Nastavak gradnje Koridora 5-C
Početak ovih radova svima nama mogu dati nadu i zaposliti što više ljudi. U konačnici ostaje nam moderan autoput koji će služiti građanima ove zemlje i svima onima koji je posjete, a najviše će služiti našoj privredi kojoj treba pomoći.
Na kraju od naše privrede svi ćemo imati veliku korist – kazao je Mujezinović, poželjevši uspješnost u radu i da ako mogu sve završe i prije zadatog roka od 18 mjeseci.
U sjedištu Vlade Federacije BiH danas je potpisan ugovor o izgradnji autoceste na trasi Koridora Vc, dionica Kakanj – Drivuša, poddionica Kakanj-Bilješevo. Vrijednost ovog ugovora je nešto veća od 43 miliona eura, a rok za izvođenje radova je 18 mjeseci, piše Biznis.ba.
Istovremeno je potpisan i ugovor o nadzoru nad izgradnjom autoceste na trasi Koridora Vc, dionica Kakanj – Drivuša, poddionica Kakanj – Bilješevo.
Pobjednik na tenderu za nadzor gradnje je Inoksa igeneria iz madrida, vrijednost ugovora je milion i 322.000 eura.
Ugovor je u ime Vlade FBiH potpisao direktor Federalne direkcije za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta Erdal Trhulj, a u ime izvođača radova JOINT VENTURE – Viadukt d.d. Zagreb i Hering d.o.o. Široki Brijeg, predsjednik Uprave Viadukta Joško Mikulić.
Pet novih mostova
Federalni premijer Mustafa Mujezinović bio je obradovan početkom ovih radova ističući da će se izgraditi autocesta dužine 9,35 kilometara. Dvije trake i zaustavna traka se izvode kao nove, a druge dvije trake sa zaustavnom predstavljaju rekonstrukciju postojeće magistralne ceste M17. Izgradnja nove trase regionalne ceste R-445 u dužini od 9,5 km, kao alternativnog pravca. Tu će se uraditi i rekonstrukcija lokalnih puteva u dužini od 3,60 km, pet novih mostova i rekonstruisat će se tri stara mosta.
Izgradit će se i tri nova mosta na regionalnoj cesti R-445, te most na regionalnom putu, sanirati klizište Tičići, izgradit će se naplatno mjesto Lučani sa pet naplatnih mjesta, izgraditi petlja Lučani i svi objekti i trase biće kompletni sa svim instalacijama, vodovodom, kanalizacijom, strujom i optičkim kablovima, istaknuo je Mujezinović.
– Početak ovih radova svima nama mogu dati nadu i zaposliti što više ljudi. U konačnici ostaje nam moderan autoput koji će služiti građanima ove zemlje i svima onima koji je posjete, a najviše će služiti našoj privredi kojoj treba pomoći. Na kraju od naše privrede svi ćemo imati veliku korist – kazao je Mujezinović, poželjevši uspješnost u radu i da ako mogu sve završe i prije zadatog roka od 18 mjeseci.
Uručena građevinska dozvola
Uz potpisivanje ugovora uručena je i građevinska dozvola i zbog toga je posebno bio oduševljen federalni ministar prometa i komunikacija Nail Šećkanović.
– Ovaj ugovor je jedan iz čitavog niza velikih ugovora koje ćemo potpisati u toku ove i početkom naredne godine iz kovote kredita koje su nam dale dvije evropske banke i Kuvajtski fond u iznosu većem od 500 miliona eura. Ovo je prvi iz serije tih kredita. Ovo predstavlja svojevrsnu prekretnicu u izgradnji autoceste na Koridoru Vc iz nekoliko razloga.
Prvo sve što smo do sad izgradili na ovoj dionici izgradili smo iz vlastitih sredstava, odnosno iz budžeta Federacije BiH. Nažalost u skoroj budućnosti ne možemo očekivati da se gradnja finansira iz budžeta u nekim značajnijim iznosima i zato smo prinuđeni da se okrenemo drugim izvorima sredstava. Drugo sve ono što smo do sada izgradili je lakši dio trase na Koridoru Vc, pa smo imali jeftiniji kilometar u odnosu na kilometre koje ćemo graditi.
Dolaze nam tehnički zahtjevnije i skuplje dionice i kako sve više gradimo Koridor Vc sve će biti skuplje dionice. Treće i najvažnije da ćemo trošenjem ovih kreditnih sredstava steći ponovno povjerenje evropskih banaka, fondova i drugih kreditora koji u ovom poslu budu našli svoj interes – izjavio je Šećkanović.
Dobra vijest za međunarodne investitore
Svečanosti potpisivanja ugovora prisustvovao je i državni ministar prometa i komunikacija Rudo Tomić, komentirajući da je ovo i početak spremnosti domaćih vlasti da dokažu da se može mnogo uraditi ako se organiziramo.
