Prije nekoliko sedmica Vlada Srbije odlučila je formirati novu aviokompaniju u koju je „unijela“ dio imovine JAT-a neopterećene dugovima i ranijim potraživanjima kako bi podigla atraktivnost nove kompanije i privukla potencijalne investitore.

 Među nekoliko zainteresiranih kompanija javio se i Turkish Airlines, koji je dostavio najbolju i najuvjerljiviju ponudu. Detalji ponude još nisu objavljeni, no nezvanično je procurila vijest da su Turci pristali preuzeti 51 posto vlasništva u novoj kompaniji u kojoj bi Vlada Srbije i dalje zadržala vlasnički udio od 49 posto.

JAT se već nekoliko godina nalazi u golemim problemima zbog zastarjele flote i akumiliranih gubitaka koji se godišnje uvećavaju za novih 26 miliona eura. Ukupni kapital JAT-a danas je manji od pristiglih obaveza i u takvoj situaciji Vlada Srbije bila je prinuđena potražiti strateškog partnera koji bi JAT izvukao iz finansijskih nedaća.

Turskih Airlines uveliko je prisutan na Balkanu, najprije preko Makedonije a potom i BiH. U slučaju da se pozicionira i na tržište Srbije, Turkish Airlines bio bi najveći avioprijevoznik na Balkanu.

Proteklu godinu kompanija Turkish Airlines okončao je s 369 miliona dolara neto dobiti i bio je jedna od rijetkih aviokompanija u regiji koja je poslovala s profitom. Ukupni prihod u protekloj godini povećan je za 15 posto – na blizu 5 milijardi dolara, što Turkish Airlines svrstava među deset najvećih aviokompanija na svijetu. No, pravi rast Turskih Airlines tek očekuje u narednom razdoblju do 2013. godine, do kada će uvećati avioflotu za 64 nova aviona – sa sadašnjih 126 na 190 aviona.

U BH Airlinesu vjeruju da bi ova akvizicija imala sinergijski učinak i doprinijela racionalizaciji i rastu  aviosaobraćaja u cijeloj regiji.

Inače, BH Airlines najavljuje od sredine maja uvođenje dvije nove low-cost linije – s Beogradom i Zagrebom. Linije će funkcionirati šest dana u sedmici a povratna karta Sarajevo-Beograd-Sarajevo, odnosno Sarajevo-Zagreb-Sarajevo koštat će svega 29 odnosno 30 eura!

Slobodna Bosna

By teha5

Leave a Reply