Vulkanski pepeo: Gdje je danas?

0

vulkan_gi IslamBosna.ba- Do današnjeg dana, 13. maja, oblak vulkanskog pepela se smanjio u zadnja dva dana, što je omogućilo otvaranje desetina aerodroma u Evropi i nastavak normalnog vazdušnog saobraćaja. Mapa oblaka vulkanskog pepela objavljena od strane Eurocontrol-a 13. maja pokazuje područje veličine Finske i oblika bumeranga s početkom na istočnoj obali Islanda. Oblak je u stvari poprilično malen kada se uporedi s veličinom oblaka prošle sedmice.

11. maja oblak je bio veći od površine cjelokupne Evrope, ometajući vazdušni saobraćaj u Španiji, Maroku i Turskoj.

Na mjestu erupcije vulkana Eyjafjallajökull naučnici su u srijedu primjetili da je emitovanje pepela smanjeno, prema izvještaju Islandskog Meterološkog Ureda i Instituta za proučavanje Zemlje u Islandu. Evropski ured za regulisanje protoka saobraćaja (Eurocontrol’s Central Flow Management Unit – CFMU), daje  svake minute nove podatke o saobraćaju – uključujući one u zraku, prizemljene i očekujuće letove kroz Evropski vazdušni prostor.

13. maja od 26.500 očekivanih letova, CFMU je procijenio da je prosjek kašnjenja 3.3 min. po letu.

Svih 10 aerodroma koji su bili zatvoreni za saobraćaj u Maroku, ponovo su otvoreni u srijedu. “Danas Evropska kontrola očekuje normalan saobraćaj u evropskom vazdušnom prostoru” kaže Evropska kontrola saobraćaja na Twitter stranici. Normalan saobraćaj se također očekuje u petak. Oblak vulkanskog pepela – ili loše vrijeme još uvijek prouzrukuje zakašnjenja u Španiji, na madridskom aerodromu i u turskom vazdušnom prostoru. Evropska unija za sigurnost saobraćaja razmatra smanjenje zone zabrane letenja oko oblaka pepela.

To bi omogućilo letove čak i kada je mala količina pepela u vazduhu. Agencija je predložila zonu zabrane letenja od 200 km, koja bi bila stotinama kilometara manja od sadašnje zone zabrane letenja u Evropi, kaže Associated Press. Prevozne kompanije su kritikovale agenciju da je prouzrokovala nepotrebno otkazivanje letova i financijske gubitke.

“Centralno pitanje u ovom nesporazumu, fundamentalnom za prevozne kompanije, koliko rizika je prihvatljivo za putnike, kompanije i vlade?” piše The Wall Street Journal. To je pitanje kojim se prevozne kompanije suočavaju dnevno, procjenjujući potencijalne rizike od udara groma do jata ptica. Stručnjaci za sigurnost letenja kažu da nema dokumentovanih slučajeva žrtava zbog oštećenja motora aviona uslijed vulkanskog pepela. Kompanije tvrde da se stalno suočavaju s izvjesnom količinom vulkanskog pepela u vazduhu.

Prijevod i obrada: IslamBosna.ba
Izvor: CSMonitor.com

 

Leave a Reply