– Ovo je i poruka građanima BiH, europskim fondovima i bankama da mi možemo i znamo aktivirati financijska sredstva koja su namijenjena za izgradnju autoputa na Koridoru Vc. Na ovaj način želim javnosti dati svoj doprinos i da želimo aktivnu aktivirati svu domaću operaturu. Ovo je početak koji će doprinijeti da ubrzavamo aktivnosti i na ostale tri dionice da koncem ove ili početkom iduće godine da realiziramo sredstva koja su odobrena i ovo je pvi korak financiranja jednog načina izgradnje autoceste. Uradit ćemo sve u predviđenim rokovima, a ministarstva će uraditi svoj dio posla za ostale dionice zajedničke nadležnosti države i entiteta – istakno je ministar Tomić.
Počinje zauktavanje za još dvije faze gradnje
Erdal Trhulj načinio je osvrt na inteziviranju radova na izgradnji autoceste na Koridoru Vc, ali i ostalih autocesta u Federaciji BiH.
– Potpisivanjem ovog ugovora zaključujemo prvu fazu, koja je počela u februaru 2007. godine. Mnogi su to ocjenjivali kao suviše perspektivno i da ćemo mi osigurati kredite. Nakon tri godine znamo šta je urađeno. Uveli smo cestarinu i prihodi su daleko veći nego što smo očekivali. Uveli smo i akcizu na naftu i naftne derivate i već ostvarajemo stabilan finansijski prihod. Govorili smo da ćemo od međunarodnih institucija obezbjediti oko 800 miliona KM kredita, a osigurali smo oko jedne milijarde maraka.
Tako smo načinili jednu stabilnu fanancijsku konstrukciju i imat ćemo najveći broj gradilišta u drugoj fazi izgradnje koridora. Na početku gradnje 2006. gradili smo tri kilometra godišnje, a zati duplo više kilometara godišnje. Ostalo je da se u toku ove godine formira javno preduzeće autoceste FBiH i da se uvede zatvoren sistem naplate, što ćemo završiti do kraja avgusta 2010. godine – rekao je Trhulj.
Dodao je da se potpisivanjem ovog ugovora otvara prvo gradilište i vjerovatno za mjesec dana bit će otvoreno novo gradilište u vrijednosti 55 miliona eura, a najkasnije početkom augusta otvorit će se i treće gradilište. Spomenuo je i gradnju Sarjevske obilaznice, a to će doprinijeti otvaranju četiri-pet gradilišta koja će paralelno raditi. U maju počinje eksproprijacija na jugu u općinama Ljubuški i Čapljina. Do kraja jula počinje ekspropriacija u općinama Ilidža, Kiseljak, Tarčin i na taj način se priprema i ova dionica. Predkvalifikacije za ove tendere počet će polovinom godine, kako bi na proljeće 2011. godine otvorili još osam gradilišta.
Sredstva su osigurana ugovori su se počeli potpisivati i cilj je da se do kraja 2013. godine završi izgradnja 65 km autoputa. Osigurana su i sredstva Kuvajtskog fonda za Zeničku obilaznicu i tako ćemo do kraja 2013. godine imati oko 120 kilometara autoceste. Ovim bi se zakružila druga faza i time bi se postigao rezultat godišnje gradnje oko 13 kilometara autoceste.
U trećoj fazi kreće još intezivnija gradnja i tada će se u osao uvesti privatni sektor i radi se strategija privatnog i javnog partnerstva za Koridor Vc. Trebat ćemo ulagati i vlastita sredstva a ona su u ovoj godini dostigla 120 miliona maraka. Federalna direkcija povećava u ovoj godini broj zaposlenih za 52 za naplatu i direkciju, da bi se ove i naredne godine poslovi mogli kvalitetno servisirati, riječi su Trhulja.
Izvođač garantuje kvalitet
Joško Mikulić, zahvaljujući se na povjerenju obećao je da će izvršiti sve ugovorne obveze.
– Obećavamo da ćemo sve svoje profesionalne i stručne kapacitete maksimalno iskoristiti da bi na vrijeme i kvalitetno izvršili preuzete obveze. Vijadukt u BiH ima višedesetljetnu tradiciju i sa mnogo zaposlenih s područja BiH. Možete nas kontrolirati svakodnevno na gradilištu u idućih 18 mjeseci – obećao je predsjednik Uprave Viadukta.
Predstavnik firme iz Španije koja će nadgledati radove, kazao je da je ovo prvi ugovor na nadzoru izgradnje. Poručio je da je ključno da se dobro uradi posao u roku po zadati cijenama i što bolje i na taj način će se braniti investitor i projekat.
Vijesti.ba