skloni vjerovanju da je bitno pisati i objavljivati, bez obzira na kvalitet i sadržaj. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najbolji je primjer kako se dostignuća jednog vremena i naroda mogu i trebaju iskoristiti, njegov prvi ozbiljniji poziv Kurejšijama dogodio se na način koji je tada bio općeprihvaćen – javnim obznanjivanjem istine na brdu Safa, što je izazvalo veliku pažnju i pozornost. To što njegov poziv nije bio ispravno shvaćen i prihvaćen od strane onih kojima je bio upućen, nije umanjilo bitnost i značaj korištenog sredstva i metode. Na nama je da se držimo propisanih uzroka, kao što je to on radio, a rezultati su kod Allaha, dželle šanuhu, On neće dozvoliti da propadne nagrada trudbenicima! Na kraju je bitno istaći da Saffov uspjeh nije slučajan niti spontan, on je plod dugogodišnjeg rada i velikog zalaganja, žrtvovanja i odricanja svih onih koji su na bilo koji način pomogli u njegovom funkcioniranju, kao administratori, urednici, novinari, saradnici i distributeri.”
Zašto je časopis Saff prestao izlaziti u printanom izdanju?
Razloge prije svega treba tražiti u negativnim društveno-političkim i tržišnim prilikama u kojima su šanse za ekonomsko preživaljanje jednog ovakvog projekta, sa spomenutom koncepcijom, jako male ili gotovo nikakve. Ako vi za trinaest godina postojanja niti jednom ne budete uvršetni u neki od budžeta, što je izgleda postala samo privilegija antibošnjačkih pa i antidržavnih medija; ako niko od političkih subjekata Bošnjaka nikada ne nađe za shodno da vas upita kako vi radite, i da li vam je potrebna pomoć, iako smo često, radili njihov posao, šta možete očekivati? Dodamo li tome kampanju koju, protiv časopisa Saff, permanentno, već godinama, vode određeni vjerski krugovi pa i neki ugledni vjerski autoriteti, koji bi da Saff piše samo ono što njima pogoduje, i da ukazuje samo ne greške drugih a ne i njihove, da prekine tradicionalno dobre odnose s našim zvaničnim vjerskim institucijama, na čelu s uvaženim Mustafom ef. Cerićem, jer su te veze, kako to oni tumače poltronske, i koji se teško mire s drugačijim od njihovog frakcijskog mišljenja, onda će slika biti sasvim jasnija. Prestanak izlaženja printanog izdanja časopisa Saff čini se logičnom posljedicom ovakvih kampanja.
Koje ste aktivnosti preduzeli da časopis Saff nastavi izlaziti u prinatnom izdanju?
Kada smo u 268/269. broju objavili da Saff prestaje izlaziti u prinatnom izdanju, javio nam se veliki broj naših vjernih čitalaca s prijedlogom da pokušamo uložiti dodatne napore kako bismo održali prinato izdanje Saffa. U povodu toga upriličili smo poseban sastanak, na kome se samo o tome raspravljalo. Kao jedina realna i ekonomski održiva opcija predstavljena je opcija prinatnog izdanja za domaće pretplatnike. Krenulo se u njenu realizaciju. Obavještenje o tome odmah smo postavili na našu zvaničnu stranicu, a pozvali smo i naše prijateljske portale da objave slično obavještenje i oni su to uradili. Ovom prilikom bih istakao zvanični portal IZ, www. rijaset.ba; vaš portal i portal www. minber.ba, koji su uradili puno na promociji i afirmaciji našeg printanog izdanja, i ja vam se ovom prilikom, svima vama, srdačno zahvaljujem. U roku od mjesec dana prikupljeno je oko 300 domaćih pretplata, a svaki dan nam se javljaju novi interesanti, tako da se nadam da bi taj broj do kraja godine mogao iznositi i 500 pa i više pretplatnika, što s obzirom na trenutnu finasijsku krizu i slabu kupovnu moć naših čitalaca, i nije za potcijeniti.
Ovom prilikom pozivam sve one koji na bilo koji način mogu uzeti učešće u ovoj inicijativi (godišnjom, i polugodišnjom pretplatom, pa i udruživanjem u pretplati), da to i učine, jer će samo tako i oni dati svoj konkretan doprinos ostanku printanog izdanja. Priče i žalopojke, koje ne prati konkretna akcija, ne daju plodove. Održanje i pomoć printanog izdanja Saffa ili bilo kojeg drugog vjerskog i nacionalnog projekta je naša zajednička obaveza, i svako od nas je odgovoran za ono što on može uraditi na tom planu. A odgovor u tome zašto treba pomoći Saff, slijedi.
Smatrate li da će te aktivnosti uspjeti održati kontinuitet izlaska časopisa Saff za duži vremenski period?
