‘Olimpik’ ponovo na pruzi za Bihać

Inicijativa za ponovno uvođenje željezničke linije na relaciji Bihać – Sarajevo, koju je pokrenula grupa delegata iz Unsko-sanskog kantona, usvojena je na posljednjoj sjednici Doma naroda FBiH.
Najfrekventnija linija
Inicijativa će, kako kaže Mira Ljubijankić, predsjednica Kluba Srba u tom domu, biti proslijeđena Vladi Federacije, koja bi trebala reagirati prema “Željeznicama Federacije”, kako bi se što prije “Olimpik”, kako se ovaj voz zvao prije rata, vratio na prugu.
– Problem će predstavljati činjenica da nedostaje šest kilometara elektrifikacije, ali i bez toga voz može saobraćati. Ova linija prije rata je bila jedna od najfrekventnijih. Istina, nijedna putnička linija nije isplativa, ali se uvijek mogu kačiti vagoni s teretom kako bi se umanjili gubici. Koliko su željeznice podigle kredita, valjda mogu izdvojiti sredstva i za ovo – kaže Ljubijankić.
Vozni parkovi
Inicijativu za uvođenje linije pokrenuli se mladi USK, koji su osnovali i grupu na Facebooku pod nazivom “Brzi voz Bihać – Sarajevo”. Nakon toga inicijativa se našla na Skupštini ovog kantona, gdje je i usvojena.
Razloga za uvođenje linije, kako tvrdi Ljubijankić, ima mnogo.
– Mnogo naših studenata školuje se u Sarajevu. Veliki broj ljudi je i u Zenici, koji su u obavezi da putuju. Ima i nas parlamentaraca. Trenutno od Bihaća do Sarajeva putujemo više od šest sati. Voz bi to umnogome skratio, a i povezao bi Bihać s Banjom Lukom, Dobojem, Zenicom… Pitanje je samo kako će reagirati vlasnici voznih parkova koji uzimaju velike pare i kojima ova linija nije u interesu – tvrdi Ljubijankić.
Čeka se dolazak novih direktora u “Željeznicama”
Je li uvođenje željezničke linije Bihać – Sarajevo tehnički izvedivo, iz “Željeznica Federacije BiH” nisu nam mogli kazati. U toku je, kažu, smjena starih i novih direktora, pa će svoj stav moći iznijeti iduće sedmice.
Avaz