Na osiguranju kartica od građana će godišnje uzeti 2,5 miliona KM

0

money_in_handNa hiljade građana koji su dobili izvode svojih tekućih računa u Raiffeisen banci ostalo je šokirano. Bez bilo kakvog pitanja, a kamoli obrazloženja, ova banka odlučila je svim korisnicima svojih kartica povećati naknadu za vođenje računa na 3,99 KM, što je za minimalno dvije KM više od prethodnog stanja, ali i uobičajene naknade za ovu uslugu bez obzira na to o kojoj se banci radi.


Info centar

– U pitanju je odluka banke da se od 1. februara uvede obavezno osiguranje od zloupotrebe kartica za iznos do 1.000 KM, te rješenje situacija kada umre korisnik kartice, a na njoj ostane neizmireni dug – saopćeno je svima koji su, bijesni, uporno pozivali info broj Raiffeisen banke.

Ovim rijetko zabilježenim lihvarskim potezom banka je svojim korisnicima nametnula, mimo svakog propisa, obavezno osiguranje kartice, a o tome nije poslala ni obavijest ni obavezni upit! Osim toga, nije ni obrazloženo kako uopće dokazati stvarnu zloupotrebu kartice kada se ona desi, a ta “usluga” jednostavno je podvedena pod redovno održavanje računa.

Povezana lica

Da cijela priča o novoj otimačini novca bude još intrigantnija, u ovaj biznis banka je uključila partnersku osiguravajuću kuću “Uniqa osiguranje”, bivše “Raiffeisen osiguranje”, tako da otimačinu zajednički rade međusobno povezana pravna lica.

Osim info centra banke, zvaničan komentar čelnika Raiffeisen banke o ovom skandalu nije bilo moguće dobiti. Prema minimalističkim procjenama, ako banka ima barem 100.000 izdatih kartica, uvođenjem obaveznog osiguranja, bez pitanja ili saglasnosti klijenata, samo za mjesec će izvući 200.000 KM, odnosno skoro 2,5 miliona KM godišnje!

Osiguranje kartica nije obavezno!

Na upit spada li usluga osiguranja kartica od zloupotrebe u obavezna osiguranja, u Udruženju osiguravajućih kuća u BiH kratko je rečeno da “takav vid osiguranja ne spada ni u kakvo zakonski obavezno osiguranje” te da ga je “moguće dobiti na dobrovoljnoj bazi”.

Dakle, odluka Raiffeisen banke da svim korisnicima nametne ovo osiguranje nema nikakvo utemeljenje.

Čeka se Agencija za bankarstvo FBiH

– Imali smo telefonske pozive građana i neophodno je da nam se dostavi dokumentacija kako bismo utvrdili stanje – poručeno je u Agenciji za bankarstvo FBiH, čiji se potez konačno i očekuje kako bi se spriječila pljačka bh. građana.

Predsjednik NO Agencije Haris Ihtijarević za naš list je izjavio da će ovo tijelo ubrzo raspravljati o ovome, ali i ostalim problemima s naknadama banaka.

– Poručujem građanima da, ako se osjete prevarenim u bilo kojoj banci, odmah je promijene, jer na našem tržištu ima dovoljno banaka, te zatraže iscrpnu informaciju o svim naknadama, jer im se one moraju saopćiti – dodao je Ihtijarević.

Avaz

Leave a Reply