Kuvajtski alim ponovo verbalno napao Hamas

IslamBosna.ba – Poznati kuvajtski alim Osman el-Hamis ponovo je uputio oštre kritike palestinskom pokretu Hamas, optužujući ga za previše bliske odnose s Iranom.
Gostujući u emisiji saudijskog novinara Alija el-Ulijanija na platformi kuvajtskog lista Al-Rai, el-Hamis je rekao:
“Hamas je dio Muslimanske braće, ali se uveliko udaljio od ispravnog puta, posebno u vezi približavanjem Iranu.”
Dodao je da Hamas “ima ozbiljne devijacije u tom pogledu, ali ipak ostaje muslimanski pokret, iako skrenuo s pravog puta”.
Protiv normalizacije s Izraelom
U istoj emisiji, el-Hamis je izrazio protivljenje bilo kakvom obliku normalizacije odnosa s Izraelom, ističući: “Protiv sam normalizacije ako ona znači prihvatanje i zadovoljstvo činjenicom da je Palestina oteta.”
Njegove izjave izazvale su oštar revolt među pristalicama palestinskog otpora, koji ga optužuju za površnu i neopravdanu kritiku Hamasa u trenutku dok Gaza prolazi kroz najteže razaranje u svojoj historiji.
Mnogi su primijetili da su njegove riječi naišle na odobravanje u cionističkim krugovima, a izraelski analitičar Edi Cohen javno je pohvalio el-Hamisovu “svijest” o Hamasu.
Njegove izjave dolaze nakon što je prije nekoliko dana također kritikovao Hamas, pozivajući ljude da razlikuju narod Gaze od same organizacije.
Kritike islamskih učenjaka i aktivista
El-Hamis je ranije optužio Hamas da je “politički pokret koji se bacio u naručje Irana i krenuo pogrešnim putem”, ali je istovremeno priznao da, bez obzira na njegove zamjerke, Hamas ostaje muslimanski pokret koji se suočava s nevjerničkim neprijateljem.
Uprkos kritikama, el-Hamis nije odstupio od svojih ranijih izjava, iako mu je veliki broj islamskih alima i aktivista odgovorio. Njegove izjave izazvale su brojne reakcije na društvenim mrežama. Kritičari ga optužuju da otvoreno napada palestinski otpor, dok istovremeno šuti o zvaničnim arapskim stavovima prema ratu u Gazi
Među njima je i poznati palestinski daija Mahmud Hasanat, koji ga je pozvao da se izvini narodu Gaze: “Šejh Osman el-Hamis, poznajemo vas kao čovjeka dobra, ali veličina čovjeka ogleda se u priznanju greške. Pozivam vas da se izvinite narodu Gaze zbog opisivanja njihovog otpora kao ‘skretanja s puta’.”
Kuvajtski akademik Halid el-Utejbi također je odbacio el-Hamisove optužbe, naglašavajući da je Hamas pokret otpora, a ne vjerska sekta:
“Hamas nije vjerska grupa s novim učenjem, već politički pokret otpora utemeljen na islamskim principima. Čak ni njegovi protivnici ne poriču da je riječ o sunitskom pokretu s jasnom islamskom orijentacijom.”
Istakao je da Hamasova saradnja s Iranom nije ideološki savez, već geopolitička nužnost:
“Ako su se arapske zemlje odrekle Gaze, da li to znači da bi Gaza trebala ostati bez oružja i podrške? Sve zemlje svijeta sarađuju s Iranom, Amerikom i Rusijom, pa zašto se samo Hamasu to prebacuje?”.
Pitanje odnosa Hamasa i Irana – politička nužnost ili ideološko skretanje?
Zanimljivo je da je el-Hamis na početku izraelskog napada na Gazu bio otvoreniji u podršci palestinskom otporu, ali je sada ponovo istakao svoje dugogodišnje kritike prema Hamasu.
Mnogi su istakli da je el-Hamisova kritika selektivna i neosnovana, budući da su se brojne arapske zemlje, uključujući i one koje se predstavljaju kao islamske, okrenule prema Izraelu, dok je Hamas ostao dosljedan borbi za oslobođenje Palestine.
U jeku najteže agresije na Gazu, izjava el-Hamisa dodatno je podijelila javnost, a kritičari ga optužuju da nesvjesno pomaže narativima koji opravdavaju izraelsku okupaciju i agresiju.
IslamBosna.ba