Ja sam čovjek koji voli optimizam, a prezire beznadežnost i pesimizam. U skladu stim, očekujem da će Saff opstati u printanom izdanju, kroz pretplate naših vjernih čitalaca i simpatizera.
Koliko je bitna uloga jednog bošnjačkog printanog medija u BiH?
Ja ću to pokušati objasniti na slučaju našeg časopisa. Smatram da Saff svojim sadržajem, iskrenim i poštenim pristupom, konceptom, i načinom obrađivanja tema utječe na javnost i stimuliše pozitivne pomake u našem društvu, makar oni bili i neznatni. Za ovu priliku izdvojio bih pet jednako bitnih elemenata koji Saffu daju karakter uticajnog i respektabilnog medijskog činioca (faktora), kreatora zdravog javnog mnenja, te afirmatora i zaštitnika bošnjačkog vjerskog i nacionalnog identiteta.
1. Nezavisnost, objektivnost i nepristrasnost u pisanju i izvještavanju.
Najbolji svjedok i potvrda tome je da su u časopisu Saff svoje radove, komentare, analize, objavljivali i još uvjek objavljuju ljudi koji dolaze iz različitih političkih, društvenih i vjerskih krugova i orjentacija, od uticajnih političara, preko vjerskih autoriteta, pa do, narodskim žargonom kazano, običnih smrtnika. Drugim riječima rečeno, u ustupanju prostora svima njima, Saff se nije rukovodio uskogrudnim političkim, ideološkim, stranačkim, ili nekim drugim interesom, mimo općeg vjerskog i nacionalnog interesa. Značajan pokazatelj Saffove neutralnosti (nesvrstanosti) i nepriklanjanja ničemu drugom do istini, ako tako možemo reći, jeste i na stotine urađenih intervjua s istaknutim ličnostima iz političkog, društvenog i vjerskog života, koji su Saffovim čitaocima ponudili šarolike, nekada i dijametralno suprotne, poglede, na važna pitanja koja se tiču Bosne i Bošnjaka, kao i na pitanja koja se tiču vjerskog života i problema s kojima se Bošnjaci u toj oblasti susreću, a sve to u općeprihvaćenim okvirima dijaloga i nenasilne komunikacije s drugim i drugačijim.
2. Snažna afirmacija međumuslimanskog dijaloga, jedinstva, tolerancije, i izlaganje kritici svih oblika isključivosti u mišljenju, ekstremizma, anatemisanja drugih muslimana samo zato što ne misle kao mi, ili slijede i preferiraju stavove i mišljenja koji su suprotni našem.
O ovakvoj ulozi Saffa govorio je reisul-ulema Mustafa ef. Cerić u zadnjem intervjuu kojeg je dao za naš časopis. Odgovarajući na pitanje o pojavi tekfira i njegovoj opasnosti u bosansko-hercegovačkom političko-društvenom ambijentu, on se ”posebno zahvalio Saffu što je kroz svoj odnos prema pojavi tekfira u BiH zauzeo veoma pravilan stav”. Pojasnio je da je ”Saff taj stav zauzeo zato što je razumio povjesni kontekst u kojem mi Bošnjaci živimo i što je shvatio svoju odgovornost za nešto što se zove jedinstvo i zaštita tradicije muslimana Bošnjaka, da se ne dopusti rastakanje našeg bića kao muslimana.” Ništa manje značajnom čini se izjava Muharema ef. Omerdića, referenta za vjersko-prosvjetna pitanja pri Rijasetu, koju je dao za Saff u povodu 200 jubilarnog broja. Omerdić kaže: ”Prijatno sam se osjećao kada je izašao prvi broj Saffa. To je bilo jedno novo rađanje, a svako novo rađanje znak je novog života. Posebno kada se radi o informacijama koje se tiču muslimana i islama. Izlaskom 199 brojeva Saff je opravdao svoje postojanje i dokazao povjerenje čitatelja, i nadam se da će nastaviti i dalje sakupljati dobre informacije o muslimanima, o BiH, da će prenositi i štititi istinu, i zagovarati pravdu. Posebno da će da doprinese jednom razumijevanju, prije svega među muslimanima, a zatim i među svim ljudima, s obzirom da je uloga javne riječi, i onih koji je prezentiraju, da među ljudima širi dobro… Važno je, također, što Saff prenosi mišljenja brojnih islamskih ‘alima, velikana ovog vremena i to je jako važno…
U posljednje vrijeme vrlo je važno što Saff pravilno cijeni određene probleme koji se pojavljuju među muslimanima. Posebno je bitno što Saff osuđuje one koji izazivaju fitneluk i nered među muslimanima, i mislim da je na tom zadatku Saff, po mojoj mjeri položio ispit.” Posebnu težinu ovim izjavama daje to što one dolaze od uglednih i visoko pozicioniranih službenika Islamske zajednice. U ovom kontekstu, bitno je naglasiti da su Saffovoj kritici jednako bili podvrgnuti ugledni profesori islamskih nauka, zbog njihovih neodmjerenih stavova i izjava o tzv. vehabijskoj interpretaciji islama (sve se na kraju uglavnom svelo na uvrede, paušalne oscjene, i zloupotrebu pozicije i javne riječi), pa i grubih nasrtaja na ličnost reisul-uleme Mustafe ef. Cerića , koji bez obzira šta neko od nas lično mislio o njemu ipak obnaša funkciju vrhovnog autoriteta muslimana u BiH i zaslužuje osnovno poštovanje, kao i pojedinci i grupacije koje su svojim neprimjernim, isključivim, a jednim dijelom i radikalnim tumačenjem islama i islamskih propisa, oslobođeni svake predstave o društveno-političkim okvirma i okolnostima i okruženju u kojema djeluju, nanijeli neprocjenjivu štetu kako Bošnjacima i Bosni i Hercegovini tako i islamu i njegovim vrjednostima, jednostavnim rječnikom rečeno – učinili su veliku uslugu neprijateljima Bosne i Bošnjaka, koji se slomiše da bi dokazali da je Bosna i Hercegovina važna evropska stanica u onome što oni nazivaju međunarodni terorizam.
