Halal turizam u porastu

Kako ne postoji specifična definicija halal turizma, uglavnom je prihvaćeno kao turistički vid koji pruža usluge gostoprimstva u skladu s islamskim zakonom. Na primjer, halal hoteli ne služe alkoholna pića, nudi halal certifikate na hranu, odvojene wellness sadržaje za žene, prostor za namaz, uopćeno okruženje pogodno za muslimane. Međutim, kako se širi definicija halal turizma sve više hotela širom svijeta vidi sebe kao pogodne za ugošćavanje muslimana. Kao važan aspekt ovog narastućeg tržišta može se vidjeti u primjerima poput luksuznog hotela Lord Milner u Londonu ili lanca hotela Holiday Villa koji nude kibletnamu, smjer koji pokazuje pravac Kible u svojim hotelskim sobama. Zbog tog trenda sve više hotela prilagođava svoje usluge muslimanskim gostima. Tokom prošlog ramazana, svjetski poznat hotel Sacher u Beču, je osigurao posebnu prostoriju za namaz kao i posebne obroke, prije izlaska i poslije zalaska Sunca.
Svjetska turistička odredišta poput Turske, Malezije, regije Zaljeva, Singapura i Indonezije već pokazuju snažan interes za muslimanskim objektima i smještajem. U 2005, više od 150.000 turista putovalo je od Bliskog istoka do Malezije (2007), a procjenjuje se 250.000 ljudi je izabralo odredište samo na osnovu na objekata koji imaju halal certifikate hrane. Drugi primjer se može vidjeti u Dubaiju, gdje je nekoliko hotelskih grupacija najavilo razvoj hotelskih lanaca u skladu s islamskim zakonom. Almulla Hospitality bi trebalo da do 2015. godine otvori 150 halal hotela, ne samo na Bliskom istoku, već i u Evropi i Sjevernoj Americi. Osim toga, Jawhara lanac hotela nastoji da ima 25 posto hotela u Dubaiju na osnovama šerijatskog prava u bliskoj budućnosti. Njihovi hoteli troše 2,5 posto svojih neto dobiti na zekat.
Interesovanje vlada i van islamskih zemalja, najstariji lanac luksuznih hotela u Evropi Kempinski iz Ciriha, gradi oko 30 hotela u suradnji s islamskom kompanijom Guidance Financial Group i to do 2015. Brendirani kao Shaza njihovi hoteli će se otvoriti u sjevernoj Africi, regiji Zaljeva i Evropi. Najveći svjetski lanac hotela, Best Western, već nudi halal hotele u Maleziji, Bahreinu i Omanu i oni planiraju otvoriti još više hotela u nadolazećim godinama. Hotelska grupa Reziror iz Brisela, koja posluje s brendovima poput Radisson Blu-a i Park Inn-a, procjenjuje da će tržište halal hotela porasti za 20 odsto u toku narednih deset godina. Ali najveći dio islamskog turizma još uvijek je obavezni, hadždž u Meki u Saudijskoj Arabiji vrijedan nekoliko milijardi dolara godišnje. Industrija gostoljubivosti dramatično raste kako je Mekka potpuno obnovljenja u posljednjih nekoliko godina. Čak i ogromna brda su uklonjenja kako bi se produžila Velika džamija zbog ograničenog prostora.
Međutim, sve je to još uvijek u snažnom kontrastu s porastom islamofobije u Evropi i na Zapadu, gdje mnoge zemlje raspravljaju o zabrani nikaba u okviru neprijateljske atmosfere prema muslimanima. Ako se takvi trendovi nastave, zemlje poput Francuske, do sada jedan od najprestižnijih modnih tačaka za arapske turiste, morat će uzeti u obzir utjecaj velikih gubitaka turista s Bliskog istoka. Do tada, pitanje je vremena da se vidi je li halal turizam u mogućnosti da igra važnu ulogu u svijetu turizma.
IslamBosna.ba