IslamBosna.ba-Udruženje anadolske omladine (AGD) je organizovalo program “Sastajemo se na sabah-namazu u džamiji Aja Sofiji”, pod sloganom “Uzmi sedžadu i dođi”, kojim je zatraženo da Aja Sofija ponovo postane džamija.

Grupa se oko ponoći počela okupljati na trgu ispred Aja Sofije, gdje su stigli autobusi iz raznih dijelova istanbula i okolnih gradova. Okupljeni su čekali da nastupi vrijeme sabah-namaza, a za to vrijeme proučena je zajednička dova koju je sa platforme predvodio zamjenik dekana Fakulteta islamskih nauka na Univerzitetu Fondacije Fatih Sultan Mehmed. Nakon toga je hafiz Bajram Genc proučio ajete iz Kur’ana.

Policija je poduzela visoke mjere sigurnosti i postavila barikade kako bi spriječila ulazak u dvorište Aja Sofije, navodi Agencija Anadolija.

Kako prenosi Anadolija nastupanjem vremena za sabah-namaz, na platformu je došao i prisutne poselamimo jedan od imama Ka’be, šejh Abdullah Basfar. Basfar je predvodio sabah-namaz, a nakon namaza proučio je dirljivu dovu. Nakratko je nastala gužva kada su okupljeni htjeli vidjeti Basfara koji je počeo plakati dok je učio dovu.

Po završetku namaza, predsjednik Udruženja AGD Salih Turhan obratio se prisutnim građanima i zahvalio što su došli na namaz. On je okupljenim novinarima kazao da muslimane ‘boli’ to što je Aja Sofija sada muzej.

„Naša je dužnost da je vratimo u prvobitno stanje, džamiju, kako bismo pokazali da islam u ovoj regiji dominantan i da se sprovede volja naroda. Ovo je ozbiljan korak da se prekinu okovi oko Aja Sofije“, dodao je Salih Turhan, čije udruženje je već prikupilo 15 milona potpisa za transformaciju Aja Sofije u džamiju.

„Aja Sofija je simbol za islamski svijet i simbol osvajanja Istanbula. Bez nje osvajanje nije potpuno, nismo uspjeli održati povjerenje sultan Mehmeda“, kazao je on.

Program je nastavio učenjem Kurana, hafiza iz Južnoafričke Republike Abdurrahmana Sadiena, inače svjetskog prvaka u učenju Kur’ana.

Na kraju programa grupa se mirno razišla.

Od Ebu Hurejre, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s.,, rekao: “Jeste li čuli za grad čiji je jedan kraj prema kopnu a drugi prema moru?” “Da, Allahov Poslaniče”, odgovoriše. A zatim nastavi: “Neće nastupiti Sudnji dan sve dok se protiv njega (tog grada) ne bude borilo sedamdeset hiljada od potomaka Ishaka. Pa kada dođu neće se boriti sa oružjem niti će gađati sa kopljem, reći će la illahe illellah vaAllahu ekber, pa će pasti jedna od njegove dvije strane – kaže Sevr, a on je jedan od ravija hadisa – Ne znam da je rekao osim ona (strana) koja je prema moru. Zatim će reći drugi put la illahe illellah vaAllahu ekber, pa će pasti njegova druga strana. Zatim će treći puta reći la illahe illellah vaAllahu ekber, pa će im se otvoriti (grad), ući će u njega i kupiti ratni plijen. Dok budu međusobno dijelili ratni plijen doći će im glasnik i reći: Dedždžal se pojavio, pa će ostaviti sve i vratiti se”. Hadis bilježi Muslim u svom Sahihu, a kaže Nevevi u Komentaru Muslimovog Sahiha da se pod spomenutim gradom misli na grad Konstantinopolj.

 

[youtube height=”460″ width=”680″]https://www.youtube.com/watch?v=4o5aKHuxcUk[/youtube]

IslamBosna.ba

By