Ove dvije pojave podjednako su opasne po opstanak i budućnost Bošnjaka na ovim prostorima, i stoga im je Saff posvetio značajan dio svojih tekstova i komentara. U istom kontekstu treba posmatrati i kritiku koju je ovaj list uputio na račun visokopozicioniranih političkih predstavnika Bošnjaka, koji ne samo da nisu uspjeli postići minimum konsenzusa oko sudbonosnih političkih i nacionalnih pitanja, nego su se u posljednje vrijeme, na neprimjeran i krajnje drzak način počeli uplitati u unutarnja pitanja Islamske zajednice, inače kičme opstanka bošnjačkog naroda na ovim prostorima.
3. Zaštita i promocija islamskih vrijednosti i ljudskih vrijednosti općenito.
Ovdje naravno ne mislim na neke osnovne forme zaštite tih vrijednosti, koje su, manje-više, prisutne i u drugim sličnim časopisima, nego prvenstveno na visoko podizanje glasa protiv sveprisutnije islamofobije, javnog šikaniranja pojedinaca i organizacija zbog njihove vjerske orjentacije i nazora, ismijavanja s islamskim propisima i učenjem, nasrtaja na moralni dignitet i autoritet Islamske zajednice i njenih službenika, diskriminacije islamskih vjernika i ugrožavanje njihovih osnovnih ljudskih prava, nepravednih sudskih postupaka u kojima se ljudima sudilo samo zato što su muslimani i slično. Ako bismo kazali da je to jedna od najznačajnijih odlika Saffa ne bi bili daleko od istine. Koliko je, recimo, samo naslovnica Saffa , u prvi plan, istaklo takvu poruku. Evo samo nekih primjera: ”Katolička crkva u BiH pokrštava Bošnjake: Kako je Vernes Hodžić postao fra. Matej”; ”Jučer mladi muslimani, danas vehabije”, ”Izborni trijumf Barracka Obame: Husejne hoće li tvoja Amerika ubijati muslimane!” ”Opasno poigravanje sa vjerskim osjećajima muslimana: Festival homoseksualaca u časnom ramazanu”; ”Sramna uloga sarajlije Adina Salkanovića u agresiji na Irak: Bošnjak najhrabriji američki marinac”; ”Ispovjest četvorke osumnjičene za terorizam: Inspektori FMUP-a provocirali su nas psujući nam Boga”; ”Antidžamijska histerija: Naselje Ciglane izgrađeno je na vakufskoj zemlji, nemoralno je na toj istoj zemlji braniti gradnju džamije”; ”Skandalozno: Pritvorski hodnici Suda BiH odjekuju pjesmama u kojima se poziva na klanje Turaka.”; ”1430. /2009 Godina medijskog granatiranja islama.”; ”Dr. Enes Ljevaković, fetva-i-emin u povodu zloupotrebe termina Šerijat u optužnici protiv Rustempašića i ostalih: Tužioče Angel ne smijete inkriminirati Šerijat” i mnoge druge. Saff se u više navrata bavio pitanjem nepravednog i diskriminatrskog odnosa države prema dojučerašnjim borcima afroazijskog porijekla; predvodio je javnu kampanju protiv hapšenja i privođenja lica pod lažnom optužbom za terorizam, kao što se pokazalo u slučaju tzv. alžirske skupine, Sabahudina Fijuljanina i sedmorice nedavno uhapšenih pa puštenih mještana Gornje Maoče.
