IslamBosna.ba- Prije nekoliko mjeseci sjedio sam sa šejhom Muhsenom en-Nedždžarom u Poslanikovoj, s.a.v.s., džamiji. Dok smo sjedili, nisam mogao da ne primijetim zadivljujuću osmansku kaligrafiju koja je ukrašavala džamiju. Moje oči i duh su se brzo fiksirali na hadis Poslanika, s.a.v.s.:
Moj šefaat na Sudnjem danu bit će za velike grešnike mog ummeta. (Tirmizi)
Razmišljao sam o ovome neko vrijeme. Zašto je Poslanik, s.a.v.s., ovo istakao? Znamo da je njegov šefaat za cijeli ummet. Ali zašto je onda rekao da je za velike grešnike?
Brzo sam se okrenuo prema šejhu Muhsenu, postavljajući mu ovo pitanje. On me je podsjetio kako se pojedini osjećaju superiornije i ponižavaju svoju braću i sestre u duhovnom smislu. Mi ih svrstamo u određene kategorije i brzo se distanciramo od njih. Mi kažemo: “On je lopov, ona je lažljivica, oni idu u diskoteke”, i spisak se nastavlja.
Dok mi bježimo od njih, Allahov Poslanik, s.a.v.s., radi za njih na Sudnjem danu. Dok se mi prema njima ponašamo kao prema grupi zombija, Poslanik, s.a.v.s., se ponaša prema njima kao sljedbenicima kojima je potrebna pomoć. To što je poslat kao milost svim svjetovima ne isključuje bilo kojeg od njegovih sljedbenika iz njegovog zagovaranja kod Allaha, s.v.t.
Tokom života on je brinuo da ponovo poveže ljude sa Allahom, s.v.t., bez obzira koliko je njihov iman opao. Njegov cilj nije bio samo da osudi, već da ispravi. Jednom je opisao sebe govoreći: “Ja sam prema vama kao roditelj prema svom djetetu. Podučavam vas”. (Ibn Madže) I naučio si nas, Allahov Poslaniče.
Na žalost, mnogi od nas su zaboravili taj model. Mi često djelujemo na osnovu vlastite preuveličane pobožnosti tako da brzo osuđujemo druge, kao da pobožnost nekako dolazi sa teritorijom. Kao da me moja dužina moje brade, savršenstvo postavljanja ruku u namazu ili moje besprijekorno učenje postavljaju na viši rang duhovnog totema i ja postajem sudija, porota i egzekutor tvog duhovnog života. Allah, s.v.t., nas upozorava na ovaj stav u Kur’anu kada kaže: zato se ne hvališite bezgrješnošću svojom – On dobro zna onoga koji se grijeha kloni. (En-Nedžm, 32)
Prenosi se da su u vrijeme poslanika Musa’a, a.s., preselila dvojica muškaraca. Jedan je smatran bogobojaznim, a drugi grešnikom. Allah, s.v.t., je objavio Musa’au da je bogobojazni završio u Džehennemu, a da je grešniku oprošteno. Musa, a.s., odluči da istraži slučaj posjetivši udovice muškaraca kako bi vidio kakvi su bili kod kuće.
Udovica ‘bogobojaznog’ reče da je bio jednako dobar kod kuće kao što je bio na vani, osim što bi nekada čudnovato rekao: “Mi ćemo biti među uspjelim ukoliko Musa bude zaista govorio istinu”. Udovica ‘grešnika’ je kazala da je bio jednako loš kod kuće kao što je bio na vani, osim što bi ga često zatekla kako plače sve dok ne bi zaspao govoreći: “Allahu moj, na koji stupanj kazne ćeš me staviti?”
Jedan čovjek je pokazivao iskrenost u svom uvjerenju iako su izostala njegova djela, čime je zaradio Allahovu milost, dok je drugi pokazivao sumnju u uvjerenje čak iako je imao mnogo djela. Duhovnost pripada Allahu, s.v.t. Naš cilj je da pozivamo ljude Njemu na najbolje moguće načine uzimajući prvo sebe u obzir. Dakle sljedeći put kada budete mislili da sudite o svom bratu muslimanu ili sestri muslimanki, nemojte, jer taj zombi kojeg vidite ste možda upravo vi.
Nemoj zaboraviti da podijeliš hair!
Napisao: Muatesim Atija
Prijevod i obrada: IslamBosna.ba