Iran- Zatvoren jedini sunijski mesdžid u Teheranu

arhiva

IslamBosna.ba- BBC na persijskom jeziku prenosi da su iranske vlasti zatvorile prostoriju namijenjenu za obavljanje namaza sunitskih muslimana u Iranu u Pounak mahali Teherana.

Centralna sunitska prostorija za namaz je zapečaćena i zatvorena od strane općinskih zvaničnika, prema izvještajima iz Irana.

Očevici navode da su u subotu, 17. januara 2015. godine, općinski zvaničnici metalnom pregradom zapečatili ulaz u prostoriju.

Abdul Sattar Dušuki, direktor londonskog Centra za beludžistanske studije (Beludžistan je regija koja se nalazi na Iranskoj visoravni na području Irana, Pakistana i Afganistana), potvrdio je vijesti za BBC na perzijskom jeziku kazavši da ima dokaze da su se općinski zvaničnici grubo ponijeli prema sunitskom imamu.

On navodi da je nekoliko osoba bilo prisutno na mjestu događaja te da su pritvoreni na nekoliko sati.

Dušuki dodaje da suniti nemaju zvaničnu prostoriju za obavljanje namaza u Teheranu, a tokom prethodnih godina su iznajmljivali dvoranu koju su koristili kao zamjenu za džamiju.

„Međutim, ovakvim akcijama su se uvijek protivili, i obično su ovakve sunitske prostorije za namaz prisilno zatvarane ubrzo nakon što su i oformljene“, kazao je on.

Uprkos činjenici da su suniti najveća vjerska manjina u većinskom šiitskom Iranu, navodi se da više od milion sunita živi samo  u Teheranu, iranska vlada sprječava građenje sunitskih džamija u Teheranu. Sunitski građani Teherana su primorani da koriste iznajmljene prostorije za klanjanje obaveznih namaza u džematu poput džuma- namaza.

On navodi da se u većini slučajeva, kada se pronađe prostor za namaz za sunitske muslimane glavnog grada Irana, protivljenje nadležnih počinje.

U petak 9. januara sunitski muslimani su spriječeni da klanjaju džuma- namaz kojeg je predvodio Melavi Abdul Hamid, istaknuti sunitski učenjak, u istoj prostoriji koja je sada zatvorena.  Incident sa Abdul Hamidom dogodio se tokom tzv. Sedmice šiijsko-sunitskog dijaloga koja je počela 5. januara. Nakon što im je zabranjeno klanjanje džuma-namaza u prostorijama u Pounaku džuma-namaz je istovremeno klanjan u šitskoj džamiji ali u odvojenom džematu.

Nakon tzv. Islamske revolucije u Iranu, 1979. godine zvanična iranska vlast je nastojala da u saradnji s nekim sunijskim krugovima, pogotovo onim bliskim al-Azharu, pokrene proces približavanja šija i sunija. U tom kontekstu šije su zahtjevale da se dozvoli otvaranje šiitskih džamija u sunijskim zemljama. Aktivnosti šiitske da’ve su veoma jake u mnogim arapskim zemljama, tako da šije danas čine procentualno značajan dio stanovništa Libana, Jemena, Bahrejina, Kuvajta, Iraka, Sirjie. S druge strane, sve aktivnosti sunija u Iranu pod budnim su okom iranskih službi bezbjednosti, tako da su nerijetki slučajevi ubijanja i zlostavljanja sunitskih alima i vjernika pod plaštom navodnog antidržavnog ili špijunskog djelovanja. Dovoljno je spomenuti činjenicu da u Teheranu ne postoji niti jedna sunitska džamija, a da paradoks bude još veći i ovaj jedan, za iranske vlasti nelegalan objekat, zatvoren je u tzv. Sedmici šiijsko-sunitskog dijaloga za koju suniti iz Irana navode da se zapravo radi o proslavljanju ubistva Omera, r.a.

IslamBosna.ba