4. Oživljavanje i promovisanje kulture pamćenja, kao bitnog faktora opstanka i razvoja jednog naroda, a koja je, moramo to konstatovati, u neznatnom obimu zastupljena u političkom, društevnom i javnom životu Bošnjaka.
Saff je, kao nijedan drugi printani medij, postao prepoznatljiv, po svojoj stalnoj rubrici zločin, u kojoj su, do u detalje, opisani srpski zločini počinjeni nad Bošnjacima Istočne Bosne od strane srpskih agresorskih snaga, na osnovu čega je nastala i nedavno objavljena knjiga L’anet olsun, autora Anesa Džunuzovića. Saff je i svojim posebnim feljtonima o porušenim džamijama na prostoru Bosne i Hercegovine, imamima žrtvama komunističkog terora, zločinima kojima su Bošnjaci bili izloženi kroz cijeli period prošlog vijeka, dao snažan doprinos ovom izuzetno važnom segmentu identiteta i kulture Bošnjaka. Koliko je pisanje Saffa znalo biti iritantno za bošnjačke dželate najbolje govori slučaj naslovnice i teksta koji tretiraju stravične zločine koje je nad mještanima bugojanskog naselja Vrbanja počinio bugojanski HVO. Hrvatski mediji u BiH i Hrvatskoj su danima izvještavali o tome, te klasičnom zamjeno teza, pokušali optužiti Saff da širi mržnju prema Hrvatima, da je to poziv na linč Hrvata i slično. Ipak se na kraju pokazalo da smo bili u pravu i konačno je pomjeren s mjesta proces suđenja zločincima iz redova HVO-a.
5. Razvijanje i širenje svijesti o važnosti institucionalnih okvira u kojima bi trebala i morala biti rješavana sva pitanja od sudbonosnog značaja za Bošnjake muslimane.
Ubjeđenja sam da ta pitanja i nije moguće riješiti na kvalitetan, sveobuhvatan i dugotrajan način, osim kroz institucije sistema. Individulano zalaganje za ostvarivanje ljudskih prava jeste bitno, ima svoje rezultate, ali ni izbliza nema efekat kojeg ima kolektivno odnosno institucionalno zalaganje za ostvarivanje tih prava. Koliku i kakvu ulogu ima kolektiv u ostvarivanju i unapređenju i onih najosnovnijih interesa, govori nam, između ostalog i kur’anski imperativ:
”Svi se čvrsto Allahova užeta držite i nikako se ne razjedinjujte.” (Alu-Imran, 103.).
Poslanik, sallallhu ‘alejhi ve sellem, u jednom hadisu na ilustrativan način poredi one koji stranjaju i udaljavaju se od zajednice, s odbjeglom ovcom koja je lahak plijen gladnom i razulerenom vuku. Ovakav nivo svijesti nemoguće je izgraditi kod onih koji ne gaje ni minimum poštovanja prema muslimanskom kolektivitetu i njegovim vjerskim institucijama i autoritetima, zato je zadaća Saffa u prethodnom periodu bila da pojedincima i grupacijama koji idu toliko daleko da izabranim predstavnicima muslimana negiraju legitimitet, a u ekstremnim slučajevima i vjeru, te svojim sljedbenicima preporučuju da se drže što dalje od ”novotarskih” džamija i da, paralelno s postojećim institucijama, grade svoje vlastite, koje nazivaju ”sunetskim”, ukaže, prije svega na neutemeljenost i neosnovanost takvih mišljenja, a zatim i na njihovu pogubnost i katastrofalne posljedice.
Ne treba nam bolji dokaz za to od raznih kvazi ideja i naivnih hipoteza, koje su nastale i razvile se u okrilju takvih interpretacija i tumačenja islama, kao što je ideja proglašavanja pojedinaca nevjernicima, munaficima, grješnicima i novotarima od strane onih koji ne posjeduju elemetarno znanje o islamskim propisima i pravilima derivacije i argumentacije, te ideja konfronatcije sa neistomišljenicima i ideja izolacije. O ovakvoj ulozi Saffa govorio Ekrem Tucaković rukovodilac Službe za odnose s javnošću Rijaseta IZ u BiH u intervjuu kojeg je dao za naš časopis, naglasivši pri tome da se: ”Kod Saffa primijeti stanovita zrelost i društvena odgovornost, što mi je veoma drago. Stječem uvjerenje da Saff iz broja u broj pokazuje da ljudi koji su okupljeni oko njega sve više prepoznaju svoju ulogu u vjerskom i društvenom životu Bošnjaka. Saff može da se razvija i profilira u jedno glasilo koje će nuditi i drugačije glasove, ali i prepoznavati svoju odgovornost za jačanje islamskih institucija, nacionalnih vrijednosti Bošnjaka i države Bosne i Hercegovine.”
Naša posljednja dova je Hvala Allahu Gospodaru svjetova.
IslamBosna.ba