Muslimanski vjeronauk u njemačkim školama: Likovi Sara i Bilal učit ć‡e djecu o islamu

0

Muslimanski vjeronauk u njemačkim školama: Likovi Sara iBilal učit će djecu o islamu

SUTRA ć‡e u njemačkoj saveznoj pokrajini Sjevernoj Rajni i Vestfaliji početi nova školska godina, ali sa jednom iznimkom od onih prošlih – učenici iz muslimanskih obitelji ć‡e sada i službeno moć‡i pohađ‘ati islamski vjeronauk.

 

Prošli godina se o islamu učilo na predavanjima informativnog karaktera, dok ć‡e od ove godine učenici moć‡i pohađ‘ati sate na kojima ć‡e učiti o vrijednostima i normama islamske vjere, piše Deutsche Welle. Za potrebe predmeta “nastava islamske religije” izdan je i novi udžbenik za kojega izdavač tvrdi da je “prvi udžbenik islamske religije u Njemačkoj”.

Sara i Bilal “vode” učenike kroz životne situacije

Nova knjiga je nazvana “Zajedno na putu”, a od starijih izdanja se najviše izdvaja bogatim ilustracijama. “To je kod udžbenika za prvi i drugi razred osnovne škole vrlo važno, jer ne treba zaboraviti da učenici u prvom razredu još uvijek ne znaju čitati. Stoga su ilustracije doista bitne”, rekao je znanstvenik koji se bavi proučavanjem islama, Michael Kiefer.

Glavni likovi ove knjige su Sara i Bilal te ć‡e oni “voditi” učenike kroz stvarne životne situacije koje bi trebale sličiti svakodnevici učenika-muslimana. Kieferu se posebno sviđ‘a dio knjige koji se bavi drugim religijama, jer ć‡e djeca moć‡i pronać‡i kvalitetne osnovne informacije o židovstvu i kršć‡anstvu.

U Njemačkoj već‡ živi četvrta generacije muslimana

“Ono što mi se, pak, ne dopada jest to što su Sara i Bilal predstavljena kao djeca doseljenika, roditelja koji su iz u Njemačku došli iz inozemstva”, rekao je Kiefer te objasnio da ne želi da se islam predstavlja kao religija koja je došla izvana. Podsjeć‡a da su nedavno obilježili 50. godišnjicu sporazuma o dolasku radnika iz Turske, što znači da u Njemačkoj već‡ sada živi četvrta generacija muslimana.

Autor i izdavač udžbenika Mouhanad Khorchide je rekao da je u knjizi trebalo raditi i kompromise. “Problematična je bila, na primjer, lekcija o pokrivanju maramom. Islamska zajednica očekuje da se učiteljicu na slici prikaže s maramom na glavi. Njemačka politika, međ‘utim, ne dopušta da ih učiteljice nose. To smo riješili tako da na slikama prikazujemo isključivo učitelje, dakle muškarce”, objasnio je Khorchide.

Sarina i Bilalova majka kod kuć‡e nose marame, dok su muslimanke u ilustracijama na javnim mjestima prikazane i sa njima i bez njih. Autori smatraju da je to realnost s kojom se učenici i samo u životu susreć‡u te im ostavlja moguć‡nost da sami stvore odnos prema pokrivanju maramama. Nastavni plan za ovaj predmet još nije gotov, a ministarstvo kulture sjeverne Rajne Vestfalije ć‡e moć‡i odobriti korištenje ovog udžbenika tek kada bude gotov.

(indexhr)

Leave a Reply