Moja odjeća, moj izbor

muslimanka

IslamBosna.ba– Zar ti u tome nije toplo?, je pitanje koje mi često postavljaju, toliko često da ne mogu izbrojiti. Ovdje je dugo očekivani odgovor- Da, vruće mi je, ali mi je znatno toplije bez njega.
Ponedjeljak, 1. februar, je bio Svjetski dan hidžaba, godišnja manifestacija posvećena milionima muslimanki koje nose hidžab i skromno žive svoj život. Osim toga, na ovaj dan muslimanke pozivaju nemuslimanke da pokušaju nositi hidžab barem na jedan dan kako bi iskusile kako je to biti muslimanka.

Nakon 9/11 percepcija islama se drastično promijenila. Sada sa povećanom islamofobijom širom svijeta, simbol skromnosti i predanosti ima sasvim drugačiji utisak. Ona, islamofobija, je postala sigurnosna opasnost za muslimanke, dok osobe s negativnom percepcijom vjere ih ponekad maltretiraju nanoseći im fizičku štetu ili pokušavaju da im skinu hidžab.

Ovakvi incidenti se javljaju zbog bezbroj pogrešnih shvatanja i velike društvene distance između obje grupe. Veliki broj osoba je neodlučan da postavi pitanja, zato mi dozvolite da obratim pažnju na neke zajedničke zablude u vezi hidžaba.

Hidžab na arapskom jeziku znači ‘prepreka’ i može se odnositi na bilo kakvu prepreku, fizičku ili duhovnu. Kolokvijalno, hidžab se često koristi kada se misli na marame koje nose muslimanke.
Uobičajena zabluda u vezi hidžaba jeste da su muslimanke potlačene jer se pokrivaju. U nedavnom intervjuu za ‘The Tonight Show with Trevor Noah”, Dalija Mudžahid, direktorica Instituta za socijalnu politiku i razumijevanje, je kazala da je hidžab čin privrženosti Allahu i objasnila je da ugnjetavanje znači oduzimanje nečije moći.

“Ono što hidžab radi jeste da on u osnovi privatizira seksualnost žene. Dakle, šta mi to kažemo onda kada kažemo da – privatizovanjem seksualnosti žene- mi je ugnjetavamo? Šta to govori o izvoru ženske moći?, kazala je Mudžahid.

Jasmin Mudžahid, pisac i instruktor u Al-Maghrib Institutu, kaže: “Mi živimo u društvu koje je ograničilo ljepotu na dijelove”.
U islamu, Allah (arapska riječ za Boga) nam kaže da je skromnost prekrasna i da je ostatak je ilovača- nije toliko važan. Naša tijela trebaju biti naša blaga, ne naš izvor samopoštovanja. Kao društvo, mi imamo tendenciju da se u velikoj mjeri fokusiramo na usavršavanje naše vanjštine, koji će se jednog dana pogoršati. Zašto ne bi usavršavali i uljepšavali nešto što je znatno vrednije od naših tijela, naš karakter?
Lično sa mojim hidžabom, osjećam se slobodnom. Hidžab me podsjeća da ne postojim da bi zadovoljila stvorenja već Stvoritelja. Pokrivajući se ljudi me upoznaju na osnovu mojih djela, misli i onoga što je u mojoj glavi i srcu, a ne preko mog fizičkog tijela. Moju vrijednost ne određuje ono što drugi misle o meni. Možete zadovoljiti svakoga, pa zašto ne biste zadovoljili Onoga koji je vrijedan zadovoljavanja, Allaha?

Još jedna zabluda je da su muslimanke prisiljene da nose hidžab. Hidžab je tehnički obvezujući za muslimanke nakon puberteta. Međutim, svaka žena ima svoj lični odnos s Bogom i to je privatna stvar. Islam ne prisiljava nikoga na ibadete ili djela pokornosti; ibadeti se rade dobrovoljno. Hidžab je izbor, on je simbol vrlina, i nikada ne bi trebao predstavljati teret.

Također se često vjeruje da su samo žene u islamu obavezne da se pokriju. Suprotno popularnom vjerovanju, i od muškaraca i žena se traži da se odijevaju skromno. Ukoliko pogledate kako se odijevaju muškarci i žene u većinski muslimanskim zemljama, stilovi su slični. Naprimjer, muškarci nose tobe, dugu, bijelu odjeću koja podsjeća na haljine, a žene nose abaje, duge, crne, komotne haljine.
Na kraju, želim reći da skromnost nije ograničena samo na marame. Hidžab je izvor i izraz skromnosti za pojedine muslimanke, međutim to nije jedini način da se ispoljava skromnost. Skromnost se izražava djelovanjem, karakterom, govorom i ponašanjem prema drugima. I uprkos kako se žene odijevaju, muslimanke ili nemuslimanke, sve žene zaslužuju da budu poštovane i cijenjene.

Nemoj zaboraviti da podijeliš hair!

Napisala: Šahd el-Bušra

Prijevod i obrada: IslamBosna.ba