Da zainteresiranost za Hrvatsku već sad postoji potvrđuje i nedavno gostovanje veleposlanika omanskog sultana, dr. Badr Mohammed Zahor Al-Hinaia u Dubrovniku koji je doveo pratnju od oko tisuću ljudi. Mogućnost zarade se vidi i u dolasku Qatar airwaysa s direktnom linijom Zagreb – Katar te otvaranju veleposlanstva RH u Kataru.
Trenutno u Hrvatskoj halal certifikat imaju samo hoteli Baška s Krka i Turist u Varaždinu. Jedna od najprivlačnijih destinacija ovakvom profilu gostiju, Dubrovačko – neretvanska županija, za sada nema niti jedan halal hotel.
Jedan od razloga za uvođenje halal standarda u turistički sektor je i uočeni interes za ovakve hotele otkako nude tu uslugu. Iz hotela Turist kažu kako za sada još ne osjete razliku u dobiti s obzirom da su uslugu uveli tek od veljače (februara) ove godine. No, pomoćnica direktorice, Kristina Bek naglašava kako interes za ovakav hotel postoji.
– Za sada se uglavnom radi o individualnim gostima, ali povećani broj upita je itekako vidljiv – napominje Bek. Naglašava i dobru suradnju s Centrom za certificiranje preko kojeg im dolaze i sportske grupe upravo radi halal usluge koju nude.
Razlike i poboljšanja se vide i u dobiti hotela s halal certifikatom. Iz hotela Baška su iznimno ponosni i zadovoljni uslugama koje mogu ponuditi. Halal certifikat su dobili u listopadu (oktobru) 2010. te kažu kako su od tada prepoznati kod partnera kao tvrtka otvorena za širenje poslovanja i vidika prema novim tržištima.
– Pozitivan utjecaj halal standarda bilježimo i kroz poslovne rezultate, naglašava Ernest Perić, direktor prodaje i marketinga. Kažu kako imaju sve više gostiju upravo radi usluge koju nude. Unatoč tome, iz hotela napominju kako im je cilj biti uvijek korak ispred.
Koliko je ovaj turistički segment bitan prepoznali su i u hotelu Art iz Slavonskog Broda, koji je u završnoj fazi procesa certificiranja. Hotel Spačva na autocesti Zagreb – Lipovac zbog podizanja kvalitete, strukture gostiju i njihovih potreba također uvodi halal standard. Uz ovaj hotel će se otvoriti i prvi halal park u Hrvatskoj gdje će gostima, između ostalog, biti omogućen i molitveni prostor. Hotel Holiday će biti prvi hotel u Zagrebu s halal certifikatom, a trenutno su u početnim fazama uvođenja halal standarda. Interes su pokazali i hotel Regent Esplanade Zagreb, te dubrovački Jadranski luksuzni hoteli i hotel Rixos. Upravo s njima iz Centra za certificiranje halal kvalitete dogovaraju uvođenje ovog segmenta u turističku ponudu. S obzirom da sve više ljudi traži ovakve proizvode i usluge iz Centra rade na promociji halal turizma u kojoj će sudjelovati i Ministarstvo turizma na planu strategije i promocije.
– Želja nam je da sve čimbenike povezane s turizmom u Hrvatskoj upoznamo s mogućnostima halal i elitnog turizma te da zajedničkim radom osvajamo nova tržišta na kojima postoji velika mogućnost i zainteresiranost, naglasio je Aldin Dugonjić, glavni tajnik Centra. Interes i mogućnost za Hrvatsku u ovom segmentu postoje, samo treba stvoriti pretpostavke.
– Donošenjem pravilnika o kategorizaciji ugostiteljskih objekata prema zahtjevima halal kvalitete stvorena je pretpostavka za stvaranje halal turizma u Hrvatskoj i povećanja broja gostiju, kaže Dugonjić. U takav elitni turizam ulaze i zdravstveni turizam, toplice, plaže, wellness centri, parkovi, ali i brojni drugi segmenti. Svi hoteli u Hrvatskoj mogu stvoriti pretpostavke za dobivanje halal certifikata. Kako pojašnjava Dugonjić, trebalo bi prilagoditi sobe na način da se iz mini – bara izvadi alkohol, označi jugoistok, osigura klanjačica, tespih, mjesečni kalendar s točnim dnevnim vremenima za molitvu (vaktija) i Kur’an. Da bi hotel dobio halal certifikat trebalo bi prilagoditi i hranu halal standardima.
Bitan pokazatelj mogućnosti zarade ovakvih proizvoda i usluga je uočen i u Velikoj Britaniji gdje od 6 miliona ljudi koji konzumiraju halal hranu, 4 miliona su nemuslimani. Naime, halal proizvodi i usluge nisu namijenjeni isključivo ljudima islamske vjeroispovijesti jer pojam halal označava dozvoljen i zdravstveno ispravan proizvod.
Uvjeti za uvođenje nove turističke ponude u Hrvatskoj, a samim time i dovođenje novog segmenta gostiju, su ostvareni. Tu priliku sada treba prepoznati i iskoristiti kako bi se izdigli od sličnih ponuda drugih zemalja koje također nude prirodna bogatstva kao svoje najveće turističke prednosti.
(liderpress.hr)
(minberba)