Bh. marmelada sa visokim procentom voća na italijanskom tržištu
Na italijanskom tržištu uskoro će se naći bh. marmelada, proizvedena po tradicionalnoj recepturi u Hladnjači „Insieme“ u Bratuncu. Domaću marmeladu, sa visokim procentom voća, nedavno je rukovodstvo Hladnjače predstavilo na sajmu „Učini pravednu stvar“ u Italiji i to od ekstrakta maline, kajsije, kupine, šljive i borovnica.
Podrška ostanku
– Do prošle godine smo prodavali samo smrznuto voće. Došli smo na ideju da na tržište izađemo sa finalnim proizvodom i to marmeladom, proizvedenoj po tradicionalnoj recepturi, bez konzervansa i sa visokim procentom voća. Ideja je da nakon otkupa i prerade voća nastavimo sa proizvodnjom i na taj način uposlenima obezbijedimo cjelogodišnji angažman – kaže Rada Žarković, direktorica „Insieme“.
Naglašava da Hladnjača zapošljava 30 radnika, koji su u stalnom radnom odnosu, što nije slučaj u ostalim hladnjačama. Pored stalnih radnika, sezonski se svake godine angažira još toliko, uz koje „Insieme“ ima 400 kooperanata.
Čitava proizvodnja u „Insieme“ nazvana je simbolično „Malina mira“, jer je proces izgradnje hladnjače započeo prvih godina povratka, 2003. godine.
– Neki su prijeratni stanovnici došli, obnovili kuće i ponovo otišli. Mi smo odlučili da podržimo one koji su odlučili da ostanu. A sama činjenica da je neko posadio maline, koje 15 godina daju plod, značilo je da je odlučio da ostane. Tako malina transformiše riječ povratak u riječ ostanak.
Mirovni projekt
Nastali smo kao multietnička hladnjača s ciljem da ekonomski ojačamo ugroženo stanovništvo. Jer, nije dovoljno samo vratiti se. Ko se vrati, treba mu kuća, ali oni koji imaju kuću, a ne i posao, ne mogu da žive. Bazirali smo se na jagodasto voće zbog starosne strukture stanovništva, jer ovaj posao ne zahtjeva mnogo snage – kaže Žarković i ističe da je „Insieme“ prva firma koja je otvorena poslije rata u Bratuncu i koja je prioritet pri zapošljavanju dala povratnicima, samohranim majkama i socijalno ugroženim stanovnicima.
Hladnjača „Insieme“ je i mirovni projekt jer su ljudi radeći zajedno razvijali iskustva, ali i suživot slušajući priče jedni drugih, te na taj način osnažili sigurnost.
Ima i svoju cijenu
– Naš cilj od početka bio je proizvodnja kvalitetnih proizvoda, koje će ljudi na tržištu, pored priče o multinacionalnosti, prepoznati. Nakon što našu marmeladu plasiramo na italijansko tržište, probat ćemo da nađemo tržište i u BiH.
Pošto je marmelada od čistog voća, ona ima i svoju cijenu, tako da ne znamo kako će prodaja ići u BiH – kaže Rada Žarković i ističe da će do jeseni u blizini „Insieme“ biti otvoreno prodajno mjesto za bratunačku marmeladu.
Avaz